مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

انواع کارت گرافیک


هنگام خرید کامپیوتر یا تلفن همراه، مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، نوع کارت گرافیکی است که استفاده می کند. زیرا عملکرد دستگاه تصویری تنها با پردازنده گرافیکی آن امکان پذیر خواهد بود. به عبارت دیگر تمامی گوشی های هوشمند، رایانه ها، لپ تاپ ها و تبلت ها نیز برای انجام فعالیت های خود نیاز به کارت گرافیک خوب دارند. پس اگر قصد خرید موبایل، لپ تاپ یا آکبند را دارید، اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید نوع کارت گرافیک و عملکرد دستگاه است. پس با این مقاله از برگچی همراه باشید تا شما را با انواع کارت گرافیک آشنا کنیم.

کارت گرافیک چیست؟

همانطور که گفته شد کارت گرافیک یکی از اجزای اصلی لپ تاپ، کامپیوتر یا موبایل است و به خودی خود مجموعه ای مجزا ایجاد می کند. این بخش علاوه بر ایجاد تصویر، وظیفه تولید تصاویر و داده های ویدئویی موجود را نیز بر عهده دارد. به عبارت دیگر، داده های مربوطه را به سیگنال های واضح برای نمایش تبدیل می کند و کار پردازنده اصلی دستگاه را آسان می کند. پشتیبانی از رنگ های زیاد و ارائه کیفیت تصویر بالا از دیگر ویژگی های کارت گرافیک است که در مورد رایانه های بازی و ویرایش ویدیو بسیار مهم است.

GPU X'inhu؟

قبل از استفاده از انواع کارت‌های گرافیکی، وظیفه ترجمه و تفسیر داده‌ها بر عهده مؤلفه دیگری به نام GPU بود. اما با پیشرفت بیشتر تکنولوژی به خصوص گرافیک و جلوه های ویژه امروزی، GPU پاسخگو نمی شود و به دستگاه کارآمدتری تبدیل می شود، یعنی. کارت گرافیک تعویض کن با این حال، GPU همچنان به عنوان بخشی از کارت گرافیک عمل می کند.

GPU در واقع از کلمه Graphics Processing Unit و به معنای واحد پردازش گرافیکی گرفته شده است. GPU قطعه کوچکی مانند یک تراشه است که توانایی تولید تصاویر قابل فهم را دارد و مفسر و مغز کارت گرافیک محسوب می شود. یعنی هر چه قدرت تراشه GPU بیشتر باشد، قدرت کارت گرافیک نیز بیشتر می شود. بنابراین، انجام بازی‌ها و افکت‌های پیچیده روی رایانه‌های بازی نیاز به پردازنده‌های گرافیکی قوی‌تری دارد.

انواع کارت گرافیک

اساساً کارت های گرافیک را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

کارت گرافیک داخلی یا یکپارچه

همانطور که از نام آن پیداست، کارت گرافیک یکپارچه به عنوان بخشی جداگانه از واحد پردازش مرکزی (CPU) در نظر گرفته نمی شود، بلکه به صورت یکپارچه طراحی و ساخته شده است. در گذشته، پردازنده‌های گرافیکی به‌عنوان یک تراشه جداگانه روی مادربرد نصب می‌شدند و وظیفه ارائه جلوه‌های بصری را بر عهده داشتند. بسیاری از کامپیوترها و لپ تاپ ها دارای کارت گرافیک یکپارچه هستند. اگرچه عملکرد گرافیکی این نوع کارت چندان قدرتمند نیست و قابل ارتقا نیست، اما برای کارهای معمولی مانند وبگردی، تماشای فیلم و ایجاد اسناد مناسب است.

کارت گرافیک  inno3d

کارت گرافیک گسسته یکی از بهترین انواع کارت گرافیک محسوب می شود که بیشتر برای بازی ها و سیستم های پیشرفته استفاده می شود. این نوع کارت ها به صورت جداگانه بر روی مادربرد نصب می شوند و قیمت بالاتری نسبت به سایر سخت افزارهای سیستم دارند. قدرت و سرعت بالای نمایش کارت گرافیک مجزا به همراه کیفیت خوبی که ارائه می دهد، ویرایش، ویرایش ویدئو و حتی انجام بازی های پیچیده را آسان می کند.

کارت گرافیک خارجی یا eGPU

تجربه هیجان انگیز استفاده از یک لپ تاپ سبک و راحت با پتانسیل یک سیستم بازی قدرتمند ممکن است دور از تصور شما باشد. اما اصلا امکان استفاده از کارت گرافیک خارجی وجود ندارد. اگرچه کارت‌های گرافیک GPU در مقایسه با کارت‌های گسسته عملکرد کمتری از خود نشان می‌دهند، اما همچنان جزو قدرتمندترین انواع کارت‌های گرافیک هستند. این نوع کارت را می توان به راحتی از طریق پورت USB-C یا Thunderbolt 3 به لپ تاپ متصل کرد.

برندهای سازنده کارت گرافیک

امروزه بازار انواع کارت های گرافیک عرصه رقابت بین دو غول اصلی تولید کننده Nvidia و Ati Radeon است. لازم به ذکر است که کیفیت و عملکرد کارت گرافیک های Nvidia و Radeon تقریبا یکسان است و شرکت هایی مانند ASUS، MSI، Gigabyte و INNO3D از تراشه های ساخت این دو شرکت برای تولید کارت گرافیک خود استفاده می کنند.

گرافیک انویدیا کاتین

کارت های گرافیک انویدیا معمولا در سیستم های حرفه ای استفاده می شوند و در سه نوع Quadro، GeForce و Tesla به فروش می رسند. این شرکت رقابت تنگاتنگی با برند AMD دارد و یکی از محبوب ترین تولیدکنندگان کارت و پردازنده های گرافیکی (GPU) محسوب می شود. از سری محصولات قدرتمند این برند، سری Titan یا TI را که از سایرین قدرتمندتر و گرانتر هستند، جدا می کنیم. یکی از جدیدترین کارت های گرافیک تولید شده توسط انویدیا، سری RTX است که قابلیت پشتیبانی از فناوری پیشرفته RAY TRACING را دارد.

کارت گرافیک AMD

برند AMD یکی از تولیدکنندگان پیشرو کارت گرافیک در جهان است که به دلیل کیفیت بالا، قیمت مناسب و عملکرد عالی محصولات خود، محبوبیت و جایگاه ویژه ای در بازار به دست آورده است. در مقایسه با برند انویدیا، در سال های اخیر مدل های محصولات و فناوری تولید آن کمی پایین تر به نظر می رسد، اما این مشکل بر کیفیت محصولات آن تاثیری ندارد. به عنوان مثال، کارت گرافیک سری 6000 این برند که با اتصال XT ارائه شده است، از همان فناوری RTX انویدیا استفاده می کند.

انواع پورت های کارت گرافیک

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در هنگام خرید کارت گرافیک باید در نظر گرفت نوع پورت آن است. زیرا کارت گرافیک مورد نظر باید با اسلات سخت افزار شما مطابقت داشته باشد. بله، امروزه اکثر کارت های گرافیک دارای دو تا چهار پورت هستند که امکان اتصال آسان به سیستم را فراهم می کند. در ادامه به معرفی برخی از این نوع پورت ها می پردازیم.

پورت VGA

یکی از اولین پورت های خروجی روی کارت های گرافیک، پورت های سری VGA هستند که معمولا به نام D-Sub شناخته می شوند. این نوع پورت که Video Graphics Array نام دارد وظیفه ارسال سیگنال های آنالوگ را بر عهده دارد. اگرچه پورت VGA نسبت به سایرین قدرت کمتری دارد، اما همچنان عملکرد کمی بهتری ارائه می دهد.

پورت DVI

اصطلاح Digital Visual Interface به این معنی است که پورت DVI در واقع یک فرمت اتصال نمایشگر است که برای انتقال تصاویر بدون صدا استفاده می شود. نمایندگی رسمی ایسوس  این پورت سیگنال های آنالوگ را به سیگنال دیجیتال تبدیل می کند و هر دو نوع DVI-D و DVI-I را ارائه می دهد. پورت های DVI بیشتر روی مانیتورهای صفحه تخت پشتیبانی می شوند و همچنین برای اتصال کارت گرافیک به نمایشگر مناسب هستند.

پورت HDMI

این نوع پورت برای انتقال محتوای صوتی و تصویری از یک دستگاه به دستگاه دیگر استفاده می شود و با سیستم هایی مانند تلویزیون، کامپیوتر، لپ تاپ، کنسول، ست تاپ باکس و بسیاری دیگر سازگار است. از آنجایی که پورت HDMI با اکثر سیستم ها سازگاری بالایی دارد، یکی از راحت ترین راه ها برای اتصال کارت گرافیک به نمایشگر است. همانطور که گفته شد این نوع پورت قابلیت انتقال صدا و تصویر را به صورت همزمان فراهم می کند.

پورت DisplayPort

یکی از پورت هایی که بیشتر در سیستم ها و کامپیوترهای جدید دیده می شود پورت DisplayPort است. این گونه پورت ها قابلیت پشتیبانی از کیفیت بالا را دارند و به طور همزمان امکان انتقال صدا، تصویر، ویدئو و سایر افکت ها را فراهم می کنند. جامعه امروزی بستر مناسبی برای توسعه فناوری‌های مختلف و تداوم سیستم‌های قدیمی با سیستم‌های پیشرفته‌تر محسوب می‌شود، استفاده از ابزار و تجهیزات باید به روز شود تا با تغییرات همگام شود. بنابراین داشتن یک پورت قدرتمند که پاسخگوی افزایش قدرت پردازشی و گرافیک متفاوت باشد، ضروری است.

پودر فیکس کننده لوازم آرایشی چیست و چه کاربردی دارد؟


آرایش حرفه ای و بی نقص یکی از مهم ترین مراحل برای داشتن یک استایل زنانه شیک است. برای اینکه یک میکاپ آرتیست حرفه ای باشید، باید تکنیک ها و ابزارهای لازم برای آرایش حرفه ای را بدانید و اصلاح کننده های آرایش یکی از این ابزارهای ضروری هستند. پودر تنظیم کننده آرایش یکی از انواع ابزارهای ست کننده است که به تقویت آرایش، افزایش ماندگاری و پوشانندگی آن کمک می کند. در این مقاله ابتدا به معرفی و بررسی عملکرد سفتی پودر می پردازیم سپس شما را با 10 بهترین و بهترین پودرهای سفتی موجود در بازار آشنا می کنیم. با ما بمان.

آرد خوب چیست؟

فیکساتورها یکی از ابزارهای مهم در آرایش های حرفه ای هستند و در سه دسته پرایمرها، اسپری های تنظیم کننده و پودرها قرار می گیرند. در مرحله اول آرایش از پرایمر به عنوان پایه استفاده می شود و در آخرین مرحله آرایش اسپری فیکس کننده و پودر فیکس کننده وظیفه فیکس شدن آرایش را بر عهده دارند.

پودرهای آرایشی که به صورت پودرهای رنگی یا بی رنگ و پودرهای نامرئی در بازار موجود است، چربی اضافی روی پوست شما را جذب می کند تا آرایش شما روی پوست ماندگاری بیشتری داشته باشد و نریزد. این پودر همچنین درخشندگی ناهمواری را که هنگام استفاده از پودر یا سایر محصولات آرایش ایجاد می‌شود، از بین می‌برد تا آرایش یکسان به نظر برسد.

یکی دیگر از عملکردهای ست پودر پاک کردن آرایش است. این محصولات اغلب برای پوشاندن چین و چروک ها و عیوب پوست و جلوگیری از تجمع کثیفی در نواحی صورت مانند زیر چشم و پیشانی فرموله می شوند.

پودرهای آرایش در بسته بندی مشابه کرپ ها هستند، با این تفاوت که پودرها بیشتر از کرپ ها پودری هستند.

نحوه استفاده از پودر فیکس

نحوه استفاده از پودر فیکس

در مرحله آخر آرایش، بعد از این کرم پودر، کانتور یا هایلایتر شما کاملا جذب پوست می شود، برس را به پودر آغشته کرده و به نواحی مختلف صورت بزنید. بگذارید 3 تا 7 دقیقه پودر حالت دهنده روی صورت بماند و جذب شود، سپس با برس آرایشی یا اسفنج مالید.

می‌توانید پودر سست‌کننده را روی تمام صورت‌تان بمالید، اما عموماً روی قسمت‌هایی از صورتتان مانند زیر چشم‌ها، خط لبخند، چانه، اطراف بینی و ناحیه T صورت که وسط پیشانی است. و در بینی نیاز بیشتری به این پودر دارد. مناطقی مانند زیر چشم، خطوط لبخند و اطراف بینی مستعد جمع شدن کرم و کانسیلر در خطوط ریز تشکیل شده در اینجا هستند و پودر فیکس می تواند از این روند جلوگیری کند. ناحیه چانه و ناحیه T صورت نسبت به سایر قسمت‌های صورت چرب‌تر است و پودر سفت‌کننده می‌تواند با جذب چربی اضافی در این ناحیه، پوست را متعادل کند.

قلمویی که برای زدن پودر مناسب انتخاب می کنید باید بتواند نقاط ظریف صورت مانند زیر چشم و خط لبخند را بپوشاند، بنابراین بهتر است از برس های نازک استفاده کنید.

از آنجایی که پودر آرایش برای جلوگیری از چرب و مرطوب شدن پوست استفاده می شود، عملکرد پوست را مهار می کند و می تواند منافذ را مسدود کند. بنابراین استفاده مداوم از آن برای پوست مضر است. بنابراین سعی کنید از پودر آرایش در آرایش روزانه خود استفاده نکنید و در شرایط خاصی که می خواهید آرایشتان حرفه ای باشد از این محصول استفاده کنید.

پودر فیکس کننده بهتر است یا اسپری فیکس کننده؟

هر دو محصول توانایی جذب چربی اضافی صورت و سفت شدن آرایش را دارند. به طور کلی، یک پودر سفت کننده به پوست ظاهری مات می بخشد، در حالی که یک اسپری سفت کننده می تواند بسته به نوع آن یک روکش براق یا مات ایجاد کند. بنابراین، اگر می‌خواهید نتیجه نهایی آرایشتان براق باشد، باید از اسپری براق کننده استفاده کنید و اگر رنگ مات را دوست دارید، هر دو نوع محصول می‌توانند مفید باشند. مال شما

فیکس پودر برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب است اما افرادی که پوست معمولی و خشک دارند نیز می توانند از پودر فیکس استفاده کنند با این تفاوت که زمان جذب و ماندگاری پودر و میزان پودر روی پوست باید کمتر باشد و پودر باید به سرعت ناپدید شود. اما به طور کلی اگر پوست خشکی دارید بهتر است از اسپری های فیکس که قابلیت مرطوب کنندگی دارند استفاده کنید یا در بازار جستجو کنید و پودرهای فیکس را پیدا کنید که خاصیت مرطوب کنندگی هم دارند.

یکی دیگر از تفاوت های ست کننده و اسپری سفت کننده این است که از اسپری سفت کننده می توان برای سفت شدن ریمل و رژ لب استفاده کرد، اما پودر سفت کننده فقط فرم صورت را تثبیت می کند.

بنابراین، "پودر ثابت یا اسپری بهتر است؟" برای پاسخ به سوال. باید بگوییم که نوع پوشش اعمال شده و نوع پوست نیز تعیین می کند که کدام محصول آرایشی برای شما بهترین است.

چگونه بهترین پودر ثابت کننده را انتخاب کنیم؟

پودر آرایش

بهترین حالت گیر، پودری است که ذرات ریز داشته باشد و به خوبی روی آرایش بنشیند و آن را تثبیت کند. بهتر است از موادی مانند دی اکسید سیلیکون و اسید روی در پودر تثبیت کننده آرایش استفاده نکنید. زیرا باعث می شود پوست شما مصنوعی و سفید به نظر برسد. حساسیت زایی یکی از پارامترهای اصلی در انتخاب بهترین پودر فیکس کننده آرایش است. هنگام در نظر گرفتن قیمت پودر سفتی، به کیفیت و ضد حساسیت آن توجه کنید تا بتوانید محصول مناسبی را خریداری کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد رنگ پودر ریز است. پودر سفت کننده بی رنگ برای هر نوع پوستی مناسب است، اما پودرهای سست کننده رنگی باید با توجه به رنگ پوست شما انتخاب شوند. انتخاب پودری که خیلی سبک باشد شما را رنگ پریده نشان می دهد. حتی پودرهای بسیار تیره نیز می توانند باعث قرمزی و التهاب شوند. بهترین راه حل برای رنگ پوستتان این است که پودری هم رنگ با کرم پودر یا کانسیلر خود انتخاب کنید. انواع پودر فیکس معمولا به شکل های زیر ارائه می شود.

رنگ شفاف: مناسب برای تمام رنگ های پوست

سفید: مناسب برای پوست های بسیار روشن

موز لایت: روشن کردن رنگ پوست روشن

موز: پوست متوسط ​​روشن

موز عمیق: شفاف کننده برای پوست های متوسط ​​و تیره

توری: مناسب برای پوست های متوسط

بژ: مناسب برای پوست های گرم تا متوسط

هلو: رنگ پوست متوسط ​​و تیره را متعادل می کند

نارنجی: رنگ های تیره پوست را یکدست می کند

تیره عمیق: مناسب برای پوست های تیره و خیلی تیره

برخی از انواع پودرهای سفتی خاصیت ضد آکنه (غیر کومدوژنیک) دارند. کسانی که مستعد جوش هستند و پوست حساسی دارند بهتر است در خرید پودر فیکس کننده آرایش به دنبال آن باشند.

10 مدل از پرفروش ترین و بهترین پودرهای آرایشی موجود در بازار

در این قسمت از مقاله 10 مدل از محبوب ترین و بهترین پودرهای نگهداری موجود در بازار را ارائه می دهیم. با توجه به تنوع محصولات و همچنین قیمت پودر تعمیری در بازار، سعی داریم با توسل به پودر تعمیرات متوسط ​​و اقتصادی یا پودر ریکاوری ارزان اما با کیفیت، محصولات لوکس باکیفیت و پرفروش را معرفی کنیم. در سطح بین المللی.

1. پودر آرایش شارلوت تیلبری مدل بدون عیب

میکاپ آرتیست بریتانیایی شارلوت تیلبری یکی از بهترین میکاپ آرتیست های دنیاست که سالهاست برندهای لوکس و محبوبی را خلق کرده است. مانند سایر محصولات این برند لوکس و محبوب شارلوت تیلبری، پودر سفتی نمونه و با کیفیتی عالی است که به عنوان یکی از پرفروش ترین و بهترین پودرهای سفتی در جهان شناخته می شود.

این محصول برای انواع پوست از خشک گرفته تا چرب مناسب است. حاوی موم گل رز و روغن بادام است که خاصیت مرطوب کنندگی برای پوست دارد. نانوذرات پودری بسیار ریز و نرم، چین و چروک ها و عیوب را از بین می برد و به پوست احساس پتویی نرم و فوق العاده ظریف ترمه می دهد. محصولات این برند از محصولات گیاهی و حیوانی تشکیل شده است.

2. پودر تنظیم کننده آرایشی شفاف Laura Mercier

برند جهانی لورا مرسیر یکی دیگر از برندهای لوکس و بسیار محبوب در دنیای مد و زیبایی است که محصولات خود را در بسیاری از کشورهای جهان عرضه می کند. پودر فیکس ترانسلوسنت لورا مرسیه یکی از معروف ترین و بهترین پودرهای فیکس دنیاست که جوایز زیادی را از آن خود کرده و یکی از بهترین محصولات این برند لوکس می باشد. این محصول حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین C و ویتامین E بوده و برای انواع پوست مناسب است.

این محصول نه تنها ماندگاری آرایش را تا 16 ساعت افزایش می دهد، بلکه چین و چروک را کاهش داده و ظاهری بسیار جذاب به پوست می بخشد. اگر قرار است در یک کنفرانس یا عکاسی ویژه شرکت کنید که ماندگاری آرایش و جلوه صاف و مات روی صورت شما بسیار مهم است، این محصول را به شما پیشنهاد می کنیم.

3. مدل اختاپوس فیکس کننده آرایش تافی Born This Way

برند توفاسد که در سال 1998 در آمریکا تأسیس شد، تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی است که یکی از پرفروش ترین برندهای دنیا محسوب می شود. در محصولات این برند از مواد مضر مانند پارابن استفاده نمی شود و بسیاری از محصولات این برند گیاهی هستند.

این پودر ترمیم کننده حاوی اسید هیالورونیک است و با مرطوب کردن پوست از خشک شدن آن جلوگیری می کند. علاوه بر این، پوست را نرم کرده و چهره را صاف و شاداب می کند. این محصول پوشش نهایی پوست را مات می کند و از مالیدن آرایش روی صورت جلوگیری می کند. پودر فیکس توفیسد مانند سایز محصولات این برند فاقد پارابن، سولفات و فتالات می باشد.

4. درست Make Powder Model Prep Prime

برند مک که یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان است، در خط تولید فیکساتورهای آرایشی نیز عملکرد خوبی داشته است. MAC Colorless Fix Powder prep + prime پوششی کاملا مات و طبیعی بدون برجای گذاشتن اثری روی پوست برای پوست ایجاد می کند و ایراداتی مانند خطوط ریز و ظریف، منافذ باز، لک و تیرگی را از بین می برد و پوششی مخملی و مات به پوست می بخشد. . .

5. پودر I-Banana Fix Revolution

یکی دیگر از برندهای لوازم آرایشی نسبتاً جدید، Revolution است، یک برند بریتانیایی که طیف محصولات آن یکی از محبوب ترین های بازار است. این برند دارای کیفیت عالی و در عین حال قیمت مناسب می باشد. پودر فیکس روولوشن در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود که محبوب‌ترین رنگ آن رنگ موزی است که می‌تواند به پوست متوسط ​​شفافیت بخشد.

پودر فیک رولوشن کمک می کند کرم پودر و کرم پودر به خوبی روی پوست بخوابد و از نشت و لکه شدن آرایش جلوگیری می کند. همچنین از ایجاد چین و چروک در خط خنده، زیر چشم و خطوط زیر چشم جلوگیری می کند و پوشش و ماندگاری آرایش را افزایش می دهد.

6. مدل Flormar Fix Powder Invisible

برند فلومر را می‌توان به‌عنوان یک برند آرایشی محبوب در بین بانوان ایرانی دانست. این برند معروف که در سال 1970 در ایتالیا تأسیس شد، در 80 کشور جهان فعال بود و طیف گسترده ای از لوازم آرایشی با کیفیت بالا را عرضه می کرد.

پودر فیکس فلورمار مدل نامرئی یک پودر فیکس کننده اقتصادی است که کیفیت خوبی دارد و علاوه بر ماندگاری آرایش می تواند جلوه ای طبیعی و مات به پوست شما ببخشد. این پودر فیکس کننده بدون رنگ بوده و برای انواع پوست مناسب است. روغن ماکادمیا، روغن جوجوبا، ویتامین های E، A و F، استر، امگا 6، 7 و 9 از جمله مواد مفید و موثر در این پودر ترمیم کننده هستند.

7. پودر برنج فیکس کننده آرایش پیر رنه

Pierre René برندی معروف از کشورهای اسکاندیناوی (شمال اروپا) است که انواع محصولات آرایشی و بهداشتی را طبق آخرین مد اروپایی تولید و روانه بازار می کند و توانسته سلیقه های مختلف را پوشش دهد. محصولات این برند در 35 کشور از جمله ایران به فروش می رسد.

محصولات این برند بر اساس مواد معدنی ساخته شده اند و نه تنها برای اهداف آرایشی، بلکه برای مراقبت از پوست نیز مناسب هستند. پودر فیکس پیر رنه به دلیل وجود پودر برنج از چرب شدن و درخشندگی پوست به خصوص روی پیشانی و بینی جلوگیری می کند و ترکیب معدنی آن به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند.

8. پودر آرایشی آرت دکو

یکی دیگر از برندهای پیشرو و لوکس در تولید چراغ های باکیفیت و انحصاری، برند آرت دکو آلمان است. محصولات این برند در آزمایشگاه های پیشرفته زیر نظر متخصصین پوست و زیبایی تولید می شود. این برند در تولید محصولات خود از هیچ گونه مواد مضر مانند پارابن، موم و اسانس استفاده نمی کند. در عوض از موادی مانند روغن جوجوبا در محصول استفاده شده است.

پودر فیکس آرت دکو ظاهری ملایم، سبک و پودری دارد، صورت را مات می کند و در هنگام آرایش نهایی جلوه ای طبیعی می دهد. به خصوص اگر پوست چرب و مختلط دارید، پودر سفت کننده برای شما مناسب است.

9. پودر پایان پوشیدن بلند گلدن رز

برند گلدن رز یکی از معروف ترین و قدیمی ترین برندهای آرایشی در ترکیه است که محصولات خود را به بیش از 90 کشور جهان صادر می کند. پودر فینیشینگ بلند گلدن رز همانطور که از نامش پیداست باعث ماندگاری بیشتر آرایش می شود، فاقد پارابن است و در نهایت ظاهری مخملی به پوست می بخشد.

10. پودر آرایشی سیترا

برند سیترا یک برند ایرانی است که تحت لیسانس شرکت ایتالیایی کریستال مودا فعالیت می کند. محصولات برند سیترا برای کسانی که به دنبال لوازم آرایشی مقرون به صرفه و ارزان اما باکیفیت هستند مناسب خواهد بود. پودر سیترا فیکس یکی از محصولات این برند می باشد که جزو بهترین پودرهای فیکس کننده موجود در بازار می باشد. پودرهای فیکس استایری در مدل های رنگی و بی رنگ موجود می باشد. پودر سفت کننده بدون سیترا بسیار سبک است و برای انواع پوست حتی پوست های چرب قابل استفاده است. این پودر علاوه بر افزایش استحکام آرایش و هارمونی آرایش، به لطف استفاده از رنگدانه های مخصوص، هرگونه قرمزی و قرمزی غیر طبیعی پوست را نیز اصلاح می کند.

متن کامل مقاله را بخوانید:  https://moorashin.com/product/کرم-پودر-استودیو-فیکس-مک-mac-studio-fix/

سرور dl380 g10 چه ویژگی های متمایزی دارد؟

 

سرور DL380 G10 یکی از سرورهای پرطرفدار و قدرتمند شرکت HPE می‌باشد و ویژگی‌های بسیاری دارد که آن را از نسخه‌های قبلی و رقبا متمایز می‌سازد. ویژگی‌های متمایز این مدل به شرح زیر است:

سرور DL380 G10 از سی پی یو سرور Intel Xeon جهت ارتقا عملکرد استفاده می‌کند، که بهبود قابل توجهی در اجرای بارهای کاری سنگین و برنامه‌های کاربردی پرسرعت ایجاد می‌کند. این سرور دارای فضای مناسبی برای افزایش تعداد پردازنده ‌ها، حافظه ‌ها و درایو ‌های ذخیره ‌سازی می‌ باشد. این امکان به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با افزایش نیاز های خود، سرور را به راحتی ارتقا دهند. سرور DL380 Gen10 دارای قابلیت‌های امنیتی متعددی مانند ماژول امنیتی و رمز گذاری سخت افزاری، بوت امن و ... است. این ویژگی‌ها به حفاظت اطلاعات حساس در سطح سخت‌افزار کمک می‌کنند.

با استفاده از iLO مدیران امکان دارند سرورها را از راه دور مدیریت کنند. این پلتفرم مجازی‌سازی شده امکان‌های پیشرفته‌ای مانند مانیتورینگ سلامت سرور، تشخیص و رفع مشکلات، کنترل از راه دور و ... را فراهم می‌کند. پشتیبانی از تکنولوژی NVMe در سرور DL380 Gen10 از درایو‌های NVMe (Non-Volatile Memory Express) پشتیبانی می‌کند که سرعت بالا و عملکرد بهتری در حجم ذخیره‌سازی فراهم می‌کند. مدیریت استفاده از انرژی: این سرور دارای ویژگی‌های مدیریت مصرف انرژی است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از منابع انرژی بهینه استفاده کنند و در نتیجه هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهند. امکان اجرای ماشین‌های مجازی: با پشتیبانی از تکنولوژی‌های مجازی‌سازی مانند VMware و Hyper-V، این سرور قابلیت اجرای ماشین‌های مجازی را با کارایی بالا دارد. طراحی مناسب برای مرکز داده: طراحی فیزیکی این سرور بهینه ‌شده برای نصب در رک‌ های مرکز داده‌ ها است و فضای کمتری را اشغال می‌ کند.

نکات مهمی که قبل از خرید اجاق گاز فردار باید بدانید


یکی از رایج ترین انواع اجاق گاز، اجاق گاز مبله یا اجاق گاز ایستاده است. که برای داشتن اجاق گاز کافی خواهد بود. از آنجایی که بیشتر فعالیت‌های آشپزخانه صرف پخت و پز می‌شود، لازم است در خرید تجهیزات مربوطه دقت زیادی داشته باشید. خرید اجاق گاز مناسب برای افراد کار پیچیده و پیچیده ای است و نیاز به اطلاعات زیادی دارد. در این مقاله با تمام نکاتی که قبل از خرید اجاق گاز ایستاده باید بدانید آشنا می شوید.

همه چیز درباره اجاق گاز مبله

اجاق گازهای مجهز در دو نوع گازی و برقی در بازار موجود می باشد. تنظیم دمای مورد نیاز برای پخت و پز در انواع اجاق گاز آسان است. زیرا آتش را با چشمان خود می بینید. در بیشتر موارد عرض اجاق گاز نصب شده در ابعاد 50، 60 و 90 سانتی متر تولید می شود و اندازه آن با تعداد شعله های سطح آنها ارتباط مستقیم دارد.

مزیت مهم این نوع اجاق گاز نسبت به اجاق گاز وجود فر می باشد. این کار دستان شما را برای طیف گسترده ای از غذاها باز می گذارد. در اینجا به نکاتی  درباره تعمیر لوازم خانگی بوش می پردازیم که قبل از خرید اجاق گاز با مبلمان باید به آنها توجه کنید.

مواد بدن مهم است

فرهای مستقل معمولا با روکش بدنه استیل یا شیشه ای در بازار موجود هستند. در مدل های استیل، رویه و جنس بدنه تماماً استیل است، اما در برخی از مدل ها، رویه گازی از استیل و بدنه آن لعابدار است. اگر این دو نوع اجاق گاز را با هم مقایسه کنیم، می توان گفت که انواع استیل مقاومت بالایی در برابر ضربه و رطوبت دارند. البته ناگفته نماند که روکش های میناکاری شده به راحتی تمیز می شوند و کار شما را آسان می کنند.

مقدار آتش را در نظر بگیرید

بهتر است تعداد مشعل های گازسوز را با توجه به تعداد اعضای خانواده و ابعاد آشپزخانه انتخاب کنید. مثلا 2 یا 3 اجاق گاز برای یک خانواده کوچک کافی است. مهمترین چیز قدرت آتش پلوپز است که باید از 3.8 تا 4 کیلووات باشد و کمتر نباشد.

با ترموکوپل محکم کنید

وجود ترموکوپل در اجاق گاز نقطه اعتماد خانه است. زیرا اگر شعله به دلایلی مانند جابجایی غذا یا باد خاموش شود، گاز ورودی به طور خودکار قطع می شود. به این ترتیب از خطر گاز یا آتش سوزی خلاص می شوید. بنابراین در خرید اجاق گاز مبله علاوه بر ظاهر آن به نکات ایمنی و کیفی آن نیز توجه کنید.

مواد توری فولادی را انتخاب کنید

نوع توری باید به گونه ای باشد که در دمای بالا آسیبی به آن وارد نشود. بنابراین رنده های آهنی یا چدنی بهترین انتخاب هستند. علاوه بر این، استفاده از این توری های سنگین برای نگهداری درست میله ها و قرار دادن ظروف آشپزخانه خوب است.

مشخصات فر را به طور کامل بررسی کنید

همانطور که قبلا گفتیم وجود فر در خدمات  اجاق گاز مبله بوش فردار مزیت محسوب می شود. بنابراین قبل از خرید به ویژگی های آن توجه کنید. نمای کلی این لیست حاوی نکات مهمی است.

ظرفیت فر: بسته به کاربرد خود فر بزرگتر یا کوچکتر انتخاب کنید. جوجه گردان: این وسیله برای پخت مرغ و ماهی مفید است. چیدمان قفسه ها و تعداد لایه ها مهم است. کف فر متحرک: با جابجایی کف، فضای بیشتری برای پخت و پز در فر خواهید داشت. تنظیمات حرارتی: لطفاً توجه داشته باشید که فر شما ممکن است تنظیمات دمای فر متفاوتی داشته باشد. هر چه تعداد کابینت فر بیشتر باشد، می توانید همزمان غذای بیشتری بپزید. محصولات استاندارد بخرید

اجاق گاز یک وسیله مهم و خطرناک در خانه شماست. پس برای آسایش و آرامش خانواده خود از برندهای معتبر و با کیفیت خرید کنید. هنگام خرید به مصرف انرژی آن توجه کنید تا هدر نرود.

طرز تهیه سبزی قورمه و مجلسی + نکات آشپزی


امروز آمده ام راز کورمه سبزی که روغن سیاه را برمی گرداند را به شما بگویم، با من باشید. پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید. مقداری زردچوبه اضافه کنید و اجازه دهید رنگ آن شیشه ای شود. گوشت را اضافه کنید

و اجازه دهید گوشت و پیاز سرخ شود. بعد از این مرحله سبزی مخصوص سبزی گورما را اضافه می کنیم که به گوشت و پیاز اضافه می کنیم تا با حرارت ملایم و به مدت طولانی بپزد. به جای نمک کمی فلفل سیاه

من برش های گوشت را با طعم گوشت گاو اضافه می کنم (طعم آن را بهتر می کند). حالا وقت اضافه کردن لوبیاها است تا همه مواد با هم ترکیب شوند. گفتم اگر می خواهید همیشه غذای خوشمزه بخورید، همیشه از آب جوشیده استفاده کنید.

بعد از اضافه کردن آب جوش، فر را با حرارت متوسط ​​به مدت 5-6 ساعت بپزید. اگر داخل خورش چند تکه یخ بریزید، می بینید که روغن سیاه روی قابلمه ظاهر می شود و تماشا می کنید.

مواد لازم برای این غذای سبزیجات خوشمزه (3 عدد)

یک و نیم فنجان سبزیجات (شامل تره، جعفری، گشنیز، اسفناج، رازیانه).

یک و نیم فنجان آب

یک و نیم فنجان لوبیا قرمز

3 عدد لیمو عمانی (شسته و پوست کنده).

رب گوجه فرنگی قاشق غذاخوری

زردچوبه به میزان لازم

350 گرم گوشت

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

زعفران (ملت) 1 قاشق چایخوری

آماده سازی: 30 دقیقه

زمان پخت: 120 دقیقه

کل زمان پخت: 150 دقیقه

طرز تهیه سوپ سبزیجات رستورانی:

ابتدا سبزی ها را در ظرف مناسبی برش داده و با کمی روغن تفت دهید تا کاملا سبز رنگ شوند. در تابه ای جداگانه پیازها را تفت می دهیم و نیمی از آنها را تفت می دهیم سپس گوشت را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند. زردچوبه و رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا رب کاملا بپزد. زعفران را آب کنید و نیمی از آن و سبزیجات تفت داده شده را اضافه کنید.

لوبیا قرمز را بشویید و آب آن را با آبکش بگیرید و مواد لازم را در آن بریزید و خوب تفت دهید. بعد از کمی تفت دادن، کمی آب جوش به غذا اضافه کنید و بگذارید با دمای کم بپزد و بعد از یک و نیم تا دو ساعت، لیمو عمانی شسته شده و بقیه زعفران آب شده را در آش سبزی اضافه کنید. و اجازه دهید نیم ساعت بپزد. بعد از آن آب و نمک را به خورش اضافه می کنیم و 15 دقیقه دیگر زمان می دهیم تا خورش جا بیفتد.

گورمه سبزی هنر خوشمزه ای است

اگر به جای رب گوجه فرنگی رب آلو اضافه کنید، غذای شما خوشمزه می شود.

برخی افراد در سبزی کرما از اسفناج استفاده نمی کنند، سعی کنید حداقل یک بار این خورش را با اسفناج بپزید تا تفاوت طعم آن را احساس کنید.

همچنین می توانید به جای آب از پودر لیمو عمانی یا پودر غور استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که هر چه رب سبزیجات بیشتر بپزد، خوشمزه تر خواهد بود.

سرخ کردن سبزیجات در روغن نباتی به خوشمزه شدن خورش کمک زیادی می کند.

برای تهیه قرمه نذری و رستوران برای مجالس می توانید مواد لازم را با توجه به تعداد نفرات اضافه کنید (مثلا برای تهیه 30 نفر تعداد را در 10 ضرب کنید توصیه می کنیم مقدار مواد اولیه تهیه نذری را مشاهده کنید. ظروف . برای 100 نفر و بیشتر)

رب گوجه فرنگی را به خورش اضافه نکنید یا کم اضافه کنید تا خورش سیاه شود.

راز طعم لذیذ سبزیجات در تهیه آن است. پس هرگز برای پخت سابجی گورمه عجله نکنید و اگر کمتر از 2.5 ساعت وقت دارید. بهتر است غذای دیگری را برای خود انتخاب کنید، برای پختن سوپ سبزی از زودپز استفاده نکنید.
مشاهده متن کامل: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-خورش-قورمه-سبزی-جا-افتاده/