مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

آموزش نصب گواهی SSL روی سرور ویندوز


با توجه به این که نصب SSL بر روی ویندوز سرور برای بسیاری از افراد دشوار است، بیان کردن مراحل نصب و همچنین فعال‌سازی آن بر روی وب‌سایت، کمک زیادی به بهبود و سرعت بخشیدن به کار می‌کند.

 

آموزش نصب SSL بر روی سرور ویندوز

 

در ابتدا برای اجرای SSL پنجره‌ی جدیدی برایتان ایجاد خواهد شد؛ بعد از باز شدن صفحه جدید باید لینک Complete Certificate Request را انتخاب کرده و به صفحه بعدی وارد شوید. بعد از این‌که صفحه بعدی باز شد، باید به دنبال بخشی از نام File name containing the certification authority’s response باشید. برای اجرا و نصب SSL با عبارات زیادی رو‌به‌رو می‌شوید که باید با دقت آن را بخوانید. در این بخش، باید فایل مورد نظر انتخاب شود. در برخی موارد پسوند به صورت پیش فرض csr است که باید به cer آن را تغییر بدهید. برای نصب SSL بر روی ویندوز سرور باید این مراحل را به درستی طی کرد.

بعد از آن باید در بخشی که Friendly name نامیده می‌شود، نامی مرتبط را برای فایل گواهی انتخاب کرده و آن را ثبت کنید. برای این کار باید گزینه‌های موجود انتخاب شوند. با این کار در این سرور، نام فایل این‌گونه نمایش داده می‌شود.

 

فعالسازی SSL در وب‌سایت

 

در مرحله آخر نصب، باید بر روی گزینه select a certificate store رفته و تنظیمات گواهی را انتخاب کنید. در صورتی که این قسمت بر روی کلمه personal یا شخصی باشد، نیازی به تغییر نیست و تنها باید گزینه Ok را بزنید تا مراحل نصب و راه‌اندازی کامل شود. برای نصب SSL بر روی ویندوز سرور مراحل طی شده کافی هستند؛ اما برای فعال شدن آن بر روی وب‌سایت باید مراحل دیگری را اجرا کنید.

برای اینکه SSL در سریع‌ترین زمان ممکن بر روی وب‌سایت فعال شود، باید در بخش sites آدرس وب‌سایت را وارد کرده و آن را ثبت کنید‌. این بخش را می‌توانید از IIS پیدا کنید. در مرحله بعدی Binding را انتخاب کرده تا پنجره جدید باز شود. این لینک به راحتی قابل مشاهده است. در پنجره‌ای که باز می‌شود، باید تنظیمات مورد نظر وارد شوند. برای این کار باید گزینه add را کلیک کرده تا پنجره جدیدی باز شود. در این قسمت باید اطلاعات درست وارد شود. این اطلاعات شامل تنظیمات صحیح و نهایی SSL است. برای این‌که فعالسازی به درستی انجام شود، انتخاب فیلدهای صحیح بسیار حائز اهمیت هستند.

 

تکمیل تنظیمات SSL

آیا وبسایت من به گواهی ssl نیاز دارد؟

 

برای تکمیل این بخش، ابتدا باید به قسمت Type رفته و آن را بر روی https بگذارید. قسمت بعدی مربوط به IP است که باید IP Address در آن وارد شود. گزینه‌ای به نام Port در این پنجره وجود دارد که نباید تغییری در آن ایجاد کرد. در واقع باید بر روی 443 باشد اما در صورت وجود مغایرت آن را تغییر دهید. بعد از نصب SSL بر روی ویندوز سرور، وارد کردن وب‌سایت هم یکی از اقدامات مهمی است که باید صورت بگیرد.

Host name یکی از بخش‌هایی است که باید وارد کنید. در این قسمت آدرس وب سایت خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که آدرس سایت را به درستی وارد کنید. در صورتی که در حال استفاده از ویندوز سرور 2012 هستید، باید به گونه متفاوتی وب‌سایت خود را وارد کنید. در این سرور که از IP استفاده نمی‌شود، باید Require Server Name Indication را انتخاب‌کرده و به این روش وب‌سایت‌های مورد نظر خود را وارد کنید. در مرحله بعدی باید SSL centifivate را انتخاب کرده و در نهایت Ok را بزنید.

 

نصب و فعال سازی SSL در ویندوز سرور با طی کردن مراحل ذکر شده بسیار آسان خواهد بود؛ بنابراین تنها با دقت کردن به گزینه‌های موجود، به راحتی می‌توان این‌ کار انجام داد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد