مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

به آنهایی که نیاز دارند برای شروع جواهرده رامسر اما از شروع شروع میترسند


سه راهی فلسطین را که رد کردید دیگر در مسیر رسیدن به روستای جواهرده رامسر هستید. برای رفتن به جواهرده رامسر، از شهر رامسر که عبور کردید به یک سه راهی خواهید رسید. برای رفتن به نگین رامسر، یکی از زیباترین روستاهای ایران یعنی جواهرده باید به طرف جنوب رامسر بروید و از سه راه فلسطین وارد جاده جواهرده شوید. قله هایی نظیر سرخ تله، واژک سه براره رژه و سماموس در آن قرار دارد که در واقع بلندترین قله های آن محسوب می اجاره ون برای شمال شود. در دل کوهها و در سمت راست آنها میتوان سه ریل که به صورت موازی از یکدیگر قرار دارند را مشاهده کرد که در فاصلهی ۱۰۰ متری قرار دارد. این دو کتیبه به صورت زیبایی با آجرهای تراشخورده در زمینهای از گچ سفید نصب شدهاند. البته در صورتی که میخواهید در تابستان هوای کاملاً خنک و دلپذیری را تجربه کنید، باید در روستاهای جنت رودبار و گرسماسر و مناطق ییلاقی بخشهای شمالی آن اتراق کنید چرا که دمای هوا در این مناطق از جنگل دالخانی پایینتر است. طبیعت اطراف دریاچه توشن که از بهترین دیدنی های گرگان محسوب می شود، بهترین محل را برای پیک نیک و اتراق کردن فراهم آورده تا گردشگران بتوانند از کنار هم بودن در طبیعت نهایت لذت را تجربه کنند و خاطرات خوشی را در این طبیعت برای خود رقم بزنند. در یکی از آلاچیق های محوطه لم داده اید، با خنکی به داخل می وزد. یکی از مسیرهای رسیدن به این جاذبه این است که شما میتوانید با بلیط هواپیما تهران اول به شهر تهران سفر کنید و بعد از آن جا حدود ۱۸۲ کیلومتر از تهران به مازندران را طی کنید سپس خود را تا ۱.۵ کیلومتری فیروز کوه برسانید.

اگر توانستید از روستای جواهرده با افسونگریهایش دل بکنید و دلتان را در میان ابرهای بالای روستا جا نگذاشتهاید، میتوانید به مکانهای بینظیری که در اطراف روستا وجود دارند بروید و روح خود را با دیدنشان صیقل دهید. در جواهرده چندین چشمه بسیار زیبا و دیدنی وجود دارد که بازدید از آن را باید در برنامه سفر خود قرار دهید. این جشن سنتی و قدیمی با نام “دزگا مزگتی” هم شناخته می شود که مردم از سراسر مازندران و گیلان دور هم جمع می شوند و روزی خود را می گذرانند. اقامت در رامسر بخاطر وجود گردشگران زیادی که هر ساله به این شهر توریستی می آیند زیاد بوده و شما دغدغه اقامت ندارید همچنین با ببین ویلا نیز می توانید به راحتی رزرو ویلا انجام دهید.ببین ویلا برای هر نوع سلیقه ایی انتخاب های فراوان دارد.مسیر جواهرده رامسر از کدام طرف است؟ مراسم خاصی در داخل این مسجد برگزار می شود که اگر خوش شانس باشید می توانید در آنها نیز شرکت کنید. جشن های مذهبی و سنتی در اطراف این مسجد سالانه برگذار می شود. تجربه رانندگی در این جاده زیبا را دارید؟ حتما در سفر به جواهرده به این دریاچه زیبا سری بزنید. جاده ایی فوق العاده که حتما ساخت این مسیر هدف نبوده است. حتما از این آب شیرین و گوارای چشمه در جنگل بنوشید.

اگر قصد سفر به استان گلستان را دارید، پیشنهاد می کنیم، حتما از این پدیده زیبا بازدید نمایید. طوری که فقط قدمت سر در این بنای تاریخی به سال 580 سال پیش می رسد. روستای جواهرده در کنار طبیعت زیبا، مکان های تاریخی و مذهبی هم برای بازدید گردشگران دارد. پس هر زمانی از سال می توانید برای بازدید از دریاچه توشن رهسپار گرگان شوید. عکاسی، پیک نیک، کوه نوردی و مسابقات کشتی از جمله تفریحاتی است که می توانید در این روستا انجام دهید. مسیر رسیدن به جواهرده جنگی و پر پیچ و خم است اما هنگامی که از آن عبور می کنید، در نزدیکی روستا پوشش گیاهی رفته رفته کمتر شده و به دشت و مراتع زیبای آن می رسید. تنها مناظر زیبای دشت دریاسر نیست که بازدیدکنندهگان را به دیدن این منطقه علاقهمند میکند بلکه راه بسیار قشنگ رسیدن به دشت هم می تواند یکی از علاقهمندیهای بازدیدکنندگان باشد چرا که با گذر از جاده پر پیچ و خم دو هزار که مملو از درختان زیبا است به روستای عسل محله می رسیم اما این آخر راه نیست! سپس به راست (کرد محله) بپیچید. بام سبز لاهیجان (شیطان کوه) (مکان دیدنی) در محله شیطان کوه لاهیجان و میدان بام سبز واقع شده است. در کنار بام سبز طرح تلهکابین بام سبز لاهیجان به عنوان نخستین تلهکابین گیلان راهاندازی شدهاست.

پلمب مجدد شهربازی کرمانشاه؛ بازگشایی غیرقانونی بود- اخبار استانها ... درفک نام قلهای در استان گیلان و در رشتهکوه البرز مرکزی است. این مسجد را یکی از بزرگان روستا به نام «شل شریف» بر بقایای آتشکدهای ساخته است. این روستای زیبا در کنار تالاب استیل آستارا قرار دارد و به عنوان یکی از بهترین جاذبههای گردشگری این منطقه شناخته میشود. در منطقه پلور و مراتع شمالی اش دشت گل زرد قرار دارد و به روستای منظریه میرسد. موتور برقها از نیمه شب به بعد خاموش میشوند و روستا به بکرترین حالت ممکن میرسد. با نزدیک شدن به آبشار آب پری شکلی متفاوت از یک آبشار را خواهید دید که ممکن است خیلی با تصورات شما از آبشار مطابقت نداشته باشد. مهمترین چالش این کار دره بزرگ ورسک بود که مهندسان را مجبور میکرد تا یک پل قوسی با دهانه بسیار بزرگ روی آن احداث کنند که تقریباً کاری غیر ممکن بود. 2. بقعه آقا شاه بالوزاهد: این بقعه در روستای آهودشت، در۳کیلومتری شرق چمستان واقع شدهاست. وقتی می روید تا به آیشار باباولی سری بزنید، در روستا، از بقعه باباولی نیز دیدن کنید. این رود از کوه سماموس سرچشمه می گیرد و پس از عبور از جواهرده و دره های تنگاتنگ و زمین های کشاورزی به دریای خزر می رسد. در این جنگل رودخانهای جریان دارد که همنام جنگل صفارود است و از سرچشمههای شرقی کوه سماس سرچشمه میگیرد و از روستای جواهرده عبور میکند و به سمت دریاچه خزر سرازیر میشود. گشت و گذار در جنگل های هیرکانی که در ارتفاعات سرسبز قرار گرفته اند، می تواند تجربه بسیار خوبی باشد!

برای همین به اینجا اقیانوس ابری می گویند. برای رسیدن به این روستا، باید از جاده هراز بروید و ۲۵ کیلومتر مانده به آمل، در جادهای فرعی تابلوی فیلبند را خواهید دید. این جاده کوهستانی، در شرق جاده هراز قرار گرفته است. این جاده فرعی و کوهستانی، چشماندازهای بسیار زیبایی دارد. شما می توانید در زمان مناسب به این منطقه سفر کنید تا سنت گل کاری که یک مراسم تاریخی است را در آن جا ببینید. اگر قصد ماندن در داخل روستا را دارید، می توانید خانه های اجاره ای داخل روستا را رزرو کنید. از مهم ترین آبشارهای آن می توان به آبشاری که در انتهای روستا قرار گرفته اشاره کرد. آبشار سفیدآب، یکی از آبشارهای جاری دشت لار است که به نام آبشار قو نیز شناخته میشود. سازمان چریکهای فدایی خلق هم بهعنوان یکگروه مارکسیست یکی از اینجنبشهاست که حمید اشرف بهعنوان یکی از رهبران و نخبگان مبارزاتی آن روز ۸ تیر ۱۳۵۵ در ۲۹ سالگی در جریان محاصره یکی از خانههای تیمی اینگروه توسط ساواک، پس از چندساعت درگیری کشته شد. پس از رسیدن به پارکینگ با ۱۰۰ متر را پیاده روی کنید تا به تخته سنگی که آبشار در کنار آن است، برسید. پس از طی ۲۵ کیلومتر به آبشار لونک دیلمان خواهید رسید.

پس از حدود ۴۲ کیلومتر رانندگی در این جاده و گذر از روستاهای مختلفی مثل سنگرود، کرماک، بیوزرین، معدن زغالسنگ و پاکده به شهر جیرنده خواهید رسید.از جیرنده تا روستای داماش، ۴۰ کیلومتر راه دارید. پس مراقب باشید در رفتن به این دشت فقط از راههای پاکوب عبور کنید و برای گرفتن عکس یادگاری در بین گلهای زردرنگ، این طبیعت زیبا را نابود نکنید. پس از پایان کار دولت محمود احمدینژاد پیشرفت این پروژه که شدیداً وابسته به حمایتهای اسفندیار رحیم مشائی، معاون رامسری این رئیس جمهور و نیز فعالیتهای سپاه پاسداران بود، به شدت کند شده است. دو طرف شما را درختان بلند و سرسبز فرا گرفته اند، تا چشمتان کار می کند سبزینگی است. به همین دلیل یک پاسگاه کوچک نیروی انتظامی در این محل برپا شده است تا امنیت گردشگران را تأمین کند. این دریاچه زیبا محل زندگی ماهی های مختلفی است و طبیعت بکر و دست نخورده ای دارد. آبشارهای بلند و زیبا که تمام انها را در فصل بهار و تابستان در روستا خواهید دید. آبشار گلستان یکی از آبشارهای مهم پارک ملی گلستان است .این آبشار در تفرجگاه آبشار پارک واقع شده است و دارای 5/19متر ارتفاع است و از آبشارهای صخره ای پر جاذبه ای است که محیط اطراف آن را پوشش درختان جنگلی پهن برگ خزری پوشیده است. پارک ملی لار در مرز استان تهران و استان مازندران قرار دارد. مردم منطقه سوادکوه مانند دیگر مناطق مازندران آئینهای سنتی و مذهبی ماه مبارک رمضان، عید فطر، قربان و غدیر خم و جشنهای میلاد ائمه به همراه سوگواری خاص ماه محرم و آئینهای ملی عید نوروز، شب یلدا را بر پا میدارند. آب و هوای پاک و خنک منطقه قطعاً خستگی سفر را از تن بیرون خواهد راند. روستای جواهرده که در گذشته به صورت جورده تلفظ می شد، به معنی ده بالا در مقابل جیرده یعنی ده پایین می باشد که یکی از ناب ترین جاذبه های گردشگری رامسر و از مناطق بسیار زیبا در این شهرستان و در استان مازندران است.

طاق نماهایی که به صورت جناغی قرار گرفته اند، پلان های درون گرا و گنبد 12 وجهی آن باعث شده این مسجد به یکی از زیباترین مساجد شمال کشور تبدیل شود. منبع عکس: jazebeha.comآبشار ویسادار از زیباترین جاهای دیدنی رضوانشهر در استان گیلان است. روستای لونک یکی از روستاهای کوچک در استان گیلان است که آبشار زیبایی به همین نام دارد. سفر به روستا یکی از اون سفرهاست که ناشناخته ها رو میشناسین با فرهنگ و رسوم وطن آشنا میشیم و اینکه مهم تر از شهر دور هستیم. روستای کلکنار از روستاهای زیبای اطراف ساری است که از جمله مهمترین ییلاقات اطراف آن هم به حساب میآید. زمانی که میتوانید برای دیدن روستا اختصاص بدهید، از 3 ساعت تا 24 ساعت است. با اجاره ویلا در کردان و اقامت در این روستای زیبا علاوه بر لذت بردن از طبیعت و آب و هوا، می توانید از جاذبههای تاریخی مثل برج مقبره با معماری دایرهای شکل دیدن کنید. با این کار، می توانید برای سفر خود برنامه ریزی کنید و آن را به یک سفر دلنشین و فراموش نشدنی تبدیل کنید. برای دیدن این جنگل زیبا می توانید مقداری از آبشار بالا روید و جنگل را مشاهده کنید . در این پارک جنگلی شما می توانید با پرداخت مبلغی در جنگل شب را مستقر شوید و چادر بزنید و برای این منظور مکانهایی مخصوص چادر زدن تعبیه گردیده است. همچنین در زمان گذشته، هنگامی که کسی دفن می شد به همراه او، جواهرات و اشیای گران قیمت هم در خاک قرار می گرفت. اجرهای بکار رفته در این بنا به ابعاد در بنای پل از آجرهایی به ابعاد ۵×۲۳×۲۳ سانتیمتر میباشد و در 2 کیلومتری از آن مناره ای منسوب به دوره ی سلجوقیان قرار گرفته که نام این پل از آن گرفته شده است.

این جاده در سال 1350 با دستور رضاشاه و توسط مهندسین آلمانی ساخته شد. در نتیجه مردم محلی مجبورند در برخی از دورههای سال خانههای خود را ترک کنند و روستا کاملاً خالی میشود. برخی افراد دوست دارند یک هفته را در دریاچه بگذرانند و از آب و هوا و طبیعت لذت ببرند اما در اطراف دریاچه امکانات اقامتی وجود ندارند، بنابراین نزدیک ترین مکان، استفاده از اقامتگاه های موجود در کلاردشت برای گذراندن چند روز در این منطقه زیبا است. برخی می گویند که اولین حاکم این منطقه زنی به نام جواهر بوده که نام روستا از او نشأت گرفته شده است. این آبشار که از دو آبشار تشکیل شده است، در موازات یکدیگر به ارتفاعات پایینی سرازیر می شوند. آبشار کنار جاده است. مسجد آدینه در قدیم بعنوان آتشکده زرتشتیان بوده است. همچنین در پایین پله ها هم سرویس های بهداشتی قرار دارد تا مسافران و گردشگران بتوانند از آن استفاده کنند. انگار که شما در یک بهشتی قرار گرفته اید و می توانید از این بهشت تکرار نشدنی نهایت لذت را ببرید. شما در طول مسیر جنگل دالخانی انواع محصولات طبیعی که توسط مردم محلی این منطقه تهیه شده مثل عسل طبیعی، بلال و میوه هایی نظیر ازگیل را می توانید تهیه کنید. یا تا به حال به آنجا نرفته اید ولی به شما قول می دهیم تا پایان این مقاله تصمیم خود را خواهید گرفت و راهی روستای زیبای جواهرده رامسر خواهید شد. یادتان که نرفته؟ بخشی از مسیر مهآلود است. برای شبمانی در روستا هم هیچجای نگرانی نیست چون هتلها و خانههای روستایی بسیاری پذیرای گردشگران هستند اما یادتان باشد اگر قصد بیتوته در خانههای روستایی را دارید، تجهیزات شبمانی (کیسه خواب، ملحفه و بالشت مسافرتی) را فراموش نکنید.

برای رسیدن به آبشار باید مسیری صعب العبور را طی کرده تا به این آبشار زلال و روان برسید. برای بازدید از آبشار زیارت ابتدا باید به روستای زیارت بروید. برای رسیدن به دریاچه باید ابتدا وارد گرگان شوید و به سمت بخش جنوبی شهر حرکت کنید. یکی از واقعیتهای مهمی که درباره دیوار بزرگ گرگان میتوان به آن استناد کرد این است که این دیوار قدیمیترین دیوار بزرگ جهان است. چرا که شما می بایست از یکی از رویایی ترین جاده های ایران گذر کنید. هم چنین تعدادی هتل و مهمانسرا در روستا وجود دارند که امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی را برای گردشگران فراهم می نمایند. همان طور که گفتیم در طول مسیر روستای جواهرده آبشارهای فصلی وجود دارند که معمولا در فصل زمستان پر آب هستند . از دیگر آبشارهای زیبای روستای جواهرده می توان به برشی، آبشار سلیمان و آبشار کوم کنین اشاره کرد. میوه هایی همچون گردو، سیب ترش، ازگیل، آلوچه جنگلی، به و فندوق در این روستا به وفور یافت می شوند. قلعه رودخان، حدود 6.2 هکتار مساحت دارد؛ دیوارها، برجها و به صورت کلی، بناهای این دژ، از آجر، سنگ و چوب ساخته شدهاند. پارک جنگلی النگدره حدود ۱۸۵ هکتار بوده و دارای ۸ چشمه طبیعی و جوشان است و همچنین به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری گرگان شناخته می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد