مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

انتصاب بهترین متخصص مغز و اعصاب با دکتر

دکتریاب، معرفی بهترین پزشکان مغز و اعصاب

علم پزشکی همواره نقشی قوی و تأثیرگذار در زندگی مردم داشته است. زیرا مستقیماً بر سلامت و کیفیت زندگی آنها تأثیر می گذارد. هر چه از نظر جسمی و روحی سالم تر باشید، در تمام زمینه های زندگی عملکرد بهتری خواهید داشت و این باعث افزایش کیفیت زندگی شما می شود.

همه شاخه های علوم پزشکی در این امر با هم برابر هستند و وظیفه ما این است که به همه ابعاد سلامت توجه کنیم. با این حال، برخی از بیماری ها بیشتر از سایرین در بین مردم شایع و شناخته شده هستند. به همین دلیل است که شما اطلاعاتی را در شاخه های مختلف علوم پزشکی نسبت به سایرین در اطرافیان خود می بینید.

یکی از آن پزشکانی که بسیاری از افراد حداقل یک بار در زندگی خود به او مراجعه می کنند، متخصص مغز و اعصاب است. اگر یکی از اعضای خانواده مسن دارید، می دانید که با افزایش سن نیاز به مراجعه به پزشک بیشتر می شود. آیا از وظایف متخصص مغز و اعصاب و زمینه فعالیت او اطلاع دارید؟ در این مقاله می خواهیم این مشکل را حل کنیم. برای آشنایی با بهترین متخصص مغز و اعصاب تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

متخصص مغز و اعصاب کیست و چه زمانی باید به این پزشک مراجعه کرد؟

بدن مجموعه پیچیده ای از سیستم ها است که هر یک از آنها از ارتباط و ارتباط بین اندام ها یا اندام ها ناشی می شود. در نهایت، هر یک از این سیستم ها پیوندهایی را تشکیل می دهند که شکل کلی بدن را می سازند. سیستم عصبی یکی از مهم ترین سیستم هاست و نقش مهمی در هماهنگی بدن دارد.

اساساً بدن به دو دسته سیستم عصبی مرکزی و سیستم عصبی محیطی تقسیم می شود. سیستم عصبی مرکزی و نخاع تمام قسمت های بدن را کنترل می کنند. اعصاب محیطی همچنین شامل دسته‌هایی از رشته‌های عصبی همبند هستند که از اعصاب مرکزی به اندام‌ها گسترش می‌یابند. از آنجا که تمام اطلاعات بدن در سیستم عصبی مرکزی پردازش می شود، دستورات لازم را از طریق اعصاب مشترک به اندام ها داده می شود. بنابراین توجه به سلامت این سیستم ضروری است.

محافظت از سیستم عصبی به دلیل ناتوانی سلول های آن در تولید مثل مهم می شود. بنابراین افراد مبتلا به ضایعات نخاعی نمی توانند بهبود یابند. در صورت آسیب به مغز، نخاع یا سایر قسمت های سیستم عصبی محیطی، باید با متخصص مغز و اعصاب مشورت شود. پزشکان این رشته دانش و مهارت های لازم را برای درمان بیماری ها در این زمینه به دست آورده اند و قادر به تشخیص و درمان بیماری های سیستم عصبی با استفاده از ابزارهای مختلف تشخیصی هستند. به نظر شما چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

چه زمانی به بهترین متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

بیماری های مغز و اعصاب و به طور کلی سیستم عصبی علائم زیادی دارند که برخی از آنها اغلب دیده می شوند و بیشتر از سایرین دیده می شوند. وقتی این چیزها را تشخیص می دهید، اگر اتفاق بیفتند، می دانید که به دنبال یک متخصص مغز و اعصاب هستید. بنابراین، در صورت بروز مشکلات زیر، باید در اسرع وقت با یک متخصص مغز و اعصاب وقت بگیرید.

قوی و همیشه در دسترس

بار بار سر درد

گیجی

خستگی مداوم

سوزش و بی حسی در بدن

از دست دادن هماهنگی بدن

فلج جزئی یا کامل بدن

تغییرات حسی مانند از دست دادن بینایی، چشایی، لمس و غیره.

مورد ذکر شده یک علامت شایع در اکثر بیماران مبتلا به مشکلات مغزی و عصبی است. حال، اگر چنین موردی را پیدا کرده اید، بهترین راه برای قرار ملاقات با متخصص مغز و اعصاب چیست؟

انتصاب بهترین متخصص مغز و اعصاب با دکتر

قرار ملاقات با پزشک متخصص یکی از مسائل آزاردهنده در روند درمان است که بسیاری از افراد را به چالش می کشد. تا همین اواخر، برای گرفتن وقت یک متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان باید مدت زیادی منتظر می ماندید. حالا اگر می خواهید این روزها قرار ملاقات بگذارید، راه های بسیار ساده تری وجود دارد. به عنوان مثال، سفارش آنلاین یکی از محبوب ترین روش هایی است که این روزها مورد استفاده قرار می گیرد.

برای کسانی از شما که تا به حال نام "دکتریاب" را نشنیده اید، آن را به عنوان یک راه حل منحصر به فرد ارائه می دهیم. دکتر Finder یک موتور جستجوی آنلاین است که به شما امکان می دهد طیف گسترده ای از پزشکان و متخصصان را در سراسر کشور پیدا کنید. اگر می‌خواهید متخصص مغز و اعصاب مناسب را پیدا کنید، می‌توانید از وب‌سایت نوبت دهی آنلاین پزشک ما دیدن کنید تا پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید.

دکتر یاب بستر مناسبی را برای ارتباط پزشکان و مصرف کنندگان با یکدیگر فراهم کرده است. برای یافتن بهترین متخصص مغز و اعصاب باید شهر و متخصص مورد نظر را در قسمت فیلتر سایت بنویسید. برای مثال اگر در فکر متخصص مغز و اعصاب در اصفهان هستید، در رشته مغز و اعصاب و مغز و اعصاب و شهر اصفهان وارد اصفهان شوید. پس از جستجو لیستی از نتایج در مقابل شما نمایش داده می شود. با مراجعه به صفحه هر پزشک در این لیست می توانید اطلاعاتی مانند شماره تماس، آدرس، سابقه کاری و نظرات مشتریان را مطالعه کرده و به صورت آنلاین نوبت رزرو کنید.

چرا باید در دکتراب به دنبال بهترین جراح مغز و اعصاب باشیم؟

یافتن پزشکان مختلف از سایت پزشک مزایایی دارد که باید با آنها آشنا شوید. این مزایا یافتن پزشک و گرفتن وقت ملاقات را بسیار آسان تر می کند:

در وب سایت دکترآب می توانید نظرات سایر مشتریان را مشاهده و مشاهده کنید. بنابراین اطلاعاتی در مورد میزان رضایت مشتری و کار پزشک مربوطه خواهید یافت.

تمام اطلاعات لازم در مورد هر پزشک در وب سایت او موجود است، به همین دلیل برای یافتن آدرس یا شماره تلفن نیازی به جستجو در کل اینترنت نیست.

برای گرفتن وقت پزشک از طریق وب سایت دکترآب نیازی به مراجعه حضوری ندارید. تنها با چند کلیک می توانید در هر کجای جغرافیایی که هستید نوبت پزشک را رزرو کنید.

رزرو وقت آنلاین باعث صرفه جویی در انرژی، زمان، هزینه و غیره می شود.

تفاوت جراح مغز و اعصاب و متخصص مغز و اعصاب

یکی از رایج ترین سوالاتی که در این زمینه مطرح می شود تفاوت جراح مغز و اعصاب و متخصص مغز و اعصاب است. بسیاری از مردم این دو مورد را با هم اشتباه می گیرند. باید بدانید که یک جراح مغز و اعصاب پس از گذراندن هفت سال پزشکی عمومی، در کنکور شرکت کرده و پس از قبولی در آن رشته، پنج تا شش سال تحصیل کرده است. در این مدت، جراحان مغز و اعصاب اطلاعات ضروری در مورد بیماری های مختلف سیستم عصبی را آموختند و نحوه درمان آنها را با جراحی آموختند. در عین حال متخصص مغز و اعصاب با استفاده از روش های غیر تهاجمی مانند شیمی درمانی بیماری ها را درمان می کند.

برخی از بیماری ها بین این دو رشته مشترک است. به عنوان مثال برخی از بیماری های اعصاب و ستون فقرات توسط متخصص مغز و اعصاب و فیزیوتراپیست با دادن دارو و برخی ورزش ها در ابتدای کار تحت کنترل قرار می گیرند. اما زمانی که به مراحل حاد رسید باید به جراح مغز و اعصاب ارجاع داده شود و تحت درمان جراحی قرار گیرد. در برخی دیگر از بیماری ها، جراح مغز و اعصاب هیچ نقشی ندارد. به عنوان مثال، صرع یا بیماری پارکینسون درمان تهاجمی ندارد و فقط توسط متخصص مغز و اعصاب درمان می شود.

بیماری های شایع مغز و اعصاب

از بین تمام بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی که عموماً در سراسر جهان شیوع دارند، برخی از بیماری‌ها شایع‌تر از سایرین هستند. با این درصد فراوانی بالا، بهتر است عوامل خطر بروز آنها را بشناسید و سبک زندگی را اتخاذ کنید که تا حد امکان از آنها دوری کنید. برخی از بیماری های مغزی و عصبی رایج که در جوامع مختلف دیده می شود عبارتند از:

صرع

مرگ ذهن

بیماری پارکینسون

تومور مغزی

آلزایمر

مننژیت

میگرن

RS

بیماری لوپوس اریتماتوز

سکته مغزی

در حال حاضر، این بیماری ها اغلب علائمی دارند که باید از آنها آگاه باشید. علائم اصلی بیماری های مغز و سیستم عصبی به شرح زیر است:

تشنج

نزدیکی

فلج جزئی یا کامل

حالت تهوع

از دست دادن بویایی یا چشایی

ضعف

مشکل در راه رفتن

مشکل در بلع

مشکلات تنفسی

بدن لرزان

تهوع و استفراغ

نوسانات خلقی

افسردگی یا اضطراب

دردی که قابل توضیح نیست

خستگی

گیجی

عدم تمرکز

تغییر شخصیت

مشکلات خواندن و نوشتن

اگر مجموعه علائم فوق به طور همزمان ظاهر شد، توصیه می شود از طریق پزشک خود با بهترین متخصص مغز و اعصاب وقت بگیرید و در اسرع وقت به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

اخرین حرف

در این مقاله به بررسی وظایف متخصص مغز و اعصاب و حوزه کاری و اطلاعات وی می پردازیم. ما همچنین تفاوت بین متخصص مغز و اعصاب و جراح مغز و اعصاب را بررسی کردیم. فراموش نکنید که برای رزرو نوبت با بهترین متخصص مغز و اعصاب می توانید این کار را در سایت دکتریاب انجام دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد