مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مزایا و معایب دستگاه های چند منظوره



چاپگرهای چند کاره  آوافرهنگ معمولا در سه نوع (چاپ، کپی، اسکن) و چهار نوع (پرینت، کپی، اسکن، فکس) موجود هستند که دستگاه های جهانی هستند که نیازهای هر کاربر را برآورده می کنند و یکی در ادارات، سازمان ها. ، و گاهی اوقات ابزار. خانگی است. پرینترهای چندکاره علاوه بر مزایا و لوازم جانبی، معایبی نیز دارند که در اینجا به آنها می پردازیم.

معایب پرینترهای چندکاره

هزینه های جانبی بالا: از نظر اقتصادی، هزینه های نگهداری، مواد مصرفی و قیمت یک چاپگر چند کاره در مقایسه با یک چاپگر تک کاره بسیار بالا است و به همین دلیل انرژی زیادی مصرف می کند زیرا دارای عملکردهای متعددی است. همان زمان. زمان. هنگامی که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، اغلب گران است و به دلیل استفاده طولانی مدت در تمام عملیات چاپ، فکس و کپی، جوهر یا تونر آن به سرعت فرسوده می شود.

هزینه تعمیر و نگهداری: اگر دستگاه خراب شود، در همان زمان، خدمات دیگری مانند کپی و فکس گاهی اوقات از کار می افتد که باعث اختلال در کسب و کار شما می شود، بنابراین نمی توانید کار خود را کامل کنید. این گزینه برای شرکت هایی که نیاز به پرینت، فکس و کپی اسناد زیادی دارند می تواند مشکل بزرگی باشد. از سوی دیگر، پشتیبانی از تنها یک دستگاه باعث کاهش طول عمر دستگاه می شود.

سیاه و سفید: اکثر پرینترهای چندکاره فقط قابلیت چاپ سیاه و سفید را دارند و دلیل آن این است که مخزن جوهر یا تونر دستگاه برای هر سه حالت اسکنر، دستگاه کپی و چاپگر یکسان است و استفاده از آن دشوار است. چاپ رنگی. مشکلاتی خواهند داشت. بنابراین، اکثر پرینترهای چندکاره دارای قابلیت چاپ سیاه و سفید هستند.

زمان انتظار بالا: ساختار چاپگرهای چند چاپی اول ورودی/اول خروجی است و با توجه به این ساختار عملیات های مختلف ردیف می شوند و هر عملیات با توجه به سرعت دستگاه زمان می برد. این وضعیت باعث شده افراد منتظر بمانند و زمان زیادی را برای استفاده تلف کنند

کیفیت پایین: با توجه به اینکه این دستگاه ها ویژگی ها و عملکردهای متفاوتی را ارائه می دهند، نمی توان انتظار کیفیت بالایی از آنها داشت. برای مثال، ویژگی‌های اسکن ممکن است عملکردها و قابلیت‌های یک اسکنر جداگانه را ارائه نکنند.

مزایای استفاده از پرینترهای چندکاره

صرفه جویی در فضا: یک چاپگر چند منظوره می تواند فضای کار شما را ذخیره کند و به جای خرید جداگانه هر دستگاه، دستگاهی با عملکردهای متعدد خواهید داشت. از این رو، به بهینه سازی محیط کسب و کار کمک می کند. علاوه بر این میزان استفاده از کابل نیز کاهش یافته و به محیط نظم می بخشد.

پس انداز: می توانید با خرید یک چاپگر همه کاره به جای خرید چندین دستگاه جداگانه، در هزینه خود صرفه جویی کنید.

سرعت بالا: معمولاً چهار یا سه چاپگر سریعتر از یک چاپگر هستند. برخی از مدل ها می توانند به طور همزمان اسناد و عکس ها را فکس، چاپ، اسکن و کپی کنند.

اگر می خواهید یک پرینتر خانگی بخرید، بهتر است ابتدا با مزایا و معایب چاپگر آشنا شوید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره در این زمینه، لطفا با کارشناسان واحد فروش ما در مرکز ماشین های اداری کیومیتا تماس بگیرید و قبل از خرید مشاوره رایگان دریافت کنید. در این مجموعه به معرفی انواع تجهیزات چاپ چندکاره می پردازیم و شما را در خرید متناسب با نیازتان راهنمایی می کنیم تا از خریدی مطمئن لذت ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد