مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

کاشت دندان چیست؟


با گذشت زمان، فشار می تواند به ریشه دندان آسیب برساند. در این صورت استفاده از ایمپلنت دندان می تواند جایگزین مناسبی برای ریشه دندان باشد که همان کار ریشه دندان را انجام می دهد. ایمپلنت های دندانی تکیه گاه های فلزی هستند که توسط دندانپزشک در زیر دندان قرار می گیرند. ایمپلنت های دندانی معمولا از تیتانیوم ساخته می شوند.

در این روش ایمپلنت از طریق عمل های مختلف وارد استخوان فک می شود. چند ماه پس از کاشت ایمپلنت، استخوان را احاطه کرده و از آن محافظت می کند. با چسباندن براکت های فلزی به ایمپلنت، پروتزهای متحرک شکاف ایجاد شده توسط ایمپلنت را پر می کنند.


ایمپلنت دندان چیست؟

اولین قسمت ایمپلنت دندانی پایه ایمپلنت است. فلزی که روی استخوان فک قرار می گیرد. این تکیه گاه آنقدر قوی است که به راحتی تاج دندان را نگه می دارد و شکل و ظاهر آن را حفظ می کند. مواد اولیه ایمپلنت تیتانیوم است، قسمت جلویی آن رابط است که چند وجهی است و می تواند پایه ایمپلنت و تاج دندان را به هم متصل کند. با کمک اتصال، تاج روی پایه ایمپلنت ثابت می ماند.

قطعه نهایی تاج دندان است که شبیه یک دندان طبیعی است و مانند یک دندان طبیعی در فک عمل می کند. روکش دندان از مواد سرامیکی ساخته شده است و می توان آن را روی پایه ایمپلنت قرار داد.


فرآیند کاشت دندان چگونه انجام می شود؟

فرآیند کاشت دندان یک فرآیند چند مرحله ای است. زیرا در مرحله 1 پایه ایمپلنت باید در داخل استخوان فک قرار گیرد. به همین دلیل در مرحله اول جراحی ایمپلنت دندان، دندانپزشک در قسمت لثه ای که پایه ایمپلنت قرار دارد، سوراخ ایجاد می کند و پایه ایمپلنت را در آنجا قرار می دهد. در این فرآیند ممکن است بیمار بیهوش شود یا لثه ها بی حس شوند.

پس از این، بیمار باید صبر کند تا لثه ها به طور کامل به پایه ایمپلنت متصل شوند. این روند می تواند چندین ماه طول بکشد. سپس در مرحله دوم دندانپزشک کانکتور را به پایه ایمپلنت متصل کرده و سپس تاج دندان را قرار می دهد.


خطرات احتمالی ایمپلنت دندان

مانند هر جراحی دیگری، جراحی ایمپلنت دندان می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. اما نگران نباشید. این عوارض نادر هستند و در صورت بروز به راحتی قابل درمان هستند. این مشکلات احتمالی عبارتند از:

عفونت در محل کاشت

آسیب به ساختارهای اطراف، مانند سایر دندان ها یا رگ های خونی

آسیب عصبی می تواند باعث درد، بی حسی یا گزگز در سایر دندان ها، لثه ها، لب ها یا فک شود.


مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

پس از کاشت دندان جدید، با نخ دندان کشیدن و مسواک زدن منظم به خوبی از دندان های جدید خود مراقبت کنید. برای تمیز کردن دندان ها به خمیر دندان یا مواد خاصی نیاز ندارید. دندان های جدید خود را به همان روشی که دندان های قدیمی خود را مسواک زدید مسواک بزنید. علاوه بر تمیز نگه داشتن دندان های جدید، باید به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا دندان های خود را چک کنید.

ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

عمر ایمپلنت ها به قدری طولانی است که می توان گفت این روش کاملا دائمی است. روکش های دندان از مواد سرامیکی ساخته شده اند. با این حال، آنها به اندازه دندان های طبیعی قوی هستند و می توانند سال ها سالم بمانند. "ایمپلنت های دندانی" در لثه قرار می گیرند و می توانند تا 30 سال بدون هیچ مشکلی برای فرد کار کنند. همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از آسیب به دندان های مجاور یا آسیب ایمپلنت بسیار مهم است.


مزایای ایمپلنت


برخی از مزایای کاشت ایمپلنت به شرح زیر است:

ظاهر بهتر

آسیب جزئی

عمر طولانی تر

گفت - گفت


نکته پایانی

قدرت خدمات دندانپزشکی زیبایی به طور مستقیم به قیمت این خدمات بستگی دارد. به همین دلیل، هزینه لمینت دندان، سفید کردن دندان یا ایمپلنت دندان از مرکز به مرکز بسیار متفاوت است. فراموش نکنید که قیمت پایین این خدمات یک پرچم قرمز است که می تواند نشان دهنده کیفیت خدمات باشد. اگر شما نیز به دنبال یک مرکز مطمئن برای این امر هستید، توصیه می کنیم از خدمات تخصصی دندانپزشکی آرکا غافل نشوید.


بیشتر بخوانید: https://realtimedentist.com/1401/03/دندانپزشک-متخصص-ایمپلنت-دندان-در-کرج/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد