مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

درباره بخاری های گازی بی کیفیت


یک گزینه گرمایشی مناسب در زمستان می تواند آبگرمکن گازی بدون شومینه باشد. این دسته از بخاری ها به دلیل ساختار و انتخابی که دارند عملکرد خوبی دارند و می توانند دمای محیط را تثبیت کنند.

گرمایش گازی بدون دودکش می تواند یک گزینه گرمایشی مناسب در فصل سرما باشد. این گروه گرمایشی به لطف ساخت و قابلیت های خود، عملکرد خوبی را ارائه می دهد و می تواند دمای محیط را متعادل کند. با این حال بخاری های گازی بدون دودکش دارای مزایا و حتی معایبی هستند که قبل از خرید این دسته از محصولات باید بدانید.

مشاوره فروشگاه لوازم خانگی ویم کالا در خصوص خرید و فروش بخاری و بخاری گازی ژاپنی بدون دودکش، کلیه محصولات فروشگاه ویم کالا با بالاترین کیفیت و با گارانتی می باشد.

ویژگی های بخاری گازی بدون دودکش

بخاری گازی بدون دودکش شباهت زیادی به انواع دودکش دارد، البته از نظر ساخت و نحوه تامین دما تفاوت هایی دارد که هر کدام نشان دهنده کارایی این دسته از سیستم های گرمایشی است. بنابراین بهتر است ابتدا از ویژگی های بخاری گازی بدون دودکش مطلع شوید.

بخاری بدون تهویه با توجه به ویژگی هایی که دارد با انواع دودکشی تفاوت دارد و به عنوان یک محصول گرمایشی بسیار محبوب در بازار ارائه می شود. به همین دلیل هر روز شاهد بهبود و افزایش کارایی این دسته از محصولات هستیم.

بخاری بدون دودکش

بخاری های گازی بدون کانال، نوع داخلی و شعله ای، المنت یا محیط گرم. این بخاری ها ممکن است از نظر بردار گرمایش با یکدیگر متفاوت باشند. در واقع نوع شعله به حرارت معمولی نزدیکتر است. بنابراین:

هر نوع اجاق گاز بدون دودکش با شعله آبی می تواند دمای محیط را تا حد یکنواخت مطلوب بالا ببرد. اطمینان حاصل کنید که کل فضا دارای دمای یکسانی است. در این صورت البته فرآیند گرمایش بیشتر طول خواهد کشید. با این حال، کل محیط به همان دما می رسد.

از طرفی بخاری گازی بدون دودکش از نوع مادون قرمز نمی تواند کل محیط را به یک دما برساند. برعکس، فقط قسمتی و اجسام مجاور را گرم می کند. بنابراین کافی است به این نوع بخاری نزدیک شوید تا گرمای شدید ناشی از تابش مادون قرمز را احساس کنید.

شباهت های این دو نوع بخاری گازی به عدم نیاز به دودکش و اتصال آسان آنها مربوط می شود. در این صورت طبیعتا امکان اتصال بخاری های فوق به هر قسمت از منزل وجود دارد و با توجه به اشغال فضایی مشکلی پیش نخواهد آمد.

این نوع بخاری ها به دلیل ظرفیت گرمایشی بالا می توانند دما را به خوبی متعادل کنند. به همین دلیل آنها امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند. به خصوص که قیمت بخاری گازی بدون دودکش نسبت به عملکرد آن بسیار مقرون به صرفه است. البته لازم به ذکر است که نکاتی وجود دارد که استفاده از این نوع بخاری را با محدودیت های ایمنی مواجه می کند و باید نکاتی را در نظر گرفت.

قطعات و لوازم جانبی بخاری گازی بدون دودکش

شاید در مورد خطر بخاری گازی بدون دودکش شنیده باشید! این بخاری ها برای استفاده در فضای باز که هوا در آن جریان دارد مناسب است. در این صورت هیچ خطری وجود نخواهد داشت. علاوه بر این باید گفت که قطعات خاص موجود در بخاری های این دسته، هر کدام می توانند مکمل کارایی محصولات این دسته باشند و سطح ایمنی آن را افزایش دهند.

از جمله این قطعات می توان به سنسور اکسیژن اشاره کرد که برای ایمنی افراد در این سیستم گرمایشی تعبیه شده است. به لطف سنسور اکسیژن، می توان از سطح مونوکسید مطلع شد. در این صورت نیازی به نگرانی در مورد افزایش میزان مونوکسید کربن در جو و احتمالاً به اندازه کافی وجود ندارد.

البته زمانی که این بخاری ها کار می کنند، لازم است یک پنجره باز گذاشته شود تا هوا به داخل منطقه جریان یابد. همچنین این بخاری دارای قطعات دیگری مانند فن است که وظیفه گردش هوا و انتقال هر چه بیشتر گرما را دارد.

به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال قیمت بخاری گازی بدون دودکش فن هستند. موارد دیگری مانند فن ها، سنسورهای اکسیژن و بخاری های آجر نسوز هر کدام نقش زیادی در عملکرد بهینه این سیستم های گرمایشی دارند.

آزمایشات انجام شده توسط متخصص قلب و عروق:

همانطور که گفته شد علاوه بر خونگیری، متخصص قلب باید آزمایشاتی را روی بیمار انجام دهد تا در مورد این اندام حیاتی تصمیم گیری کند و علت بیماری را به طور دقیق تشخیص دهد. این تست ها عبارتند از:

آزمون مهارت

این آزمایش به متخصص قلب کمک می کند تا ضربان قلب را در حالت استراحت و در حین ورزش مشخص کند و از این طریق می توان کار و انتهای قلب را مشخص کرد.

تست الکتروکاردیوگرام

با کمک این آزمایش می توان انرژی الکتریکی قلب را که به صورت امواج ثبت می شود، تشخیص داد.

تست ECG

یکی از آزمایشات جامعی که به متخصص قلب کمک می کند تا وضعیت واقعی قلب را بررسی کند، ثبت وضعیت و عملکرد قلب در طول برنامه روزانه بیمار است. برای این منظور یک سری الکترود روی قفسه سینه بیمار گذاشته می شود و بیمار باید هولتر را برای مدت معینی مثلا به مدت یک هفته با خود حمل کند. از طریق این کار، متخصص قلب می تواند وضعیت واقعی قلب را درک کند.

اکوکاردیوگرافی

اکوکاردیوگرام نوعی تصویر از قلب است که ساختار قلب و نحوه عملکرد آن را نشان می دهد. این آزمایش می تواند التهاب بافت قلب، پمپاژ خون، ناهنجاری های ساختاری و عفونت های داخلی قلب را نشان دهد.

کاتتریزاسیون قلبی

در این آزمایش، متخصص قلب باید یک لوله کوچک را از طریق ورید وارد کرده و به قلب نزدیک شود. این به متخصص قلب کمک می کند تا اطلاعات را از لوله و مسیر قلب دریافت کند. البته از این روش برای رفع گرفتگی رگ های خونی نیز استفاده می شود.

روش رادیواکتیو

این آزمایش یک روش غیر تهاجمی است که در آن مواد رادیواکتیو وارد بدن می شود و با استفاده از تصویربرداری هسته ای از قلب و عروق خونی، بیماری ها و ناهنجاری های مربوط به قلب و عروق را به پزشک نشان می دهد.

دلایل مراجعه به متخصص قلب و عروق:

اما اکنون این سوال پیش می آید که چه زمانی باید به متخصص قلب مراجعه کنیم؟ اگر علائم زیر را دارید، باید بلافاصله مشکل را به متخصص قلب گزارش دهید:

گرفتگی

تنگی نفس یکی از مهم ترین علائم بیماری های قلبی عروقی است. تنگی نفس در محل کار، هنگام دراز کشیدن، تورم پاها همراه با تنگی نفس نشانه بیماری قلبی است. این علامت خطرناک است و در صورت عدم درمان فوری توسط متخصص قلب و عروق می تواند منجر به عوارض جبران ناپذیری شود.

ناراحتی قفسه سینه

یکی از علائمی که نشان دهنده ناهنجاری در شریان قلب است، گرفتگی قفسه سینه است، اما این بدان معنا نیست که هر ضعفی در قفسه سینه بیماری قلبی است، بلکه باید به آن شک کرد. اگر این ناراحتی در حین مراجعه بیشتر شد و به پشت جناغ رفت، نشانه بیماری قلبی است، شدت بیماری و درمان توسط متخصص قلب تعیین می شود.

خستگی زودرس

قلب ضعیف نمی تواند به خوبی خون کل بدن را تامین کند، بنابراین اکسیژن و مواد مغذی به اندام های بدن نمی رسد. در این صورت بدن انسان به سرعت ضعیف می شود و خستگی زودتر به وجود می آید. متخصص قلب می تواند نارسایی و ناهنجاری های قلبی را با کمک آزمایشات تشخیص داده و درمان کند.

تپش قلب

اضطراب، استرس، فعالیت زیاد، بیماری های ارثی و غیره. گاهی اوقات مشاهده شده است که افراد هنگام استراحت ضربان قلب ناگهانی دارند که به آن آریتمی قلبی گفته می شود. از آنجایی که تپش قلب بر پمپاژ خون و سلامت بافت قلب تأثیر می گذارد، درمان باید در اسرع وقت زیر نظر متخصص قلب شروع شود.

سرگیجه

سرگیجه می تواند دلایل زیادی داشته باشد. حتی استرس روحی هم می تواند این احساس را در شما ایجاد کند. اما این علامت می تواند نشانه ای از بیماری و نارسایی قلبی نیز باشد. اگر مشکل یا بیماری خاصی ندارید که باعث سرگیجه می شود، باید برای بررسی سلامت قلب خود به متخصص قلب مراجعه کنید. حال اگر مطمئن هستید که هیچ بیماری در قلب شما وجود ندارد، باید به دنبال علت هیجان در سایر اعضای بدن باشید.

عرق سرد

یکی از علائم شایع در بیماران قلبی عرق سرد همراه با علائم دیگر است. از آنجایی که عرق سرد روی بدن بیماران دیابتی دیده می شود، برای تایید این که آیا این علامت سکته قلبی است یا خیر، باید به ضربان قلب خود توجه کرده و از متخصص قلب بخواهید تا آزمایشات را انجام دهد.

در نهایت، ما توصیه می کنیم که افراد مسن باید به طور معمول از نظر بیماری قلبی غربالگری شوند. در این مدت بافت قلب پیر می شود و عملکرد آن کاهش می یابد. در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی بسیار بالا خواهد بود. همانطور که گفته شد، مراقبت از روانشناس در این مواقع ضروری است.
رفرنس مقاله:  https://pezeshke-shahr.com/قلب-و-عروق/پزشک-متخصص-قلب-در-شیراز/ 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد