مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

نکات مهمی که قبل از خرید اجاق گاز فردار باید بدانید


یکی از رایج ترین انواع اجاق گاز، اجاق گاز مبله یا اجاق گاز ایستاده است. که برای داشتن اجاق گاز کافی خواهد بود. از آنجایی که بیشتر فعالیت‌های آشپزخانه صرف پخت و پز می‌شود، لازم است در خرید تجهیزات مربوطه دقت زیادی داشته باشید. خرید اجاق گاز مناسب برای افراد کار پیچیده و پیچیده ای است و نیاز به اطلاعات زیادی دارد. در این مقاله با تمام نکاتی که قبل از خرید اجاق گاز ایستاده باید بدانید آشنا می شوید.

همه چیز درباره اجاق گاز مبله

اجاق گازهای مجهز در دو نوع گازی و برقی در بازار موجود می باشد. تنظیم دمای مورد نیاز برای پخت و پز در انواع اجاق گاز آسان است. زیرا آتش را با چشمان خود می بینید. در بیشتر موارد عرض اجاق گاز نصب شده در ابعاد 50، 60 و 90 سانتی متر تولید می شود و اندازه آن با تعداد شعله های سطح آنها ارتباط مستقیم دارد.

مزیت مهم این نوع اجاق گاز نسبت به اجاق گاز وجود فر می باشد. این کار دستان شما را برای طیف گسترده ای از غذاها باز می گذارد. در اینجا به نکاتی  درباره تعمیر لوازم خانگی بوش می پردازیم که قبل از خرید اجاق گاز با مبلمان باید به آنها توجه کنید.

مواد بدن مهم است

فرهای مستقل معمولا با روکش بدنه استیل یا شیشه ای در بازار موجود هستند. در مدل های استیل، رویه و جنس بدنه تماماً استیل است، اما در برخی از مدل ها، رویه گازی از استیل و بدنه آن لعابدار است. اگر این دو نوع اجاق گاز را با هم مقایسه کنیم، می توان گفت که انواع استیل مقاومت بالایی در برابر ضربه و رطوبت دارند. البته ناگفته نماند که روکش های میناکاری شده به راحتی تمیز می شوند و کار شما را آسان می کنند.

مقدار آتش را در نظر بگیرید

بهتر است تعداد مشعل های گازسوز را با توجه به تعداد اعضای خانواده و ابعاد آشپزخانه انتخاب کنید. مثلا 2 یا 3 اجاق گاز برای یک خانواده کوچک کافی است. مهمترین چیز قدرت آتش پلوپز است که باید از 3.8 تا 4 کیلووات باشد و کمتر نباشد.

با ترموکوپل محکم کنید

وجود ترموکوپل در اجاق گاز نقطه اعتماد خانه است. زیرا اگر شعله به دلایلی مانند جابجایی غذا یا باد خاموش شود، گاز ورودی به طور خودکار قطع می شود. به این ترتیب از خطر گاز یا آتش سوزی خلاص می شوید. بنابراین در خرید اجاق گاز مبله علاوه بر ظاهر آن به نکات ایمنی و کیفی آن نیز توجه کنید.

مواد توری فولادی را انتخاب کنید

نوع توری باید به گونه ای باشد که در دمای بالا آسیبی به آن وارد نشود. بنابراین رنده های آهنی یا چدنی بهترین انتخاب هستند. علاوه بر این، استفاده از این توری های سنگین برای نگهداری درست میله ها و قرار دادن ظروف آشپزخانه خوب است.

مشخصات فر را به طور کامل بررسی کنید

همانطور که قبلا گفتیم وجود فر در خدمات  اجاق گاز مبله بوش فردار مزیت محسوب می شود. بنابراین قبل از خرید به ویژگی های آن توجه کنید. نمای کلی این لیست حاوی نکات مهمی است.

ظرفیت فر: بسته به کاربرد خود فر بزرگتر یا کوچکتر انتخاب کنید. جوجه گردان: این وسیله برای پخت مرغ و ماهی مفید است. چیدمان قفسه ها و تعداد لایه ها مهم است. کف فر متحرک: با جابجایی کف، فضای بیشتری برای پخت و پز در فر خواهید داشت. تنظیمات حرارتی: لطفاً توجه داشته باشید که فر شما ممکن است تنظیمات دمای فر متفاوتی داشته باشد. هر چه تعداد کابینت فر بیشتر باشد، می توانید همزمان غذای بیشتری بپزید. محصولات استاندارد بخرید

اجاق گاز یک وسیله مهم و خطرناک در خانه شماست. پس برای آسایش و آرامش خانواده خود از برندهای معتبر و با کیفیت خرید کنید. هنگام خرید به مصرف انرژی آن توجه کنید تا هدر نرود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد