مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور


تحصیل در خارج از کشور تجربه ارزشمندی است و اگر فرصت دارید، بهتر است از آن نهایت استفاده را ببرید. اما قبل از اینکه متعهد به تحصیل در خارج از کشور شوید، می توانید در مورد موضوعاتی مانند کشور و رشته و دوره های مورد نظر خود بیشتر تحقیق کنید. مهاجرت دانش علاوه بر مزایای بسیاری که دارد، چالش هایی نیز دارد. در این مقاله، برخی از مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور را بیان می کنیم تا به شما در تصمیم گیری دشوار کمک کند.

مزایای تحصیل در خارج از کشور

همانطور که می دانید تحصیل در خارج از کشور مزایای زیادی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از: euromy.info


دوستان جدید پیدا کنید

مهم نیست کجا درس می خوانید، از این فرصت برای پیدا کردن دوستان جدید استفاده کنید. در طول تحصیل می توانید با همدانشجویان، دانشگاه ها یا هموطنان خود دوست شوید. به یاد داشته باشید که حتی بهترین دوست شما زمانی غریبه بود. بنابراین سعی کنید فاصله خود را با دیگران حفظ کنید. ملاقات با دوستان از فرهنگ ها و پیشینه های مختلف بسیار ارزشمند است. زیرا شما از آنها چیزهای زیادی یاد می گیرید و آنها را با فرهنگ خود آشنا می کنید. علاوه بر این، با دوستان خود تجربیات جدیدی کسب می کنید و خاطرات زیبا و فراموش نشدنی را رقم می زنید. از ملاقات با غریبه ها و صحبت با آنها نترسید. حتی یک تبریک دوستانه می تواند آغاز یک رویداد منحصر به فرد باشد. پس باید شانس خود را امتحان کنید!

گزینه های دیگری داشته باشید

دانشجویان بین المللی اغلب مشاغل یا بورسیه های زیادی را در حین تحصیل در خارج از کشور دریافت می کنند. یافتن گزینه‌های جدید برای به‌روزرسانی‌ها همیشه یک تجربه ارزشمند است. این انتخاب ها می توانند ایده های جدیدی ایجاد کنند و مسیر زندگی شما را تغییر دهند.

یادگیری یک زبان جدید

یادگیری زبان جدید نیز یکی از مزایای ارزشمند تحصیل در خارج از کشور است. با یادگیری یک زبان جدید، افراد زیادی را در کشور مقصد خود ملاقات کرده و با آنها ارتباط برقرار خواهید کرد. به هر حال، کشور جدید برای مدتی خانه شما خواهد بود. پس بهتر است آنجا احساس راحتی کنید. همچنین صحبت کردن به یک زبان جدید یک مهارت مفید است و کارفرمایان معمولا ترجیح می دهند متقاضیانی را با مهارت های زیاد استخدام کنند.

مستقل شدن

ادامه تحصیل در دانشگاه به شما کمک می کند تا حدودی مستقل شوید. اما تحصیل در خارج از کشور این استقلال را افزایش می دهد. دوری از خانواده و یافتن استقلال فردی می تواند تجربه ای بسیار با ارزش و در عین حال ترسناک و نگران کننده باشد. بنابراین می توان گفت که مستقل بودن یکی از مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور است.

زندگی در یک مکان جدید

تحصیل در خارج از کشور می تواند یک شوک فرهنگی باشد. اما تغییر محل سکونت مزایایی دارد که یکی از آنها کسب تجربیات جدید است. سفر سرگرم کننده است و با تحصیل در خارج از کشور می توانید این لذت را به زندگی روزمره خود بیاورید.

معایب تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور مزایا و معایب زیادی دارد. در ادامه به بیان برخی از معایب و مشکلات تحصیل در خارج از کشور می پردازیم.

دلتنگ خانه

یکی از معایب تحصیل و زندگی در خارج از کشور دلتنگی است. مهم نیست کجا می روید یا چند دوست جدید پیدا می کنید، در نهایت احتمالاً کمی احساس دلتنگی خواهید کرد. دلتنگی مخصوصاً در ابتدای هجرت امری کاملاً طبیعی است و همه آن را احساس می کنند; اما امروز خوشبختانه تقریبا در هر زمانی می توانید با استفاده از وسایل ارتباطی مختلف و از طریق شبکه های اجتماعی با دوستان و عزیزان خود صحبت کنید و کمی از این حس دلتنگی بکاهید.

خرج زندگی

یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور، هزینه های زندگی است. هزینه های پرواز، اقامت، غذا، اقامت و شهریه می تواند بسیار بالا باشد. اگر واقعاً می خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید، اجازه ندهید مشکلات مالی و هزینه ها مانع شما شود. راه حل این مشکل ساده است: تحقیق خود را انجام دهید. با مؤسسات آموزشی مورد نظر خود مشورت کنید و از آنها در مورد برنامه های کمک مالی دانشجویی و بورسیه تحصیلی بپرسید. با دریافت کمک هزینه تحصیلی می توانید هزینه های تحصیل در خارج از کشور را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

شوک فرهنگی

زندگی در یک کشور جدید یکی از مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور است. زیرا جدا از تمام مزایایی که در بالا ذکر شد، زندگی در یک مکان جدید در ابتدا ممکن است کمی سخت باشد و ممکن است کمی طول بکشد تا به محیط جدید عادت کنید. برای زندگی در یک شهر جدید، باید کل شهر را بشناسید و این روند می تواند کمی طولانی و خسته کننده باشد. اما نگران نباشید، روند ارتباط با محیط جدیدتان در مقطعی به پایان می رسد و حتی زمانی که به وطن خود بازگردید، احتمالا دلتان برای کشور جدیدتان تنگ خواهد شد!

به یک زبان جدید مسلط شوید

وقتی در خارج از کشور تحصیل می کنید، می توانید مهارت های زبانی خود را بهبود ببخشید. اما اگر زبان را یاد نگرفته اید، ممکن است برای شما سخت باشد. یادگیری زبان جدید یکی از مزایای تحصیل در خارج از کشور است. اما ناتوانی در شروع کار می تواند یکی از ناخوشایندترین و دشوارترین ها باشد و زندگی و تحصیلات را تحت تاثیر قرار دهد. اگر یادگیری یک زبان جدید برایتان سخت است، بهتر است در کشوری تحصیل کنید که زبان را درک می کنید.

نتیجه

تحصیل در خارج از کشور مزایا و معایب خود را دارد. اما نظر ما این است که اگر می توانید آن را تجربه کنید. اگر علاقه مند به تحصیل هستید، بهتر است قبل از تصمیم گیری به همه چیز فکر کنید و از عجله در تصمیم گیری خودداری کنید. به یاد داشته باشید که هدف اصلی شاد بودن است. شک در تصمیم گیری اشکالی ندارد و در نهایت با توجه به مزایا و معایب هر روش می توانید بهترین تصمیم را بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد