مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

طرز تهیه سبزی قورمه و مجلسی + نکات آشپزی


امروز آمده ام راز کورمه سبزی که روغن سیاه را برمی گرداند را به شما بگویم، با من باشید. پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید. مقداری زردچوبه اضافه کنید و اجازه دهید رنگ آن شیشه ای شود. گوشت را اضافه کنید

و اجازه دهید گوشت و پیاز سرخ شود. بعد از این مرحله سبزی مخصوص سبزی گورما را اضافه می کنیم که به گوشت و پیاز اضافه می کنیم تا با حرارت ملایم و به مدت طولانی بپزد. به جای نمک کمی فلفل سیاه

من برش های گوشت را با طعم گوشت گاو اضافه می کنم (طعم آن را بهتر می کند). حالا وقت اضافه کردن لوبیاها است تا همه مواد با هم ترکیب شوند. گفتم اگر می خواهید همیشه غذای خوشمزه بخورید، همیشه از آب جوشیده استفاده کنید.

بعد از اضافه کردن آب جوش، فر را با حرارت متوسط ​​به مدت 5-6 ساعت بپزید. اگر داخل خورش چند تکه یخ بریزید، می بینید که روغن سیاه روی قابلمه ظاهر می شود و تماشا می کنید.

مواد لازم برای این غذای سبزیجات خوشمزه (3 عدد)

یک و نیم فنجان سبزیجات (شامل تره، جعفری، گشنیز، اسفناج، رازیانه).

یک و نیم فنجان آب

یک و نیم فنجان لوبیا قرمز

3 عدد لیمو عمانی (شسته و پوست کنده).

رب گوجه فرنگی قاشق غذاخوری

زردچوبه به میزان لازم

350 گرم گوشت

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

زعفران (ملت) 1 قاشق چایخوری

آماده سازی: 30 دقیقه

زمان پخت: 120 دقیقه

کل زمان پخت: 150 دقیقه

طرز تهیه سوپ سبزیجات رستورانی:

ابتدا سبزی ها را در ظرف مناسبی برش داده و با کمی روغن تفت دهید تا کاملا سبز رنگ شوند. در تابه ای جداگانه پیازها را تفت می دهیم و نیمی از آنها را تفت می دهیم سپس گوشت را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند. زردچوبه و رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا رب کاملا بپزد. زعفران را آب کنید و نیمی از آن و سبزیجات تفت داده شده را اضافه کنید.

لوبیا قرمز را بشویید و آب آن را با آبکش بگیرید و مواد لازم را در آن بریزید و خوب تفت دهید. بعد از کمی تفت دادن، کمی آب جوش به غذا اضافه کنید و بگذارید با دمای کم بپزد و بعد از یک و نیم تا دو ساعت، لیمو عمانی شسته شده و بقیه زعفران آب شده را در آش سبزی اضافه کنید. و اجازه دهید نیم ساعت بپزد. بعد از آن آب و نمک را به خورش اضافه می کنیم و 15 دقیقه دیگر زمان می دهیم تا خورش جا بیفتد.

گورمه سبزی هنر خوشمزه ای است

اگر به جای رب گوجه فرنگی رب آلو اضافه کنید، غذای شما خوشمزه می شود.

برخی افراد در سبزی کرما از اسفناج استفاده نمی کنند، سعی کنید حداقل یک بار این خورش را با اسفناج بپزید تا تفاوت طعم آن را احساس کنید.

همچنین می توانید به جای آب از پودر لیمو عمانی یا پودر غور استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که هر چه رب سبزیجات بیشتر بپزد، خوشمزه تر خواهد بود.

سرخ کردن سبزیجات در روغن نباتی به خوشمزه شدن خورش کمک زیادی می کند.

برای تهیه قرمه نذری و رستوران برای مجالس می توانید مواد لازم را با توجه به تعداد نفرات اضافه کنید (مثلا برای تهیه 30 نفر تعداد را در 10 ضرب کنید توصیه می کنیم مقدار مواد اولیه تهیه نذری را مشاهده کنید. ظروف . برای 100 نفر و بیشتر)

رب گوجه فرنگی را به خورش اضافه نکنید یا کم اضافه کنید تا خورش سیاه شود.

راز طعم لذیذ سبزیجات در تهیه آن است. پس هرگز برای پخت سابجی گورمه عجله نکنید و اگر کمتر از 2.5 ساعت وقت دارید. بهتر است غذای دیگری را برای خود انتخاب کنید، برای پختن سوپ سبزی از زودپز استفاده نکنید.
مشاهده متن کامل: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-خورش-قورمه-سبزی-جا-افتاده/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد