مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

یکی از با کیفیت ترین و مناسب ترین کفپوش سه بعدی پراید


شما نیز می توانید یکی از با کیفیت ترین و مناسب ترین روکش ها را برای خودرو خود انتخاب کرده و آن را تهیه کنید؛ که البته قبل از خرید بهتر است در مورد هر یک از انواع روکش ها اطلاعات مورد نیاز را در دست داشته باشید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری را در خصوص خرید اخذ کنید. روکش صندلی یکی از تزئینات داخلی ماشین است که با توجه به ویژگیهای ماشین میتواند سبب راحتی سرنشینان خودرو و زیبایی و سلامتی بیشتر خود خودرو شود. مزایایی که می توان برای این نوع روکش ها برشمرد این است که اگر این روکش ها کثیف بشوند، حتی می توانید با یک دستمال مرطوب آن را به راحتی تمیز کنید. پس از انجام این مراحل کافی است با یک دستمال نرم و خشک اقدام به پاکسازی صندلی کنید تا مایع اسپری شده اضافی و سایر آلودگیهای باقیمانده روی سطح تمیز شوند. به خصوص از گذاشتن انواع آچار روی صندلی ها اجتناب کرده و با پیچیدن دستمال به دور آنها و گذاشتن در ماشین با خیال آسوده از آنها استفاده نمایید. بهتر است در هنگام تهیه ی روکش برای ماشین خود به نکاتی توجه کنید تا بتوانید مدت زیادی از آن استفاده کنید و همچنین روکش مناسب خودروی خود را انتخاب کنید. 


از آنجایی که روکش صندلی در فضای داخلی ماشین و راحتی سرنشینان تاثیر بسیاری دارد، پس در انتخاب جنس روکش صندلی هم باید دقت به عمل آید و همه جوانب سنجیده شود. اصولا ماشین در معرض آفتاب قرار می گیرد و روکش ها نیز به مرور زمان کمرنگ می شوند. قبل از زمان تعیین شده جهت خشک شدن کامل چسب، هیچ شیء روی محل بریدگی قرار نداده و از نشستن روی صندلی بپرهیزید. 2. در هنگام نشستن سرنشین روکش باعث تعرق او نشود. بنابراین قبل از نشستن در ماشین، اشیاء تیز را از جیب های خود خارج کنید یا آنها را در صندوق عقب و داشبورد ماشین قرار دهید. ۳- انواع اشیاء تیز، کلید، چاقو و … در ادامه به نکات مهم در انتخاب روکش صندلی ماشین می پردازیم. روکش ماشین ممکن است چرمی، پارچه ای و یا ترکیب هر دو باشد. به طور کلی میتوان دو دسته رنگ را برای خرید روکش انتخاب کرد.


برای مثال انتخاب رنگ متناسب با تریم داخلی خودرو و رنگ بدنه به طور قطع بر جلوههای بصری آن میافزاید. سعی کنید در انتخاب رنگ روکش دقت کنید تا رنگ مناسبی انتخاب کنید که باعث دلزدگی نشود. کثیف شدن روکش صندلی اتومبیل، ریختن مواد غذایی، تغییر رنگ بر اثر تابش نور آفتاب، و دیگرعوامل محیطی باعث می شود که، به فکر یک روکش صندلی اتومبیل باشیم. روکشها میتوانند بسته به جنسی که دارند، بر دمای داخل خودرو نیز اثر بگذارند و حس گرمی و یا خنکی را در فصول مختلف به سرنشینان بدهند. اثر این گرما و سرما مخصوصاً در ابتدای ورود سرنشینان به داخل کابین یا اتاق اتومبیل بیشتر به نظر آمده و حس میشود. بعد از قریب به بیست سال فعالیت در این حوزه، افتخار مجموعه موقر متین این است که با ارتقای همین 3 اصل راهبردی توانسته خود را به جایگاه بزرگترین فروشگاه لوازم جانبی ضروری ماشین در کشور برساند.


این نوع روکش نسبت به نوع های دیگر از دوام بالایی برخوردار است و ثبات بالایی نیز دارد به صورتیکه تغییر رنگ در آن ها بسیار کمتر از روکش های دیگر دیده شده است. به این ترتیب نیاز شما به ترمیم روکش صندلی کمتر خواهد شد. در این محصول از با کیفیت ترین مواد اولیه از آستر و چسب تا لایی و نخ استفاده شده است. شرکت هایکو از پارچهی مخمل در این محصول استفاده کرده است و این موضوع موجب همخوانی هرچه بیشتر آن با فضای داخلی اتاق خودرو میشود. به طور کلی زمان هایی که به مدت طولانی خودروی خود را در فضای باز و در معرض نور خورشید قرار می دهید (همانند پارک کردن طولانی مدت خودرو در خیابان) حتما از آفتاب گیر استفاده نمایید. معایب روکشهای چرمی: از معایب روکش صندلی چرم میتوان به گرم شدن آن در فصل تابستان یا زیر نور مستقیم آفتاب اشاره کرد، این مورد باعث داغ شدن روکش و صندلی خواهد شد که در نتیجه بدن شما هنگام رانندگی عرق خواهد کرد، برای جلوگیری از عرق کردن بدن خود میتوانید از حصیر صندلی استفاده کنید. این روکش ها برخلاف روکش های چرم در دمای تابستان موجب تعریق سر نشینان نمی شوند و گرمای کمتری را به خود جذب می کند همچنین این روکش ها در زمستان نیز کاهش دما را کمتر منتقل می کند و باعث گرم شدن سرنشین می شود.


https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/کفپوش-خودرو/سایپا-کفپوش-خودرو/کفپوش-پراید/

شما هم میتوانید از آموزش صفر تا صد حسابداری رایگان ما بهره مند شوید


شما هم میتوانید از آموزش صفر تا صد حسابداری رایگان ما بهره مند شوید و هم میتوانید برای دریافت مدرک معتبر داخلی و قابل ترجمه در کلاس های ما که قیمت بسیار پایین تری از سایر آموزشگاه ها دارند و در دوره های فشرده برگزار میشود شرکت کنید. همانطور که در جدول 8 ملاحظه میشود، مقدار آماره F و سطح معناداری مربوط به این آماره، بیانگر این است که فرضیه صفر آماری که همان بیمعنا بودن کل مدل (صفر بودن تمام ضرایب) است، رد میشود و مدل رگرسیون برآورد شده، در کل معنادار است. که در آن، : نرخ مؤثر مالیاتی، به عنوان متغیر وابسته مدل، : مقدار ثابت، : ضرایب متغیرهای مستقل، : معیارهای شفافیت گزارشگری مالی شامل هموارسازی سود، اقلام تعهدی اختیاری، کیفیت افشا و کیفیت حسابرسی به عنوان متغیرهای مستقل، : ضرایب کنترلی مدل، : متغیرهای کنترلی مدل شامل بازده داراییها، اهرم مالی، شدت سرمایهگذاری در موجودی کالا، شدت سرمایهگذاری در داراییهای ثابت و اندازه شرکت و جمله اخلال مدل است. شدت سرمایهگذاری در موجودی کالا: موجودی کالا، یکی از اقلام داراییها است که در برخی از موارد بخش قابل ملاحظهای از منابع یک شرکت را به خود اختصاص میدهد؛ در حالی که دارای هزینه استهلاک نمیباشد.


دارای امکانات بی شماری از جمله صدور انواع فاکتور، اعلام سررسید چکها بصورت اتوماتیک و دریافت گزارشات متنوع هستند. بهترین نرم افزار های حسـابداری که در بالا برای شما شرح داده شد همگی دارای کیفیت خوبی هستند . معمولاً در هر دوره آموزشی جهت یادگیری بیشتر مطالب گفته شده توسط اساتید، آن مطالب را بصورت یادداشت یا جزوه تحریر می نمایند، در این روش آموزش برای جلوگیری از تحریر مطالب و بالا بردن میزان دقت کارآموزان، این مطالب در نرم افزار بصورت فایلی جداگانه تحت عنوان جزوه آموزشی طراحی شده که شما می توانید به راحتی از آن چاپ و استفاده نمائید. مطالب کتاب ریاضیات مزبور را پاچیولی نوشت و شکلهای آن را داوینچی ترسیم کرد. سپس آن را از حالت فشرده خارج نموده (Extract) و با اجرای فایل Setup.exe، نرم افزار را نصب کنید. اپلیکیشن فانوس محصول شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، دیگر برنامه معروفی است که برای مدیریت درآمد و هزینه شخصی طراحی شده است.برنامه هوشمند فانوس به صورت خودکار درآمد و هزینهها را ثبت و مدیریت میکند و سپس پیشنهادهای اقتصادی به شما میدهد. اگر هنوز دانشجوی رشته حسابداری هستید و فارغ التحصیل نشده اید این دوره یکی از مناسب ترین دوره ها برای شماست.


اهرم مالی: در ادبیات مالی، از اهرم مالی به عنوان یکی از سپرهای مالیاتی یاد میشود. بکارگیری نیروی خبره مالیاتی از هدررفت منابع در راستای پرداخت جرایم مالیاتی جلوگیری می نماید. بر اساس فرضیه هزینههای سیاسی، شرکتهای بزرگ با پرداخت منصفانه مالیات، توجه کمتری را به خود جلب میکنند. ضمناً در صورت عدم ارائه بهموقع صورتهای مالی حسابرسی شده پایان دوره و زمانبندی پرداخت سود سهامداران، امتیاز منفی به ازای هر روز تأخیر در نظر گرفته شده است (سازمان بورس و اوراق بهادار،1386:1). 2) معیار مذکور فقط به کمیت افشا توجه نمیکند بلکه بهموقع بودن و قابلیت اتکای اطلاعات افشا شده را نیز مد نظر قرار میدهد. بر این اساس، شرکتهای مورد نظر باید دارایی معیارهای زیر باشند. این پژوهش، یک پژوهش تجربی در حوزه پژوهشهای اثباتی است که مبتنی بر اطلاعات واقعی صورتهای مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. 1) امتیازهای کیفیت افشای شرکتها توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و بر اساس شاخصهای دقیق و عینی از قبیل زمان ارائه اطلاعات مربوط و تفاوت پیشبینیها با نتایج واقعی محاسبه شده است. افزون بر این، یافتههای پژوهشهای تجربی انجام شده در بورس اوراق بهادار تهران حاکی از نبود کارایی، حتی در سطح ضعیف است (نمازی و شوشتریان، 1374 و نمازی، 1382). بنابراین، بهنظر میرسد متغیرهای مبتنی بر ارزش دفتری از قابلیت اتکای بیشتری برخوردار باشند.


خبر خوب اینکه برای حسابداری با این روش، به نیروی متخصص نیاز ندارید و حتی خودتان هم میتوانید حساب و کتابها را یادداشت و ذخیره کنید. حالا هرچقدر که تسلط شما به کامپیوتر و استفاده از آن بیشتر باشد، مسلما فرایند یادگیری شما آسان تر خواهد بود و با وقت کمتر می توانید تسلط خوبی بر نرم افزارهای مختلف مالی و حسابداری پیدا کنید. در این یادداشت قصد دارم تا معروفترین و بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی و شرکتی را معرفی کرده و ضمن برشمردن ویژگیهای اصلی آنها، مزایا و معایب آنها را نیز برای شما بازگو کنم. لازم به ذکر است، از آنجا که هزینه بهره و مالیات به وسیله عواملی غیر از کاربردمؤثر منابع تعیین میشوند، برای محاسبه این نسبت از سود خالص عملیاتی استفاده میشود. تا سال ۱۸۰۰ میلادی موازنه کردن حسابها در پایان سال، تهیه صورت سود و زیان و ترازنامه معمول شد اما جز برای نگهداری سوابق فعالیتهای موسسه استفاده دیگری نداشت.


https://accniaz.com/product/آموزش-حسابداری-مقدماتی-از-پایه/


چطور یک داروخانه آنلاین مناسب پیدا کنید؟


 مکمل های دارویی، محصولات ضدعفونی کننده، ماسک و شیلد صورت، محصولات جنسی، محصولات آرایشی و بهداشتی، ملزومات مادر و کودک و تجهیزات پزشکی از جمله گروه های کالایی هستند که در داروخانه آنلاین ارائه شده است. با توسعه فضای مجازی، خدمات درمانی هم به سمتوسویی میروند که تا حد ممکن خدمات آنلاین هم به متقاضیان ارائه دهند. بنظر میرسد ماندن در منزل شیوهای موثر برای مقابله با گسترش این بیماری است؛ با خرید آنلاین دارو و کاهش مراجعه حضوری با داروخانهها میتوانید به سادگی و تا حد زیادی از گسترش بیماری در سطح جامعه و انتقال ویروس جلوگیری کنید. اگر قیمتهای داروخانه خیلی بالا یا خیلی پایین بود، به آن شک کنید؛ راههای قانونی هم برای صرفهجویی در هزینهها وجود دارد و اگر قیمت خدمات داروخانه موردنظر بیش از حد پایین باشد، میتواند یک زنگ خطر برای شما باشد. به این ترتیب دیگر نیازی نخواهید داشت که برای دریافت درمان و یا هرگونه مشاوره تخصصی درباره دارو یا بیماریتان به مراکز درمانی مراجعه کنید؛ این مسئله هم سبب میشود که در وقتتان صرفهجویی کنید و هم در دوران کرونا باعث مواجهه کمتر با دیگران و کاهش ریسک انتقال بیماری میشود. خرید از داروخانههای آنلاین هم مثل سایر فروشگاههای آنلاین با خطراتی احتمالی همراه است؛ از این رو لازم است داروخانهای را پیدا کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید؛ به ویژه که فروش اینترنتی دارو هم از حساسیت ویژهای برخوردار بوده و اگر اشتباه کنید، ممکن است ضررهای جبرانناپذیری به شما تحمیل شود.

اگر امکان فروش اینترنتی داروهای بی نسخه و لوازم بهداشتی در طراحی سایت داروخانه میسر گردد خیلی از این مشتری ها به جای حضور فیزیکی سعی می کنند از اینترنت به نیازهای خود برسند برای این کار در طراحی سایت داروخانه لازم است از درگاه های پرداخت بانکی و یک فروشگاه ساز استفاده کنید تا مشتری به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهد. داروخانه آنلاین یا داروخانه اینترنتی داروخانهای است که از طریق اینترنت و فضای مجازی سفارشات را ثبت کرده و از طریق پست، پیک و یا سایر سیستمهای حملونقل داروها را به مشتریان میرساند. بین استفاده از اینترنت برای خرید از داروخانه خرده فروشی و خرید از داروخانه ای است که فقط حضور اینترنتی دارد تفاوت دارد. در صورتی که داروی مورد نیاز خطرناک باشد یا استفاده از آن نیاز به نظر پزشک داشته باشد، داروخانه حتماً از مشتری نسخه پزشک را درخواست می کند. داروخانه آنلاین چیست و چه کاربردی دارد، شاید این سوال ها برای شما نیز پیش آمده باشد و علاقمندید از این امکان استفاده کنید ولی اطلاعات چندانی در این رابطه ندارید. داروخانهها هم از این قاعده مستثنی نیستند. شما ممکن است به حدی بیمار باشید که رفتوآمد کوتاه به داروخانه هم برایتان مصیبتی باشد.

علاوه بر این اگر شما در منطقهای زندگی میکنید که دسترسی به دارو و یا سایر محصولات مراقبتی- بهداشتی برایتان آسان نیست، با کمک داروخانههای آنلاین به راحتی میتوانید به محصولات مدنظرتان دسترسی پیدا کنید. شما می توانید این کار را با قرار دادن دکمه های قابل توجه در وب سایت خود برای پر کردن مجدد یا انتقال نسخه و حتی تماس با داروخانه به راحتی انجام دهید. از سوی دیگر اگر داروخانه آنلاین، پزشکی داشته باشد که برایتان بدون انجام معاینه و گرفتن شرححال نسخه بنویسد هم قابل اعتماد نیست؛ این هر دو کار غیرقانونی هستند. برای همین طراحی سایت داروخانه میتوانید از این مشکلات جلوگیری کن، چرا که در این حالت بیمار با جستجو در سایت داروخانه خواهد دانست که این دارو در داروخانه وجود ندارد و به سراغ سایت داروخانهای میرود که پس از یافتن دارو حضوری مراجعه کرده و یا اینکه اگر امکان خرید آنلاین باشد با ارائه نسخه پزشک آن را خریداری میکند. فرایند خرید دارو یا سایر خدمات بهداشتی از داروخانههای آنلاین به این صورت است که ابتدا نسخهتان را برای داروخانه موردنظر ارسال میکنید و پس از بررسی نسخه توسط دکتر داروساز سفارشتان برایتان ارسال میشود (خرید دارو آنلاین از اینجا).

همانطور که ملاحظه میکنید فرایند دریافت دارو در این صورت نیازی به مراجعه حضوری به داروخانه نداشته و میتوانید دارویتان را به سادگی و در زمان مناسب درب منزل دریافت کنید. محصولات آرایشی، محصولات بهداشتی، مکملها، غذای نوزاد و کودک، تجهیزات پزشکی، محصولات جنسی و داروهایی که نیازی به نسخه پزشک ندارند، در داروخانههای آنلاین به فروش میرسند. این مجموعه زیر نظر داروخانه دکتر حریری و دارای مجوز رسمی منظور فروش آنلاین می باشد. همچنین زیر نظر دکتر فیروزبخت فعالیت میکند. ویتامین هایی مانند ویتامین D و C و همچنین بسیاری از گیاهان دارویی که از آنها مکمل های گیاهی تولید شده است، نقش بسیار زیادی در بالا بردن مقاومت سیستم ایمنی بدن دارند. حال میخواهیم با تقویت سیستم ایمنی بدن، خودمان را در مقابل این ویروس ایمن کنیم. آنها در جشن ها و مراسم، شربت را در جامی می ریختند و به نشانهٔ سلامتی می نوشیدند، آنها به کسی که حال خوشی نداشت و در بستر بیماری بود، بیمار می گفتند یعنی فاقد مار. ایرانیان باستان مار را نشانهٔ زندگی و سلامتی می دانستند و جام را نشانهٔ دوستی.

کنترلر هانتر که در میان بسیاری کاربران با عنوان تایمر آبیاری هانتر نیز شناخته می شود


پیچ در پوش سوپاپ فشار سر سیلندر ممکن است در اثر فشار ناگهانی به بیرون پرتاب شود. در اثر بخار شدن آب ، گرمای محیط کاهش می یابد. در زمان تعویض سرامیک ها اورینگ مربوطه را به روغن آغشته کنید و برای جلوگیری از باز شدن در اثر ارتعاش پیچ روی پیستون را ابتدا به چسب(لاکتیت 270) آغشته سپس با تر کمتر با فشارهای زیر محکم کنید. برای آنکه روغن کاری در داخل پمپ کامل شود. پمپ بایستی توسط تکنیسین آزموده نصب و راه اندازی شود و همه نکات ایمنی نظیر پوشاندن قطعات متحرک، قطع کامل از برق رعایت شود . در سیستم مه پاش ذرات آب به قدری ریز و پودری شکل بوده که قبل از آنکه به سطح برسند به طور کامل تبخیر می گردند، به همین دلیل از بسیاری بیماری های قارچی جلوگیری به عمل می آید. سطح روغن را در حالیکه پمپ خاموش است کنترل شود.فیلتر آب ورودی به طور دائم بازدید و تمیز شود. 6. آب تحت فشار را به طرف انسانها و حیوانات نگیرید.فاصله سطح مورد شستشو تا نازل حدود 75 سانتی متر باشد. شیر بی باری (Unloader valve) یک شیر تنظیم فشار و همزمان دارای امکان کار در حالت بی باری برای مواقع بسته شدن راه خروجی (توقف عملیات شستشو) است خلاص کار کردن پمپ در حالت بسته بودن خروجب به طور خودکار موجب سبک کار کردن پمپ و مصرف کمتر برق د رزمان بسته بودن شیر لانس می شود.

یک دریچه هوا، هوای فشرده را به پشت یکی از دیافراگمها منتقل میکند تا عملیات مکش برای دیافراگم مجاور ایجاد شود این کار باعث ایجاد فشار اتمسفر و خلاء میشود که باعث میشود مایع به حرکت درآید و از شیر توپی عبور کند. دلیل موفقیت محصولات این شرکت از ابتدا ، فشرده بودن اندازه پمپ ها ، کم صدا بودن و همچنین تعمیرات آسان آن ها بوده است. در صورتی که نیاز دارید شیربرقی هانتر سایز 1 اینچ را بتنهایی و بدون ترانس راه اندازی تهیه نمایید، میتوانید شیربرقی را که توسط شرکت ویستو ارائه شده است.در همین سایت دیجیکالا موجود میباشد سفارش دهید. در صورتی که نازل کوچکتر از اندازه مناسب (با در نظر گرفتن جدول دبی و فشار پمپ) باشد نمی توان اجازه داد پمپ با فشار بیش از حد مجاز کار کند و جریان اضافی بای پس خواهد شد.توصیه می شود نازل و پمپ از روی جدول مناسب انتخاب شوند. در صورتی که از پمپ برای زمان زیادی استفاده نکرده اید، میلنگ را به صورت خشک (بدون آب) نگردائید باعث صدمه به پکینگ ها خواهد شد. پولی ها روی محورها شل نباشد. و به طور کلی مدت زمان آبیاری یعنی این که در هر نوبت آبیاری، چند دقیقه آب از تایمر رد شود و وارد سیستم لوله کشی ما شو( مثلا 5 دقیقه) وفاصله زمانی بین هر نوبت آبیاری مثلا هر 12 ساعت یک بار را می توان روی آنها تنظیم کرد.

بعد از پایان کار لازم است که برای مدت چند دقیقه سیستم با آب تمیز کار کند تا کلیه مواد شیمیایی از آن خارج شود و با شستشوی قطعات داخلی پمپ از فرسودگی آنها جلوگیری شود. قبل از شروع به کار در پوش روغن با گیج روغن دارای سوراخ هوا تعویض شود. اولین تعویض روغن پمپ بعد از 50 ساعت کار می باشد و در مراحل بعدی روغن را بعد از 500 ساعت کار و یا سه ماه یکبار تعویض نمائید. مواقعی که پمپ در محیط کاری مرطوب و یا شرایط کار سخت کار می کند روغن زودتر تعویض شود. در صورت تعویض پکینگ ها در موقع جا زدن مجدد تمامی آنها را به روغن آغشته کنید تا دچار آسیب دیدگی نشود. برای باز و بسته کردن سر سوپاپ ها از بکس شش پر استفاده کنید برای جا زدن سر سیلندر میلنگ را بگردانید تا پیستون وسط به حداکثر طول برسد و بعد از آغشته نمودن سرامیک ها به روغن سر سیلندر را جا بزنید. برای بیرون آوردن و جا زدن سر سیلندر از چکش لاستیکی استفاده کنید. احتیاط: مهره قفلی را پس از تنظیم با یک قطره رنگ قرمز لاک و مهر کنید تا افراد متفرقه آنرا بدون اجازه دستکاری نکند.

سایز شیر برقی می بایست با قطر لوله یکسان یا یک سایز کوچک تر از آن انتخاب شود. این شلنگ ها دارای بافت فولادی، قطر کم، طول مناسب، وزن سبک و انعطاف پذیری بالا هستند و پیچ و تاب های غیر عادی در آن به وجود نخواهد آمد. این فضا می تواند مکانی مثل بالکن، پاسیو، تراس، باغچه، باغ، ویلا، حیاط، دیوار سبز، روف گاردن،… هایپر صنعت فامکو به عنوان توزیع کننده و نمایندگی فروش شیر برقی هانتر آماده ارائه خدمات و لیست قیمت می باشد. کمقیمت ترین مه پاشهای خانگی مدلهای مه پاش بدون پمپ هستند که با فشار آب شهر کار میکنند؛ که عمده تا بهصورت کیتهای آسان نصب ارائه میشوند که بسته به تعداد نازل باقیمتی از حدود ۹۰ الی ۲۰۰ هزار تومان(بسته به تعداد نازلی که استفاده می شود) عرضه میشوند. مه پاش با فشار بالا: از یک پمپ فشار قوی استفاده می شود اندازه ذرات بسیار ریز بوده به نحوی که به محض دریافت گرمای محیط سریعا تبخیر می شود. دستگاه مه پاش پره ای یا فن دار دقیقا مانند کولر آبی کار میکند ، آب با فشار بالا ازپمپ، توسط لوله کشی مه پاش پنکه ای وارد نازل ها شده، در آنجا به مه تبدیل شده و پودر می شود؛ این ذرات بسیارریزآب برای تبخیر شدن نیاز به گرما دارند بنابراین مه پاش پنکه ای گرمای محیط را می گیرند و تبخیر می کند که باعث خنک شدن هوا بدون خیس کردن افراد در کنار یک رطوبت نسبی و دلپذیر می شود.