مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مزایا و معایب دستگاه های چند منظوره



چاپگرهای چند کاره  آوافرهنگ معمولا در سه نوع (چاپ، کپی، اسکن) و چهار نوع (پرینت، کپی، اسکن، فکس) موجود هستند که دستگاه های جهانی هستند که نیازهای هر کاربر را برآورده می کنند و یکی در ادارات، سازمان ها. ، و گاهی اوقات ابزار. خانگی است. پرینترهای چندکاره علاوه بر مزایا و لوازم جانبی، معایبی نیز دارند که در اینجا به آنها می پردازیم.

معایب پرینترهای چندکاره

هزینه های جانبی بالا: از نظر اقتصادی، هزینه های نگهداری، مواد مصرفی و قیمت یک چاپگر چند کاره در مقایسه با یک چاپگر تک کاره بسیار بالا است و به همین دلیل انرژی زیادی مصرف می کند زیرا دارای عملکردهای متعددی است. همان زمان. زمان. هنگامی که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، اغلب گران است و به دلیل استفاده طولانی مدت در تمام عملیات چاپ، فکس و کپی، جوهر یا تونر آن به سرعت فرسوده می شود.

هزینه تعمیر و نگهداری: اگر دستگاه خراب شود، در همان زمان، خدمات دیگری مانند کپی و فکس گاهی اوقات از کار می افتد که باعث اختلال در کسب و کار شما می شود، بنابراین نمی توانید کار خود را کامل کنید. این گزینه برای شرکت هایی که نیاز به پرینت، فکس و کپی اسناد زیادی دارند می تواند مشکل بزرگی باشد. از سوی دیگر، پشتیبانی از تنها یک دستگاه باعث کاهش طول عمر دستگاه می شود.

سیاه و سفید: اکثر پرینترهای چندکاره فقط قابلیت چاپ سیاه و سفید را دارند و دلیل آن این است که مخزن جوهر یا تونر دستگاه برای هر سه حالت اسکنر، دستگاه کپی و چاپگر یکسان است و استفاده از آن دشوار است. چاپ رنگی. مشکلاتی خواهند داشت. بنابراین، اکثر پرینترهای چندکاره دارای قابلیت چاپ سیاه و سفید هستند.

زمان انتظار بالا: ساختار چاپگرهای چند چاپی اول ورودی/اول خروجی است و با توجه به این ساختار عملیات های مختلف ردیف می شوند و هر عملیات با توجه به سرعت دستگاه زمان می برد. این وضعیت باعث شده افراد منتظر بمانند و زمان زیادی را برای استفاده تلف کنند

کیفیت پایین: با توجه به اینکه این دستگاه ها ویژگی ها و عملکردهای متفاوتی را ارائه می دهند، نمی توان انتظار کیفیت بالایی از آنها داشت. برای مثال، ویژگی‌های اسکن ممکن است عملکردها و قابلیت‌های یک اسکنر جداگانه را ارائه نکنند.

مزایای استفاده از پرینترهای چندکاره

صرفه جویی در فضا: یک چاپگر چند منظوره می تواند فضای کار شما را ذخیره کند و به جای خرید جداگانه هر دستگاه، دستگاهی با عملکردهای متعدد خواهید داشت. از این رو، به بهینه سازی محیط کسب و کار کمک می کند. علاوه بر این میزان استفاده از کابل نیز کاهش یافته و به محیط نظم می بخشد.

پس انداز: می توانید با خرید یک چاپگر همه کاره به جای خرید چندین دستگاه جداگانه، در هزینه خود صرفه جویی کنید.

سرعت بالا: معمولاً چهار یا سه چاپگر سریعتر از یک چاپگر هستند. برخی از مدل ها می توانند به طور همزمان اسناد و عکس ها را فکس، چاپ، اسکن و کپی کنند.

اگر می خواهید یک پرینتر خانگی بخرید، بهتر است ابتدا با مزایا و معایب چاپگر آشنا شوید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره در این زمینه، لطفا با کارشناسان واحد فروش ما در مرکز ماشین های اداری کیومیتا تماس بگیرید و قبل از خرید مشاوره رایگان دریافت کنید. در این مجموعه به معرفی انواع تجهیزات چاپ چندکاره می پردازیم و شما را در خرید متناسب با نیازتان راهنمایی می کنیم تا از خریدی مطمئن لذت ببرید.

روانشناسی بدون مرز: تاثیر فرهنگ در شخصیت


فرهنگ و شخصیت دو مفهوم اساسی و متراکم در زندگی انسان‌ها هستند. شخصیت به ویژگی‌ها، ویژگی‌های رفتاری و تمایلات شخصی یک فرد اشاره دارد، در حالی که فرهنگ به ارزش‌ها، باورها، و رفتارهای جامعه و گروه‌های فرهنگی مختلف اشاره دارد. در این مقاله، تأثیر فرهنگ بر تشکیل و تکوین شخصیت انسان و نیز اهمیت این تداخل را بررسی می‌کنیم.

تعریف شخصیت و انواع آن - جعبه ابزار ذهنی

بخش اول: شخصیت و تعریف آن

شخصیت به مجموعه ویژگی‌های فردی اشاره دارد که نقشی بسیار مهم در تشکیل رفتارها و واکنش‌های فرد در مواجهه با جهان اطراف دارد. این ویژگی‌ها شامل ویژگی‌های شناختی، اختیاری، و رفتاری می‌شوند.

 

بخش دوم: فرهنگ و تأثیر آن بر شخصیت

فرهنگ نقش مهمی در تشکیل شخصیت انسان ایفا می‌کند. ارزش‌ها، باورها، آموزه‌ها و نگرش‌های فرهنگی به عنوان بنیان‌های شخصیت ما عمل می‌کنند. فرهنگ تعیین‌کننده رفتارها و اختیارات انسان‌ها در مواجهه با مسائل مختلف است.

 

بخش سوم: نقش آموزه‌ها و ارزش‌ها در تشکیل شخصیت

آموزه‌ها و ارزش‌ها در هر فرهنگ، تأثیر چشم‌گیری بر شخصیت افراد دارند. این اصول و ارزش‌ها تعیین‌کننده تصمیم‌گیری‌ها و رفتارهای فردی در مواجهه با مسائل اختلاف‌زا و تصمیم‌گیری‌های روزمره هستند.

 

بخش چهارم: تأثیر محیط اجتماعی و اجتماعی بر شخصیت

محیط اجتماعی و روابط انسانی نیز بر تشکیل شخصیت تأثیر دارند. انسان‌ها از تعامل با دیگران و تجربه روابط اجتماعی می‌آموزند و این تجربه‌ها تأثیر مهمی بر شخصیت آنها دارد.

 

بخش پنجم: تأثیر فرهنگ در جهان مدرن

در جهان مدرن، ارتباطات بین‌فرهنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است. فرهنگ‌ها و ارزش‌های مختلف به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند و تأثیر برهم‌کنش‌های فرهنگی بر شخصیت افراد آشکارتر است.

 

بخش ششم: نقش آموزه‌ها و آموزه‌های تربیتی در تشکیل شخصیت

آموزه‌های تربیتی و خانوادی نیز تأثیر بزرگی در تشکیل شخصیت افراد دارند. این آموزه‌ها به عنوان اولین مرحله در تعیین ارزش‌ها و باورهای فرد عمل می‌کنند.

 

بخش هفتم: تأثیر تنوع فرهنگی بر تشکیل شخصیت

تنوع فرهنگی در جوامع مدرن به چالش‌های جدیدی برای تشکیل شخصیت انسان‌ها ایجاد کرده است. توانایی تعامل مثبت با فرهنگ‌ها و ارزش‌های مختلف مهم است.

 

بخش نهم: تداخلات مثبت فرهنگی برای تقویت شخصیت

مطالعات نشان می‌دهد که تداخلات مثبت فرهنگی می‌توانند در تقویت و توسعه شخصیت افراد کمک کنند. آموزش‌ها و برنامه‌های آموزشی مبتنی بر تفاهم و تعامل بین فرهنگ‌ها می‌توانند به ارتقاء شخصیت افراد از طریق تقویت تفکرات و ارزش‌های مشترک میان فرهنگ‌ها کمک کنند.

 

بخش دهم: نقش آموزه‌های فرهنگی در تعاملات اجتماعی

آموزه‌ها و ارزش‌های فرهنگی نقش مهمی در تعاملات اجتماعی افراد ایفا می‌کنند. این آموزه‌ها تعیین‌کننده شیوه‌های ارتباطی و تعاملی افراد با یکدیگر هستند و می‌توانند تأثیرات قابل ملاحظه‌ای در تشکیل و تکوین شخصیت افراد داشته باشند.

 

بخش یازدهم: تأثیر فرهنگ بر انگیزه و هدف‌گذاری

انگیزه و هدف‌گذاری افراد نیز تحت تأثیر فرهنگ قرار دارند. ارزش‌ها و اهداف فرهنگی ممکن است به عنوان انگیزه‌های افراد در تعقیب آرزوها و اهداف شخصی خود عمل کنند.

 

بخش دوازدهم: تأثیر توانمندسازی فرهنگی در توسعه شخصیت

برنامه‌ها و فعالیت‌های توانمندسازی فرهنگی می‌توانند به توسعه شخصیت افراد کمک کنند. این توانمندسازی به تقویت ارتباطات بین فرهنگ‌ها و تشجیع به تفکر توامنده میان فرهنگ‌ها می‌پردازد.

 

نتیجه‌گیری نهایی

تأثیر فرهنگ بر شخصیت مسئله پیچیده‌ای است که نیاز به توجه و آگاهی دارد. این تأثیرات در تشکیل رفتارها، تصمیم‌گیری‌ها و انگیزه‌های افراد نقش مهمی ایفا می‌کنند. افزایش آگاهی و توجه به این تأثیرات می‌تواند به تقویت تفاهم و درک میان انسان‌ها و بهبود تعاملات اجتماعی و فرهنگی کمک کند.

به نقل از: https://ravan-center.ir/

 

 

 

برای صرفه جویی در هزینه چه سکه هایی بخریم؟

 پس انداز یکی از مهم ترین راه های ایجاد امنیت مالی در زندگی مردم است. با داشتن پس انداز قوی و ارزشمند می توانیم بدون استرس و نگرانی با مشکلات مالی و طوفان های زندگی مواجه شویم. اما سوال اصلی اینجاست که برای صرفه جویی در هزینه چه سکه ای بخریم؟ برای پاسخ به این سوال باید چندین مورد را بررسی کنید. همانطور که می دانید در حال حاضر چندین سکه در بازار وجود دارد که می تواند برای خرید آنها شک و تردیدهای زیادی را در ذهن شما ایجاد کند. قیمت سکه ایرانی را می توانید در سایت پارت نیوز  مشاهده کنید. لیست قیمت سکه ایرانی 150 دوده تا 2 گرم در این فروشگاه ارائه شده است. به نظر شما مزایا و معایب هر کدام از این سکه ها چیست!

پس انداز سکه با خرید سکه بهار آزادی

آغاز تولید و ضرب این سکه به سال 1358 و به مناسبت جشن پیروزی انقلاب اسلامی برمی گردد و تا امروز ادامه دارد. سکه بهار آزادی به صورت گرد به قطر 22 میلی متر تولید می شود. عیار این سکه ها 21.6 است که تقریباً به عیار 22 معروف است.وزن این سکه ها 8.33 گرم است. سکه بهار آزادی گرانترین مدل سکه در ایران محسوب می شود. این سکه در طول سال های تولید به دو صورت قدیم و جدید در بازار بوده که از نظر وزن و کیفیت تفاوتی با هم ندارند.

سکه های طرح قدیم بین سال های 1358 تا 1386 تولید شد. اکنون این سکه ها به دلیل عدم تقاضا و اختلاف قیمت تقریباً از بازار طلای ایران جمع آوری شده است. روی یک روی این سکه ها سه بار نام علی به صورت شش ضلعی نوشته شده که زیر آن عبارت «بانک ملی ایران» و روی دیگر آن حرم امام رضا علیه السلام و عبارت نوشته شده است. . «اولین بهار آزادی» حکاکی شده است. سکه های طرح جدید با نام سکه امامی نیز شناخته می شوند و از سال 1385 در ایران عرضه می شوند.

یکی دیگر از تفاوت های آشکار بین این دو سکه ظاهر آنهاست. سکه های بهار آزادی به سه نوع سکه تمام، نیم سکه بهار آزادی، ربع سکه بهار آزادی و سکه یک گرمی تقسیم می شوند. تنها تفاوت این سکه ها وزن و اندازه آنهاست. دلیل انتشار سکه های یک گرمی کاهش قدرت خرید مردم است. بنابراین بانک مرکزی در سال 1389 این سکه ها را از بازار آزاد کرد.

سکه های کور، روشی مقرون به صرفه برای بستن با سکه

تصویر سکه ایرانی 750 سوت

سکه های ایرانی یکی از مصنوعات طلا هستند که در وزن های بسیار کوچک از 50 سوت تا 2 گرم تولید می شوند. این سکه ها به دلیل تنوع زیاد، بهترین انتخاب برای هدیه یا پس انداز کوچک هستند. یکی از مزیت های آنها این است که حباب ندارند و خرید آنها راحت تر است. همچنین این سکه ها پرداخت نمی شود و فقط هزینه بسته بندی و سود فروشنده به آنها اضافه می شود. قیمت سکه ایرانی بر اساس طلای 18 عیار محاسبه می شود که این قیمت نیز به قیمت روز طلا بستگی دارد.

وزن این سکه ها روی بسته بندی درج شده است. یکی از تفاوت‌های سکه‌های پارسی با سکه‌های بانکی در تولید آنهاست. در حال حاضر سکه های ایرانی توسط شرکت های مختلف تولید می شود. از معتبرترین این شرکت ها می توان به عادل، ماربر، طلا لوکس و طلایه اشاره کرد. این در حالی است که سکه های بانکی تنها توسط بانک مرکزی تولید و ضرب می شود. یکی از جالب ترین تفاوت های سکه های ایرانی با سکه های بانکی شکل آنهاست.

پیش از این این سکه ها به شکل گرد تولید می شد، اما اکنون به اشکال مختلف پنج ضلعی، شش ضلعی، بیضی یا مستطیلی تولید و عرضه می شود. هنگام خرید سکه ایرانی بدانید که هزینه بسته بندی و ساخت آن به دلیل وزن کم نباید از 4 هزار تومان بیشتر شود. همچنین لازم به ذکر است که بهترین برندهای سکه ایرانی باید دارای مشخصات زیر باشند.

ارزش سکه را نشان می دهد.

مبلغ باید به درستی وارد شود.

سکه ها باید حاوی اطلاعات دقیق و آدرس شرکت سازنده باشد.

روی سکه هولوگرام وجود دارد.

قیمت سکه در ایران عاملی منطقی در صرفه جویی در سکه است

تصویر سکه های ایرانی

عوامل زیادی بر قیمت سکه طلا تاثیر می گذارد. برای سرمایه گذاری با سکه بهتر است برخی از این عوامل را بدانید.

قیمت جهانی طلا به دلار بستگی دارد.

هزینه تولید و سکه سکه در بانک مرکزی حدود 7000 تومان است.

میزان تقاضا برای خرید ارز نیز بر قیمت آن تاثیر می گذارد.

هزینه تامین نقدی توسط بانک که تقریبا معادل 500 تومان می باشد.

یکی دیگر از عواملی که بر ارزش سکه تأثیر می گذارد، سال تولید سکه است. البته تقاضا برای سکه های جدید زیاد است و ارزش آنها نسبت به سکه های قدیمی بیشتر است.

هزینه طبق گمرک 4 درصد است.

بهترین ارز برای پس انداز چیست؟

اگر می خواهید سرمایه خود را بین طلا و سکه ذخیره کنید، سکه بهتر است. هنگام خرید طلا، مبلغی به نام کارمزد تولید را به فروشنده پرداخت می کنید. مزیت سکه این است که هزینه تولید ندارد. اگر در بازار طلا مهارت و دانش کافی دارید، شما می توانید با سرمایه گذاری در سکه نسبت به طلا سود بیشتری کسب کنید. اولین قدم در تصمیم گیری برای استفاده از کدام نوع سکه، بودجه شما است.

برای سرمایه گذاری های کلان بهترین سکه سرمایه گذاری، سکه های بحر آزادی و به خصوص طرح جدید آنها بهترین انتخاب محسوب می شود. این قطعات دارای درصد کمی حباب هستند. در بین قطعات بهار آزادی نوع کامل بهار مناسبتر است. در واقع قیمت هات سکه نسبت به سایر انواع حباب بالاتر است و ریسک سرمایه گذاری را افزایش می دهد.

یکی دیگر از مزیت های سکه های بیهار آزادی تقاضای آن است. آنها در بازار بسیار محبوب هستند و به راحتی فروخته می شوند. از سوی دیگر، اگر در بلندمدت به دنبال سود بیشتر هستید، به دلیل نوسانات بیشتر قیمت، ممکن است در ازای آن پول سود بیشتری به دست آورید. اما اگر به دنبال سرمایه گذاری با بودجه کم هستید باید به سراغ سکه هات یا سکه ایرانی بروید. یک گرم سکه ایرانی برابر با یک گرم طلای 18 عیار است و با خرید آن کمتر از یک گرم سکه بانکی می پردازید.

آیا می توانید فقط برای صرفه جویی لاستیک بخرید؟

امروزه سکه در بین مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است و نیاز به خرید آن روز به روز بیشتر می شود. در این قسمت به کاربردهای مهم سکه ایرانی می پردازیم.

برای هدیه دادن

یکی از مهمترین کاربردهای سکه هدیه دادن است. بسیاری از رویدادها و مهمانی ها، عروسی ها، جوایز ورزشی و المپیادهای علمی، جشنواره ها و صدها رویداد دیگر از مدال ها به عنوان یک هدیه زیبا استفاده می کنند.

مهریه

یکی از آداب و رسوم مهم در ایران برای مراسم عروسی، گذاشتن سکه به عنوان مهریه عروس است. اندازه سکه ها بستگی به طرفین ازدواج دارد و در اصل یک عدد سه رقمی است.

سرمایه گذاری

ارز یکی از افرادی است که دوست دارند پس انداز و سرمایه گذاری کنند. یکی از مزیت ها وجود انواع مختلف در وزن های مختلف است که برای هر کلاس و بودجه ای انتخاب مناسبی است. با خرید سکه می توانید ارزش پول خود را حفظ کنید.

با توجه به توضیحاتی که در بالا ذکر شد به این نتیجه رسیدیم که سکه یک انتخاب هوشمندانه برای سرمایه گذاری محسوب می شود و از طرفی سودآوری سکه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. نکته مهم در سرمایه گذاری با سکه، توجه به تغییرات قیمت آن است. گاهی اوقات سکه ها کاهش می یابد و شما نباید ناامید شوید. همچنین افزایش قیمت سکه را در کوتاه مدت جدی نگیرید و در این زمینه عاقلانه رفتار کنید. اگر به دنبال مکانی امن برای خرید سکه هستید، گالری حقانی را به شما پیشنهاد می کنیم.

مروری بر تاریخچه ارز در ایران

با اکتشافات انجام شده مشخص شد که اولین ضرب و تولید سکه به دوره هخامنشی و به دستور داریوش اول باز می گردد و قبل از آن تاریخ، سکه ها با فلزات دیگری مانند نقره، مس و... تولید می شده است. در آن زمان این شمش طلا 8.14 گرم وزن داشت. به تدریج استفاده از طلا در ایران رواج یافت. بدین ترتیب در دوره ساسانیان از طلا برای ساختن اقلام مختلف مانند ظروف برای طبقه ثروتمند استفاده می شد. اکنون تولید سکه در ایران رونق زیادی پیدا کرده است و هر ساله به دلایل مختلف خرید و فروش بسیاری انجام می شود.

چرا سکه را خالی می کنند یا می بندند؟

به طور کلی تاریخچه سکه و تمبر از 20 سال پیش آغاز شد. در آن زمان صرافی های واقعی کارت ویزیت خود را همراه با سکه به خریداران می دادند. یکی از دلایل افزایش اعتبار و تبلیغات فروش سکه بود. با گذشت زمان، صرافان تصمیم گرفتند بشقاب های خود را به سکه فشار دهند، فرآیندی که به آن "خالی" می گویند. آنها با ایجاد این باور در ذهن خریداران مبنی بر بی اعتباری سکه های باطل، برند خود را در بازار سکه و طلا تقویت کرده اند. جالب است بدانید که این بسته بندی فقط جنبه تبلیغاتی دارد و به معنای اعتبار هر سکه تمبر نیست. به عبارت دیگر تفاوتی بین سکه های خالی و سست وجود ندارد.

ویندوز با شبکه چه کرد؟ بررسی اهمیت ویندوز در شبکه های کامپیوتری

در این مقاله به بررسی و توضیح در خصوص نقش سیستم عامل های مایکروسافتی یا بهتر بگوییم ویندوز در شبکه های کامپیوتری خواهیم پرداخت . ماه پیش یکی از همکاران ما در وب سایت ایمیلی برای من ارسال کرده بود و سئوال کرده بود که چرا بیشتر مباحثی که در مقاله های خود مینویسید مربوط به سیستم عامل ویندوز است ؟ من کاری به این کار نداشتم که این دوست ما علاقه مند به سیستم عامل لینوکس است و یا با سیستم عامل های مایکروسافت مشکل دارد و صرفا به بررسی منطقی این قضیه میپردازم که چرا بیشتر در خصوص ویندوز صحبت می کنیم . همانطوری که شما هم میدانید شبکه های کامپیوتری بسیار قبل تر از اینکه ویندوز به وجود بیاید وجود داشتند . فقط به این مورد اشاره کنم که این مقاله رو در پاسخ به ایمیل همین دوست و همکار عزیزمون نوشته ام اما اصلا سوء برداشت نداشته باشید و این رو بدونید که من خودم لینوکسی هم هستم و عاشق سیسکو هم هستم اما در این مورد که را بیشتر مقالاتم در خصوص سیستم عامل ویندوز نوشته می شود برایتان توضیحاتی ارائه میدهم . در دوره آموزش نتورک پلاس بصورت مختصر در خصوص انواع سیستم عامل های شبکه صحبت می کنیم.

مروری بر تاریخچه ویندوز

 

قبل از اینکه شروع کنم قصد دارم یک سری مسائل را جلوی چشم شما دوستان بیاورم . اولین مطلب و در ابتدای مقاله زمانی رو به بررسی تاریخچه ویندوز سپری میکنیم . خیلی وقت ها در برخی محافل شنیده ام که میگویند مایکروسافت بخش عمده ای از سیستم عامل خود را از شرکت های دیگری مثل IBM و Apple دزدیده است ، من در مورد صحت این موضوع کاری ندارم اما باید بگم که به نظرم این موضوع اصلا اهمیت چندانی هم ندارد ، من فقط میخام برای اطلاع رسانی و کم کردن سئوالات و ابهامات در خصوص اینکه چرا بیشتر از ویندوز استفاده میکنیم صحبت کنم و اینگونه مسائل ارزش چندانی برایم ندارد.

 

ویندوز با شبکه چه کرد؟ بررسی اهمیت ویندوز در شبکه های کامپیوتری

 

نکته دومی که بایستی به آن اشاره کنم این است که در حال حاضر هر سیستم عاملی که درست می شود ساختار شبکه ای خود را بر اساس یک استاندارد یکپارچه و تقریبا مشابه ایجاد میکند . حال در این میان ممکن است سیستم عامل هایی در این زمینه بسیار قوی فعالیت کنند و بعضی دیگر نیز ضعیفتر کار کنند اما در هر صورت راه یکی است .

 

به این نکته مهم دقت کنید که چه ویندوز و چه لینوکس و چه یونیکس و چه مکینتاش سیستم عامل هایی هستند که در محیط اینترنت قرار میگیرند و ضمن ارائه سرویس از سرویس های همدیگر هم استفاده میکنند و این به خاطر استفاده از پروتکل های مشترک و الگوهای شبکه ای مشترک میان این سیستم عامل ها است .با نوشتم این مقاله به هیچ عنوان قصد ندارم جنگ سیستم عامل ها و کل کل های مربوط به سیستم عامل ها را شروع کنم ، کما اینکه تا همین الان هم دیدگاه خیلی از دوستان این است که من از ویندوز حمایت میکنم و به همین دلیل بیشتر مقالاتم در خصوص ویندوز است .

 

بنده صرفا به این دلیل بیشتر مثال های خود را در مورد ویندوز میزنم که این سیستم عامل بیشترین تعداد کاربرد را در میان کاربران و سرور ها در دنیا را دارد و در این مورد شکی نیست و به دلیل اینکه میخواهم مقاله من را درصد بیشتری از بازدید کنندگان مطالعه و در موردش نظر بدهند به همین دلیل در خصوص ویندوز بیشتر مطلب قرار میدهم .

ویندوز با شبکه چه کرد؟ بررسی اهمیت ویندوز در شبکه های کامپیوتری

ویندوز با دنیای کامپیوتر چه کرد؟

 

خوب من در اینجا نمی خواهم با مخالفان ویندوز درگیر شود و فقط مسئله تجاری موضوع را مورد بررسی قرار می دهم . دلیل اینکه ویندوز به چنین سیستم عامل قوی و پرکاربردی تبدیل شد حل کردن دو مشکل بزرگ دنیای فناوری اطلاعات در زمان بوجود آمدنش بود .

 

اولین مشکلی که ویندوز حل کرد ، کاربری آسان برای کاربران بود ، در آن زمان برای استفاده از سیستم شما صرفا میبایست از دستورات استفاده میکردید ، این خود مشکلات زیادی را برای کاربران سیستم ایجاد میکرد ، قبل از بوجود آمدن ویندوز 3.1 که بصورت گرافیکی کار میکرد همه سیستم عامل ها از سیستم عامل MS-DOS که یک سیستم عامل خط فرمانی است استفاده میکردند .

 

DOS مخفف کلمه Disk Operating System است . سیستم عامل DOS بسیار سیستم عامل خوبی بود اما چند نقطه ضعف یا بهتر بگوییم کمبود جدی داشت . برای تازه کاران این سیستم عامل صرفا خط فرمانی بود و صرفا تمامی دستورات بایستی در قالب دستور وارد میشدند ، این بدین معناست که اگر شما قصد داشتید یک نرم افزار را اجرا کنید

 

دیگر خبری از ماوس و کلیک کردن بر روی آن نبود و شما میبایست دستورات معادل اجرای آن نرم افزار را دانسته و آنها را در خط فرمان وارد کنید تا نرم افزار مورد نظرتان اجرا شود . اگر میخواستید بدانید که چقدر فضای خالی بر روی دیسک خود دارید به جای اینکه راست کلیک کنید و Properties بگیرید شما باید دستور CHKDSK و یا DIR را در خط فرمان وارد میکردید .

 

بسیاری از افراد از DOS میترسیدند و از آن هراس داشتند . حتی برای افراد مبتدی هم که می خواستند کار با کامپیوتر را شروع کنند ، دانستن یک سری دستورات مقدماتی لازم بود و نکته مهمتر اینکه بسیاری از این دستورات در صورتیکه به درستی اجرا نمیشدند براحتی سیستم شما را تخریب میکردند و خودشان معضلی اساسی محسوب می شدند .

 

در این مورد شکی نیست که استفاده از سیستم عامل های شخصی یا PC ها قبل از اینکه مایکروسافت ویندوز را ارائه کند هم در حال پیشرفت بود اما با ارائه شدن ویندوز توسط مایکروسافت این روند بسیار بسیار ساده تر و سریعتر شد . مشکل دومی که ویندوز آنرا حل کرد و حتی از مورد اولی هم مهمتر بود ، ویندوز توانست درایورهای مربوط به سخت افزار ها را از نرم افزارهای کاربردی تفکیک کند و این نکته بسیار صنعت کامپیوتر را متحول کرد .

 

در سالهایی که سیستم عامل DOS کار میکرد ، یک برنامه نویس برای اینکه بتواند یک برنامه بنویسد بایستی برای درایورهای آن نرم افزار که بتوانند با DOS ارتباط برقرار کنند نیز برنامه نویسی انجام میداد . برای مثال وقتی من در هنرستان شهدای سایپای کرج درس می خواندم بهترین پردازشگر متن موجود نرم افزاری به نام PFS Write بود . یکی از نکاتی که این نرمافزار را نسبت به نرم افزاری های دیگر متمایز میکرد این بود که چندین پرینتر را پشتیبانی میکرد . سیستم عامل دیگر محبوب در شبکه لینوکس است که برای یادگیری آن می توانید به دوره آموزش لینوکس اسنشیالز مراجعه کنید.

 

در همان زمان من برای کامپیوتر شخصی خود نیز یکی از این نوع نرم افزار را درخواست کردم اما یادم نبود که درایورهای این نرم افزار بایستی بر اساس سیستم سخت افزاری خانگی من تغییر کند و این خود برایم معضلی شده بود بطوریکه بایستی به نویسنده نرم افزار میگفتم که برای پرینتر من یک درایور بنویسد و ....

 

البته مشکلات دیگری هم در کار بود ، در آن زمان برای انتقال اطلاعات از دیسک های فلاپی استفاده میکردیم که ظرفیت محدودی داشتند و همین موضوع در انتقال داده ها ما را دچار مشکل میکرد . برنامه نویس ها همیشه درایورهایی را مینوشتند که برای سخت افزارهایی بود که خیلی در بازار استفاده میشدند و پرینتر من از نوع خاصی بود . به همین دلیل بسیاری از نرم افزار های آن زمان ( مخصوصا بازیها ) از کارت گرافیک ما پشتیبانی نمیکردند ... خلاصه از هر چی کامپیوتر بود زده شده بودیم ...

 

ویندوز با شبکه چه کرد؟ بررسی اهمیت ویندوز در شبکه های کامپیوتری

 

تصور کنید که در آن زمان هر کسی که برنامه ای مینوشت بایستی برای پشتیبانی از سخت افزار های مختلف به تعداد آنها نرم افزار درایور هم برای شناساندن نرم افزار مینوشت .... این یعنی انرژی فوق العاده زیاد و هزینه زیاد .... بسیاری از نرم افزارها به دلیل وجود چنین محدودیت هایی صرفا بر روی یک سری از سخت افزارهای خاص نصب می شدند .

 

وجود درایورها در نرم افزارها ایده بسیار بدی بود . سخت افزارهای قدیمی به محض بروز رسانی دیگر با نرم افزارهای قدیمی کار نمیکرند و شما مجبور بودید که به برنامه نویس هزینه جدیدی بدهید که درایور جدید مرتبط با سخت افزار تغییر کرده را برای شما بنویسد .

 

قرار دادن درایورهای سخت افزارها در درون نرم افزارها برای مصرف کنندگان هم بد بود . در بسیاری اوقات سخت افزارهای قدیمی از نرم افزار جدید پشتیبانی نمی کردند و مصرف کننده مجبور بود با خرید نرم افزار جدید ، سخت افزار جدیدی را نیز سفارش دهد . در همان زمان نیز تعویض سخت افزار هم به این سادگی ها نبود .

 

نویسندگان نرم افزارها بایستی نرم افزارهای خود را طوری می نوشتند که بیشترین تعداد مشتریان از آنها استفاده کنند و چه بسیار مشتریانی بودند که حاضر به ارتقاء سخت افزارهای خود نبودند . شاید بعضی از سخت افزارها طوری طراحی شده بودند که با درایورهای قبلی که برایشان نوشته شده بود بتوانند با سیستم ارتباط برقرار کنند اما این مسئله عمومیت نداشت و همیشه مشکل ساز بود .

 

مایکروسافت با ایجاد کردن ویندوز ، محیطی ایجاد کرد که در آن هر نرم افزاری میتوانست با هر سخت افزاری تعامل داشته باشد . البته که هنوز نرم افزارها نیاز به حداقل نیازمندیهای سخت افزاری برای نصب و فعالیت داشتند اما در این زمان نوع سخت افزار و مشکل چندان جدی محسوب نمیشد و نرم افزارها با تمامی سخت افزارها ارتباط برقرار می کردند . برای مثال اگر من می خواستم که یک پرینت از یک مستند بگیرم ، این مسئله چندان مهم نبود که بر روی چه پرینتری قصد گرفتن پرینت را دارم ، چون درایور پرینتر بر روی ویندوز نصب شده بود . ویندوز بر اساس ساختار لایه ای ایجاد شده است . دوره آموزش MCSA   ، هر نرم افزاری در ویندوز درخواست های پرینت خود را دقیقا به یک روش یکسان ایجاد میکند ، فارق از اینکه چه نوع نرم افزاری است ، و همچنین فارق از این مسئله که چه نوع پرینتری استفاده می شود . ویندوز بعد از اینکه پرینت را دریافت کرد با استفاده از درایوری که برای آن پرینتر سخت افزاری نصب شده است آنرا پرینت میکند ، درایور در وقاع زبان برقراری ارتباط بین سخت افزار و نرم افزار است . البته اصل مطلب بسیار پیچیده تر از اینهاست که بنده عنوان کردم اما کلیات و مبانی آن به همین شکل است .

 

نکته مهم در این است که تفکیک نرم افزار از درایور سخت افزار به همه کمک میکند . برنامه نویس ها دیگر نیازی نیست که برای نرم افزارهای خود درایور سخت افزار بنویسند و همچنین مصرف کنندگان هم دیگر نیازی به ارتقاء سخت افزار های قدیمی نخواهند داشت ( البته فارق از حداقل نیازمندیهای نرم افزار ) ، دیگر هیچکدام نگران این موضوع نیستند که فلان نرم افزار با فلان سخت افزار کار نمیکند و بر عکس ....

زندگی در قبرس شمالی را تجربه کنید


اگر به دنبال حقایقی در مورد تجربه زندگی در قبرس شمالی یورومای هستید، این مقاله را بخوانید.

مردم قبرس شمالی

قبرس شمالی که حدود 500000 نفر جمعیت دارد. در شمال جزیره واقع شده است. جالب است بدانید که تعداد دانشجویان خارجی در این کشور چهار برابر جمعیت محلی است. سالانه بیش از 1500 دانشجوی جدید وارد این کشور می شوند و بسیاری از آنها پس از فارغ التحصیلی به کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا و کانادا مهاجرت می کنند. علاوه بر این تعداد دانشجوی خارجی، سالانه میلیون ها گردشگر از کشورهای مختلف از قبرس شمالی دیدن می کنند. در عکس زیر بیشتر گردشگران قبرس شمالی را می بینید.

مرطوب تر:

کشوری با آب و هوای مطبوع است. هر کسی که در قبرس شمالی زندگی کرده است این را کاملاً درک می کند. قبرس جزیره ای در بخش بزرگی از دریای مدیترانه است که بادهای آن حتی در گرم ترین روزهای سال نیز ملایم و دلپذیر است. بیش از 340 روز آفتابی در سال و زمستان های معتدل و تابستان های دلپذیر این جزیره فوق العاده زیبا را مشخص می کند.

البته فراموش نکنید: زمستان های قبرس به دلیل رطوبت هوا کمی سردتر از دمای گزارش شده احساس می شود. با وجود اینکه دما هرگز به زیر صفر نمی رسد و خبری از برف نیست، اما سرما را می توان در دو هفته زمستان احساس کرد.

هزینه زندگی در قبرس شمالی:

با در نظر گرفتن هجوم خارجی ها به ویژه روس ها (پس از درگیری اوکراین و روسیه) و همچنین بازنشستگان انگلیس و آلمان می توان نتیجه گرفت که هزینه زندگی در این کشور زیبا نسبت به کشورهای اطراف بسیار مقرون به صرفه است.

جدا از هزینه های ارزان، بسیاری از مردم قبرس شمالی را به دلیل امنیت و آب و هوای زیبا برای زندگی انتخاب می کنند. برای محاسبه هزینه زندگی در قبرس شمالی، همیشه آن را بر اساس میزان کمک مالی ارائه شده توسط دولت برای مهاجرت سالانه قرار دهید. برای یک خانواده 4 نفره، 25000 دلار در سال ممکن است معقول باشد. (ظرفیت تامین مالی تا این تاریخ یعنی آگوست 2023 به همین میزان است). این قیمت شامل اجاره خانه می باشد. اگر ملکی خریداری می کنید و مجبور به پرداخت اجاره نیستید، می توانید روی هزینه سالانه حدود 15000 دلار برای یک خانواده 4 نفره حساب کنید.

==============================

مخاطبین در قبرس شمالی:

با افتتاح فرودگاه جدید آرجونا و ظرفیت جابه‌جایی میلیون‌ها مسافر در سال و همچنین خروج ابرقدرت‌هایی مانند آمریکا، روسیه و بریتانیا از استقلال قبرس شمالی، انتظار می‌رود که با مشکل مواجه شویم. هجوم بزرگ سرمایه گذاران به این کشور و شرایط زندگی سخت تر از قبل خواهد شد. افرادی که در قبرس شمالی زندگی می کنند می توانند به راحتی به کشورهای اروپایی و آمریکایی سفر کنند. البته داشتن ویزا ضروری است و متقاضیان باید برای تجربه زندگی در قبرس شمالی یورومای  به کنسولگری سایر کشورها در لفکوشا، پایتخت قبرس شمالی مراجعه کنند.

آدرس کنسولگری سایر کشورها در قبرس شمالی:

کنسولگری سفارت ترکیه در قبرس شمالی:

Eneo: خیابان Bedrettin Demirel، نیکوزیا تلفن: 1626:

پست الکترونیکی: buyukelciligi.lefkosa@mfa.gov.tr

وب سایت: http://nicosia.emb.mfa.gov.tr

کنسولگری سفارت آمریکا در قبرس شمالی:

آدرس: خیابان شریف ارزیک شماره: 6، Köşklüçiftlik، نیکوزیا: 00.000.000

وب سایت: www.cyprus.usvisa-info.com

کنسولگری سفارت بریتانیا در قبرس شمالی:

مکان: محمد عکیف کادسی شماره: 29، کوشکلوچیفتلیک، نیکوزیا

آدرس ایمیل: uk cyprus@fco.gov.uk

وب سایت: www.visa4uk.fco.gov.uk

کنسولگری سفارت ایتالیا در قبرس شمالی:

Susisiekite: Mehmet Akif Caddesi No:29, Köşklüçiftlik, Nikosija: 035722357635fx: 035722357616

پست دی: nicosia.visa@esteri.it

وب سایت: www.ambnicosia.esteri.it

دفتر کنسولی سفارت آلمان در قبرس شمالی

مکان: Mehmet Akif Caddesi No:29, Köşklüçiftlik, Lefkoşatlfan: 00903922275161 فکس: 009039222287054

پست الکترونیکی: nordbuero.diplo.de@гмайл.цум

وب سایت: www.nikosia.diplo.de

کنسولگری سفارت استرالیا در قبرس شمالی:

Lleoliad: Mehmet Akif Caddesi Rhif: 29, Köşklüçiftlik, Nicosiatlefn: ۰۰۹۰۵۳۳۸۴۶۷۰۱۷

آژانس های پشتیبانی اتحادیه اروپا:

آدرس: Sarayönü, Nicosia تلفن: 00903922287907 فکس: 00903922287820

وب سایت: http://ec.europa.eu/cyprus/turkish_cypriots/index_tr.htm

کنسولگری سفارت فرانسه در قبرس شمالی.

مکان: Arabahmet Mahallesi, Derviş Paşa Sokak No:4, NicosiaTlefn: 16666600: info@fransizkultur.com

وب سایت: http://www.fransizkultur.org