مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

چگونه ریاضی را یاد بگیریم بهترین راه برای یادگیری ریاضی


از زمانی که به یاد داریم، ریاضیات یکی از بزرگترین دغدغه ها و در عین حال بسیار کاربردی بوده است. زنگ های ریاضی همیشه برای بسیاری از ما زنگ خطر و اضطراب بوده است. آزمون ریاضی آزمون بسیار سختی بود، بسیاری از دانش آموزان تجربه داشتن معلم خصوصی ریاضی را داشتند و من نیز از این قاعده مستثنی نبودم.

اگر شما هم این تجربه را داشته اید و می خواهید حقایق و اطلاعات بیشتری در مورد این مکان بدانید، با ما همراه باشید.

ریاضیات یک علم اساسی و اجباری است. ریاضیات در همه علوم و فنون قابل استفاده است. از ریاضیات می توان در مهندسی، پزشکی، اقتصاد، سیاست، مدیریت، هنر، ورزش و غیره استفاده کرد. ریاضیات علم زمان ماست. همه چیز در نزدیکی ما و اطراف ماست. علاوه بر پیچیدگی های این رشته، بسیار پیش پا افتاده نیز هست.

تاریخچه ریاضیات

ریاضیات از بدو پیدایش بوده و بوده است. ریاضیات را می توان در بالاترین سطح وجودی علوم دید. حتی برای بزرگترین نیازهای هر جامعه ریاضی استفاده می شود، هر چه جامعه متمدن تر باشد، استفاده از علوم ریاضی پیچیده تر است. البته انسان های اولیه نیازی به شمارش اعداد نداشتند، اما از ریاضیات برای محاسبه موقعیت خورشید و ماه و زمان شکار استفاده می کردند.

بسیاری از تمدن های مختلف مانند چین، مصر، هند، آمریکای مرکزی و بین النهرین از ریاضیات توسعه یافته اند. در نتیجه سومریان که علم شمارش را توسعه دادند، فیلسوفانی که علم ریاضیات را توسعه دادند و متخصصانی در زمینه ریاضیات در این زمینه یافت شدند. عملیات اساسی مانند ضرب و تقسیم متولد شد.

حدود 600 سال بعد، مایاهای آمریکا سیستم جامع تری از نجوم را وارد ریاضیات کردند. در این مدت مفهوم صفر توسعه یافت. هندسه به ریاضیات اضافه شده و محاسبات با دقت بیشتری انجام می شود.

محاسبه و اثرات آن بر مغز

ارزش این را دارد که بدانید همان بخشی از مغز شما که به شما در حل معادلات ریاضی کمک می کند همان بخشی است که به شما کمک می کند توجه و تصمیم گیری کنید. هر چه ذهن شما بیشتر درگیر حل معادلات ریاضی باشد، تصمیمات بهینه تری می گیرد. به همین دلیل در بسیاری از کلاس های آموزشی و کمکی، کودکان بیشتر درگیر ریاضیات هستند تا بتوانند در تصمیم گیری عملکرد بهتری داشته باشند.


یادگیری ریاضیات و گذر زمان

شاید برای شما کمی خنده دار باشد، بله، زیرا تا حدودی با ریاضیات و خواندن اعداد آشنا هستید، اما فرزندتان؟

تصور کنید که زمان ساعت های آنالوگ در حال تیک تیک است و شما می توانید زمان را بگویید و از ریاضیات برای برنامه ریزی زندگی خود استفاده کنید.

ریاضیات و مدیریت بودجه

با کمک ریاضی می توانید برنامه ریزی مناسبی برای مدیریت هزینه های خود داشته باشید. کسانی که ریاضی می دانند بهتر می توانند هزینه های خود را مدیریت کنند. در نهایت آنها کمتر به شما بدهکارند.

ریاضی و آشپزی

شما به راحتی می توانید مواد را با ریاضیات اندازه گیری و ترکیب کنید و به یک سرآشپز عالی تبدیل شوید.

ریاضیات و حل مسئله

از آنجایی که ریاضیات علمی است که بیشترین قدرت تمرکز و تفکر را دارد، می توانید در زمان مناسب بهترین تصمیم را بگیرید.

ریاضیات و حرفه

امروزه همه مشاغل مربوط به ریاضیات هستند، زیرا در همه زمینه های شغلی باید محاسبات خود را انجام دهید. به خصوص امروزه که حساب ها پیچیده تر شده اند، حوزه حسابداری به کمک مشاغل فردی آمده است.

ریاضی و خرید آسان

با دانستن علم ریاضی به راحتی می توانید تمامی درصدها را محاسبه کرده و پس از اعمال تخفیف از قیمت محصول استفاده کنید.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که محصولی را به صورت همکاری ایجاد کرده باشید و ساعت ها صرف توزیع سهم هر فرد کرده باشید. علوم ریاضی این امکان را برای شما فراهم کرده است که با دانستن کتاب محاسبات و راه های مختلف حل مسئله، این مشکل را به راحتی حل کنید. قطعا چنین افرادی در گروه شما وجود خواهند داشت و شما دوست دارید با آنها معاشرت کنید. اما تصور کنید اگر شما جای آن شخص بودید.

ریاضیات و زبان دنیا

همانطور که زبان انگلیسی زبان رسمی و شناخته شده جهان است و امروزه یادگیری آن ضروری است، دانستن ریاضیات نیز زبانی جهانی است و اگرچه راه های مختلفی برای حل مسائل وجود دارد، اما هدف و نتیجه در همه جا یکسان است.

جدا از تاریخ ریاضیات، علم ریاضیات امروزه بسیار گسترده تر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم. در کشور ما نابغه هایی که در دوران معاصر به موفقیت های بزرگی در زمینه ریاضیات دست یافته اند و نام خود را در تاریخ ریاضیات جاودانه کرده اند کم نیست.

چگونه ریاضی می خوانی؟

همانطور که همه ما می دانیم، خواندن ریاضیات مانند خواندن هیچ کتاب دیگری نیست. اگر بتوان با حفظ یک متن یا کتاب درسی در سایر دروس موفق شد، در ریاضیات امکان پذیر نیست. برای یادگیری خوب باید ریاضیات را فهمید. برای درک خوب ریاضیات، کاربرد آن در زندگی روزمره باید به وضوح برای دانش آموزان توضیح داده شود.

بسیاری از دانش آموزان با این سوال روبرو هستند که چگونه می توانم ریاضیات را به راحتی یاد بگیرم؟

سوالات ریاضی را می توان به چند بخش تقسیم کرد. اولین قدم که مهم ترین مرحله است، یادگیری ریاضی در کلاس درس است. شما باید در کلاس درس با دقت به صحبت های معلم گوش دهید و در کلاس انعطاف پذیر به توضیحات معلم توجه و تمرکز کامل داشته باشید.

یادگیری در کلاس به شما کمک می کند زمان بیشتری را در خانه صرف تمرین کنید. بنابراین ما مرحله دوم را مرحله آموزش می نامیم. باید بدانید که بخش مهمی از یادگیری ریاضی تمرین است.

تمرین چیزی است که باعث می شود مفاهیم ریاضی در مغز ما بمانند. پس از مرحله مطالعه، در این مرحله با حل تمرین های کاغذی مرتبط با موضوع مربوطه وارد مرحله تمرین می شوید. برای ایجاد انگیزه برای حل سؤالات بیشتر، با سؤالات ساده شروع کنید.

حل سوالات ساده تر شما را تشویق می کند تا سوالات بیشتری را حل کنید. در این مرحله می توانید کتاب های درسی را نیز مطالعه کنید. در برخی از کتاب های درسی ریاضی، سوالاتی را خواهید دید که از سخت به آسان درجه بندی شده اند تا به شما در حل تمرین ها و مطالعه کمک کنند.

به یاد داشته باشیم که نویسندگان این کتاب های ریاضی که برای تمرین بیشتر شما زحمت کشیده اند، ساعت ها وقت گذاشته اند تا سوالات ریاضی را طوری آماده کنند که دانش آموز بهترین نتیجه ممکن را بگیرد. بسیاری از این نویسندگان معلم خصوصی ریاضی مدرسه ابتدایی بودند، تا پایه های بالاتر پیش رفتند و با ساختار یادگیری مغز آشنا بودند زیرا بهترین معلم خصوصی ریاضی برای کلاس های هفتم، هشتم و نهم شدند.

مرحله بعدی یادداشت برداری و خلاصه کردن است. سعی کنید نکات و فرمول های مهم را یادداشت برداری کنید. این مرحله زمانی که می خواهید در آینده کتاب بخوانید به شما کمک می کند و سرعت شما را در خواندن قسمت ها و نکات مهم کتاب افزایش می دهد.

آخرین مرحله مرور مطالبی است که می خوانند. این مرحله مهم است زیرا تا زمانی که مطالب خوانده شده را مرور نکنید، به طور کامل یاد نخواهید گرفت. شما باید نکات اصلی و خلاصه هایی را که قبلاً نوشته اید مرور کنید. و تمرینات دیگر را مرور و اصلاح کنید. زمان زیادی را برای این مرحله در نظر بگیرید، زیرا در این مرحله است که ریاضیات واقعاً در ذهن شما جا خوش می کند.

مطالعات ریاضی و زمان

این ممکن است برای شما کمی خنده دار به نظر برسد، بله، زیرا شما در ریاضیات و خواندن اعداد خوب هستید، اما در مورد فرزندتان چطور؟

تصور کنید ساعت های آنالوگ تمام می شود و می توانید زمان را بخوانید و با کمک ریاضیات زندگی خود را برنامه ریزی کنید.

ریاضیات و مدیریت بودجه

با کمک ریاضیات می توانید برنامه ریزی دقیقی از نحوه مدیریت هزینه های خود داشته باشید. کسانی که ریاضی می دانند می توانند هزینه های خود را بهتر مدیریت کنند. در نهایت آنها کمتر بدهکار هستند.

ریاضیات و آشپزی

شما به راحتی می توانید مواد را با استفاده از ریاضی اندازه گیری و مخلوط کنید و به یک سرآشپز استاد تبدیل شوید.

ریاضیات و حل مسئله

زیرا ریاضیات قوی ترین علم تمرکز و تفکر است. بنابراین می توانید در زمان مناسب بهترین تصمیم را بگیرید.

ریاضیات و مشاغل

امروزه همه مشاغل مربوط به ریاضیات هستند، زیرا در تمام زمینه های شغلی باید بتوانید محاسبات خود را انجام دهید. مخصوصا امروزه که حساب ها بسیار پیچیده شده اند و به طور جداگانه در حوزه ای به نام حسابداری به کمک کسب و کارها آمده اند.

ریاضی ساده و خرید

با دانستن ریاضی پس از اعمال تخفیف می توانید به راحتی تمامی درصدها را محاسبه کرده و از قیمت تمام شده محصول بهره مند شوید.

حتما برای شما هم پیش آمده که محصولی را به صورت مشارکتی تهیه کرده اید و ساعت ها وقت گذاشته اید تا سهم هر فرد را به اشتراک بگذارید. علوم ریاضی به شما این امکان را داده است که با دانستن محاسبات کتاب و روش های مختلف حل مسئله، این مسئله را به راحتی حل کنید. حتماً چنین افرادی را در گروه خود دارید و از معاشرت با آنها لذت می برید. اما تصور کنید اگر شما جای آن شخص بودید.

ریاضیات و زبان دنیا

همانطور که انگلیسی یک زبان رسمی پذیرفته شده جهانی است و امروزه یادگیری زبان انگلیسی یکی از الزامات است، دانستن ریاضیات نیز یک زبان جهانی است، روش های حل مسائل متفاوت است اما اهداف و نتایج در همه جا یکسان است.

اگر ریاضی را متوجه نشدم چه؟

بسیاری از مردم در خواندن و درک ریاضی مشکل دارند. و شاید تعداد دانش آموزانی که ریاضیات را نمی فهمند زیاد باشد. هر دانش آموز باید راهی برای یادگیری پیدا کند که برای او مناسب باشد. اگر روش یادگیری و حل تمرین های خود را پیدا کردید، می توانید این روش را برای همه مسائل به کار ببرید.

گاهی در هنگام مطالعه ریاضی باید به محل مطالعه توجه کرد. به عنوان مثال، گاهی اوقات یک اتاق ساکت، محیطی مناسب برای تفکر و تخیل فراهم می کند و شما را از مطالعه باز می دارد. در این صورت می توانید به کتابخانه بروید و در آنجا شروع به مطالعه کنید.

گاهی این عدم یادگیری، نداشتن معلم خصوصی برای ریاضی کلاس اول است. گاهی اوقات کلاس های مدرسه آنقدر شلوغ است که معلم حوصله یا وقت کافی برای توضیح مجدد موضوع را ندارد. یا زمانی برای سوال پرسیدن در کلاس وجود ندارد. در این مورد توصیه می شود از یک معلم خصوصی ریاضی کمک بگیرید. یک معلم ریاضی می‌تواند موضوعاتی را که شما نمی‌فهمید به درستی توضیح دهد، به شما فرصت دهد تا تمرین‌ها را کامل کنید و نقاط ضعف خود را بهبود بخشد.

چگونه برای امتحان نهایی ریاضی بخوانیم؟

امتحانات نهایی یکی از چالش های دانش آموزان در پایان سال تحصیلی است. اکثر دانش آموزان برای قبولی در امتحانات پایان ترم استرس زیادی را تحمل می کنند.

ادامه مطلب: https://lotusmath.ir/teaching-mathematics-cat-riazi/hesaban-11/


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد