مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

معرفی و بررسی امکانات جدید تلگرام


تلگرام یکی از محبوب ترین و گسترده ترین پیام رسان ها در جهان است که با ارائه به روز رسانی های فراوان و افزودن ویژگی های جدید، همواره تجربه کاربران خود را بهبود می بخشد. در این مقاله به معرفی و بررسی 10 ویژگی جدید تلگرام می پردازیم که در جدیدترین آپدیت این پیام رسان شگفت انگیز آورده شده است.

البته با هر آپدیت، مشکلات جدید به‌روزرسانی تلگرام به وجود می‌آید و تلگرام به سرعت این مشکلات را برطرف می‌کند تا بهترین تجربه کاربری را برای میلیون‌ها کاربر خود در سراسر جهان فراهم کند. البته لازم به ذکر است که آپدیت های منتشر شده هم برای اپلیکیشن تلگرام در گوشی های هوشمند و هم برای نسخه ویندوزی آن که برای سیستم های خانگی و لپ تاپ ها استفاده می شود یکسان است.

امکانات جدید تلگرام

از ویژگی های جدید تلگرام می توان به ابزارهای شخصی سازی پروفایل، ترجمه هر مکالمه، دسته بندی ایموجی ها و موارد دیگر اشاره کرد. بیایید ده مورد از این عوامل را با هم بررسی کنیم. با هر آپدیت مهم، تلگرام تصویر آپدیت جدید تلگرام را نیز منتشر می کند که آخرین تصویر منتشر شده برای آپدیت های تلگرام است.

1. ابزاری برای ایجاد عکس پروفایل

یکی از جالب ترین قابلیت های جدید تلگرام، ابزار ساخت تصاویر پروفایل است. این ابزار به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از قالب ها و برچسب های مختلف، تصاویر پروفایل شخصی سازی شده ایجاد کنند. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند عکس پروفایل خود را به روش‌های خلاقانه و منحصربه‌فردی تغییر دهند که پروفایل آن‌ها را جذاب‌تر و خاص‌تر کند.

2. کل چت را ترجمه کنید.

یکی از ویژگی های کلیدی ارائه شده در آپدیت جدید تلگرام، امکان ترجمه کل مکالمه است. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که به صورت آنی و بدون نگرانی از موانع زبانی با مردم سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. تلگرام با استفاده از سیستم پیشرفته یادگیری ماشینی می تواند متن های چت را به صورت خودکار ترجمه کرده و به کاربران نمایش دهد.

این ویژگی برای کسانی که در تعامل بین المللی و چت با غیر فارسی زبانان هستند بسیار مفید و موثر است.

3. دسته ایموجی

تلگرام در جدیدترین آپدیت خود قابلیت دسته بندی ایموجی ها را به ابزارهای خود اضافه کرده است. این ویژگی جدید به کاربران اجازه می دهد تا ایموجی ها را بر اساس موضوعات و دسته بندی های مختلف مرتب کنند. با استفاده از این قابلیت، کاربران به راحتی می توانند ایموجی های مناسب را برای پیام های خود پیدا کرده و استفاده کنند.

این قابلیت به طور انحصاری برای مشترکین پریمیوم تلگرام در دسترس است. یکی دیگر از ویژگی های این بخش از تلگرام، ایموجی های متحرک و پولی است که با پرداخت حق عضویت در تلگرام می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

اگر تلگرام را آپدیت کرده باشید در بالای لیست ایموجی ها یک سری انیمیشن می بینید که در آن قفل اعمال می شود. راه استفاده از قابلیت جدید تلگرام خرید یک حساب کاربری پریمیوم برای دسترسی به این ایموجی ها است.  دانلود تلگرام اصلی با لینک مستقیماین دسته از ایموجی ها به طور گسترده ای برای ذخیره کانال، جلب توجه و افزایش جذابیت کانال استفاده می شود.


4. بهبود قابلیت استفاده از شبکه

یکی از قابلیت های جدید ارائه شده توسط تلگرام در آپدیت جدید، بهبود استفاده از شبکه است. با این قابلیت، فناوری تلگرام بهبود یافته و عملکرد سریعتر و کارآمدتری در ارسال و دریافت پیام ارائه می دهد.

کاربران می توانند از این قابلیت استفاده کرده و به سرعت پیام ارسال و دریافت کنند. این باعث کاهش نگرانی در مورد از کار افتادن یا کند شدن برنامه می شود.

علاوه بر این، کاربران می توانند میزان داده های استفاده شده توسط تلگرام را مشاهده کنند و قسمت هایی از پیام رسان را که بیشترین ترافیک اینترنت را مصرف می کنند، شناسایی کنند. تمامی این ویژگی ها برای افزایش بهره وری کاربران این برنامه فوق العاده طراحی شده اند.

5. معرفی ربات های قدرتمندتر

تلگرام در تلاش برای بهبود تجربه کاربری، ربات های قدرتمندتری را معرفی کرده است. این ربات ها عملکرد بیشتری را به کاربران ارائه می دهند و عملکردهای مختلفی مانند ایجاد دکمه های ویژه برای انتخاب گروه ها، کانال ها و افرادی که معیارهای از پیش تعریف شده را دارند ارائه می دهند.

این ویژگی به ربات ها اجازه می دهد تا با استفاده از ویژگی های پیشرفته تجربه کاربری را بهبود بخشند و به کاربران کمک می کند تا به راحتی از ویژگی های مختلف تلگرام استفاده کنند.

البته باید به خاطر داشت که همه این ربات ها برای افراد عادی قابل استفاده نیستند و بخشی از این پیشرفت برای برنامه نویسان و کاربران حرفه ای تعریف شده است.

6. ذخیره خودکار رسانه های دریافتی

یکی از قابلیت های جدید تلگرام امکان ذخیره خودکار رسانه های ورودی است. با استفاده از این ویژگی، کاربران به راحتی می توانند عکس ها، فیلم ها و سایر رسانه ها را بدون نیاز به دانلود دستی آنها ذخیره کنند. قابلیت ذخیره خودکار رسانه سازماندهی مکالمات و صرفه جویی در وقت کاربران را آسان تر می کند.

بله، می‌توانید انتخاب کنید که تبلیغات به‌طور خودکار از چت‌های فردی بارگیری شود یا تبلیغات از گروه‌ها یا کانال‌ها. اگرچه همه موارد فوق را می توان غیرفعال کرد و می توانید تنظیماتی را برای دانلود و ذخیره عکس ها، فیلم ها و سایر رسانه ها فقط به درخواست کاربر تنظیم کنید.

7. مجوزهای رسانه ای دقیق

تلگرام علاوه بر قابلیت ذخیره خودکار، مجوزهای دقیق رسانه را نیز به ابزارهای خود اضافه کرده است. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا نوع رسانه دریافت و ارسال را کنترل کنند. با استفاده از این قابلیت، کاربران می توانند تنظیمات دقیقی را برای دریافت و مشاهده رسانه در تلگرام انجام دهند و از ارسال محتوای ناخواسته جلوگیری کنند.

یعنی می توانید فایل های فیلم را طوری تنظیم کنید که فقط از طریق دوستان ارسال شوند و هیچکس نتواند برای شما فایل عکس یا ویدیو بفرستد!

خیر 8. افزایش امنیت و حریم خصوصی

تلگرام همواره در تلاش است تا امنیت و حریم خصوصی کاربران خود را بهبود بخشد. به‌روزرسانی جدید شامل اقدامات جدیدی برای بهبود امنیت و حفظ حریم خصوصی است، از جمله مسدود کردن چت‌های رمز عبور، استفاده از تأیید دو مرحله‌ای و مدیریت دسترسی به سرویس‌های تلگرام.

این به روز رسانی به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی از تلگرام استفاده کنند و در عین حال از امنیت و حریم خصوصی خود مطمئن باشند.

9. تصحیح خودکار خطا

در آپدیت های اخیر، تلگرام قابلیت تصحیح خودکار خطاها را بهبود بخشیده است. با این ویژگی، تلگرام می تواند به طور خودکار باگ های جزئی برنامه را شناسایی و بهبود بخشد. این باعث بهبود پایداری و عملکرد برنامه و جلوگیری از وقفه های غیرمنتظره در تلگرام می شود. با رفع خودکار باگ های جزئی، تجربه تلگرام کاربران بهبود یافته و نیاز به آپدیت های مکرر کاهش می یابد.

10. ارتقاء رابط کاربری

تلگرام در تحولات جدید بهبودهایی را در رابط کاربری خود ارائه کرده است. رابط کاربری به روز شده با طراحی حرفه ای، استفاده از انیمیشن ها و جزئیات بصری جدید، تجربه کاربری را زیباتر و جذاب تر می کند. این ارتقاء رابط کاربری، استفاده از تلگرام و ارتباط بهتر با ابزارها و ویژگی های آن را آسان می کند.

نتیجه

در این مقاله به بررسی 10 ویژگی جدید تلگرام که در نسخه های اخیر این پیام رسان پورت شده است می پردازیم. تلگرام با افزودن این ویژگی ها توانسته است تجربه کاربری را بهبود بخشد و ویژگی های جدیدی را در اختیار آنها قرار دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد