مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

حقایق ناشناخته درباره دبی مال شناخته شده است


Tesoro de Persepolis Museo.. مجتمع اقامتی ساحل جمیرا دبی در آگوست ۲۰۰۲ به دست افراد بساز و بفروش، املاک و مستغلات دبی (زیر شاخه ای از شرکت هولدینگ دبی)، با هزینه ای بالغ بر ۶ بیلیون درهم راه اندازی شده و در سال ۲۰۰۷ به اتمام رسید. بدلیل نزدیکی به مارینا، کل توسعه مزبور چشم اندازی خیره کننده از آبهای درخشانی که در سراسر مارینا جریان داشته و شناور هستند را در تمام طول شبانه روز برای ساکنین فراهم می سازد. “پورت دی لا مِر” که محله ای ساحلی و زیباست و در نزدیکی سواحل جمیرا قرار گرفته، در اطراف منطقه ای وسیع که شامل نواحی نمادین متعددی در شهر می باشد، راه اندازی می شود. قرار نیست که ما، معماری گذشته مان را عین به عین تکرار کنیم بلکه بایستی با ایجاد یک پیوستگی، هویت معماری ایرانی و رفتار هوشمندانه با طبیعت را با مقتضیات زمان و تکنولوژی معاصر تلفیق کرده و معماری غنی اسلامی ایرانیِ شایسته کشور عزیزمان را در ابعادی وسیع بازتولید کنیم. به شما پیشنهاد می کنیم خانوادگی به این پارک سفر کنید چرا که کودکان قطعا از آب بازی در آن سیر نخواهند شد. یکی از تفریحاتی که در مرکز شهر می توانید از آن دیدن کنید پارک صفا است. البته این ساحل در تمام فصول سال جذابیتهای خود را دارد و میتوانید در هر روزی که علاقه دارید از این ساحل دیدن کنید. برای رفتن به طبقات بالا باید از آسانسور استفاده کنید و مطمئن باشید که به طرز شگفتانگیزی آدرنالین در بدنتان ترشح میشود. یکشنبه به عنوان روز مناسب برای رفتن به ساحل سفید شناخته می شود. در این ساحل امکاناتی از جمله خدمات غریق نجات، زمین بازی برای کودکان، محوطه مخصوص باربیکیو و پیکنیک، فضای سبز و یک کتابخانه رایگان وجود داشته گردشگران میتوانند یک روز از سفر خود را در کنار جمیرا بیچ سپری کنند.

یک سمت این ساحل، آبهای خلیج فارس میدرخشد و در سمت دیگر آن، آسمانخراش دبی مارینا سر به آسمان کشیده است.به آسمان ساحل نیز توجه کنید: منطقهی نشست هوایی اسکای دایو دبی (Skydive Dubai) نیز درست در کنار ساحل قرار دارد؛ این نزدیکی موجب شده است که گردشگران این ساحل در تمام طول روز از نمایشهای آکروباتیک هوایی بهرهمند باشند. علاوه بر آن، افراد معلول نیز میتوانند از امکاناتی همچون ویلچر و خدمات راهنمایان بهرهمند شوند. کشتیرانی و اسکی روی آب نیز دو تفریح جالب دیگر هستند که هر زمان که اراده کنید می توانید آن را انجام دهید. مانند والیبال ساحلی، مسیر های دو که با نخل ها آراسته شدند، باربیکیو و مجموعهای از ورزشهای آبی. به گزارش بنکر (Banker)، در این مطلب می خواهیم با فرمول مورد استفاده در بانک ها برای نرخ سود سپرده ها را آموزش دهیم. روی ساحل چندین رستوران و چند مورد از مراکز خرید دبی هست که دیدن آنها خالی از لطف نیست. ورود به ساحل سان ست برای تمام مردم آزاد بوده و از دیگر امکانات آن میتوان به نزدیکی به ایستگاه مترو، چندین کافه و رستوران و محوطه مخصوص پیک نیک اشاره کرد. با تهیه این بلیط شما میتوانید از طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ برج خلیفه در ساعت های غیر پیک دیدن نمایید و با یک کافی نیز پذیرایی خواهید شد. پارک ساحلی الممزار مساحتی ۱۰۶ هزار هکتاری داشته و فعالیتهایی مانند شنا، غواصی، قایق سواری، پیک نیکهای آخر هفته و حتی دوچرخه سواری را میتوان در آن انجام داد. بقایای انسان و ابزاری که در حدود 4 هزار سال پیش توسط تمدن باستانی در این منطقه استفاده می شد در اینجا نگهداری می شود. آکواریوم دبی مال یکی از بزرگترین آکواریومهای معلق در جهان بوده که میزبان بیش از ۳۳ هزار گونه از آبزیان است. آخرین بازدیدکنندگان حداکثر نیم ساعت قبل از تمام شدن ساعت کار آکواریوم دبی مجاز به ورود هستند.

به ویژه برای کودکان نوپا و شناگران تازه کار. این ساحل نمای بسیار عالی ای به برج العرب دارد که بسیاری از افراد را برای تماشای طلوع و غروب آفتاب به آپاین ساحل می کشاند همچنین عکاسی از این ساحل و هتل برج العرب در این ساحل طرفداران فراوانی دارد.این ساحل انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی است که می خواهند با خانواده خود تفریحات پر از هیجان را تجربه نمایند. مانند بسیاری از دیدنی های دبی، بیشتر سواحل آن به تازگی ساخته شده اند. موزه آینده دارای یک کتابخانه DNA است که در آن میتوانید درباره تغییرات آب و هوا و راهکارهایی برای تبدیلکردن جهان به مکانی بهتر برای زندگی، مطالعه کنید. اگر مسافر دبی هستید و یا در نظر دارید در آینده نزدیک به این شهر سفر کنید این مطلب را به دقت مطالعه کنید. ساحل ساحل أم سقیم (Umm Suqeim Beach) یا سان ست بیچ را با چشماندازهای منحصربهفرد زیباترین ساحل دبی میدانند. از زیباترین ساحلی که می توان به آن اشاره کرد، ساحل جمیرا دبی است. انواع و اقسام نوشیدنی و غذا را می توانید در ساحل جمیرا سفارش دهید. از خدمات این استخر میتوان به سرو انواع نوشیدنی و سرویس مواد غذایی، خدمات اختصاصی ویژه مهمانان هتل آتلانتیس، صندوق قفلشونده ایمن جهت شارژ انواع دستگاههای هوشمند و صندلیهای چتردار اشاره نمود. نوشیدنی های خنک وبی نظیر این ساحل ، پس از یک شنای ساحلی ،حس دلپذیری به شما می دهد. جمیرا بیچ دارای امکاناتی از قبیل خدمات غریق نجات و تفریحات ورزشی است؛ همچنین این ساحل کتابخانهای دارد که به صورت رایگان میتوانید کتاب قرض بگیرید و هنگامی که با آرامش بر روی شنهای نرم طلایی رنگ دراز کشیدهاید و از نسیم خنک دریا لذت میبرید کتابی مطالعه کنید. در این ساحل شن های سفید رنگ بیش از هر چیزی چشم ها را می نوازد. 4-در برخی از کابینهای چشم دبی افراد زیر 16 سال باید با یک فرد بزرگسال (بالای 21 سال) همراه باشند.

معیارهای سازمان پرچم آبی (FEE’s Blue Flag) شامل دارا بودن استانداردهایی از قبیل کیفیت، امنیت، آموزش و اطلاعات محیط زیست و مدیریت کلی محیط زیست و محافظت از آن است و نشانهای برای دارا بودن استانداردهای بالای زیست محیط و کیفیت است. در حال حاضر، تمام اماکن پیاده رو از قبیل رستورانها، فروشگاههای پوشاک، بوتیک ها، فروشگاه های زنجیره ای، کافه ها، و سالن های ورزشی، که مساحت بیش از ۲ برابر سطح زمین و میدان را اشغال کرده اند، ۳۳۰ سکنه دارند. امکانات برتری مانند استخرهای شنای بزرگ، باشگاه اختصاصی، ساحلی وسیع با دسترسی دریایی و همچنین مجاورت با بهترین مجموعه هتل ها، مغازه های خرده فروشی و رستوران ها که به عنوان لوکیشن های کلیدی مازاد محسوب می شوند در این منطقه دردسترس می باشند و ساکنین می توانند در “پورت دی لا مِر” از آنها بهره مند گردند. بعلاوه کلانتری هوشمند باعث می گردد تا شما در هر نقطه ای از این ساحل وسیع و گسترده، احساس امنیت و آرامش داشته باشید. این فضای ساخته شده، متشکل از چهار میدان، بخش عمده ای از ساحل بین هتل هیلتون و هتل شرایتون را اشغال خواهد نمود. کافه و رستورانهای ساحل مارینا نیز آمادهاند تا با انواع غذاهای عربی و دریایی از میهمانان خود پذیرایی کنند. ساحل مارینا سالهاست که جایگاه خود را در این زمینه حفظ کرده و طرفداران بسیاری دارد. همچنین ایرانیان بسیاری در امارات به تجارت و بازرگانی مشغولند.

یکی از جاذبه های تفریحی و دیدنی برای گردشگرانی که امارات و شهر دبی را برای سفر انتخاب میکنند، دلفین بی دبی است. ورود به این ساحل برای تمام گردشگران رایگان و آزاد میباشد. ماهرترین سرآشپزهای دنیا در این رستورانها کار میکنند تا غذایی شاهانه پیش روی گردشگران قرار دهند. زیرا در این روز وعده های غذایی خوش طعم رایگان و فعالیت های سرگرمکننده برای زوجها و گروههای کوچکتر در نظر گرفته شده است. به طور کلی، دهکده جهانی دبی، یکی از مراکز دبی با کامل ترین امکانات و تفریحات محسوب می شود و فضایی مناسب برای خانواده ها فراهم می کند و همه افراد با هر سن و طرز تفکری، می توانند در این مرکز تفریحی و گردشگری خوش بگذرانند. این کانلیکا از قدیمی ترین محله های استانبول است که قدم زدن در آن به شما آرامش میدهد و میتوانید با مردم محلی هم آشنا شوید. ساحل جمیرا محلی ایدهآل برای پیکنیکهای خانوادگی و تفریح است. بنابراین، اگر به دنبال جایی برای تفریح و استراحت هستید، حتما به باغ گل و دهکده جهانی دبی سر بزنید و با تماشای گلهای آفتابگردان و دیگر گیاهان زینتی، لحظات خوشی را در کنار عزیزانتان سپری کنید. حتما دوست دارید از تمام سوغاتی های سراسر جهان خرید کنید و با این وجود تفریحات گلوبال ویلیج به اینجا ختم نمی شود ، در گلوبال ویلیج یک شهربازی جذاب دبی با وسایل های هیجان انگیز مانند چرخ فلک وجود دارد که شما را حسابی سرگرم خواهد کرد و همچنین یک کانال آبی در محوطه دهکده وجود دارد که قایق های تفریحی در آن عبور می کنند و شما می توانید به تفریح بپردازید . این مرکز خرید در بزرگراه شیخ زاید قرار دارد.

ساحل مجتمع اقامتی جمیرا، مجموعه ای برای خرده فروشی (تک فروشی ) است که در ساحل جلوی مجتمع اقامتی ساحل جمیرا بدست موسسه هولدینگ مراس، شرکتی در مالکیت شیخ محمد بن رشید المکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی، ساخته شد. به دلیل دمای سوزان، بخش خاصی از ساحل برای شنای شبانه در ماه های تابستان باز است. توصیه می کنیم که اگر می خواهید به دبی سفر کند ترجیحاً در فصل های گرم اینکار را انجام دهید تا بتوانید از امکانات این ساحل بهره ببرید. پیشنهاد می کنیم برگرهای خوشمزهای که در این ساحل پخته میشوند را حتما امتحان کنید . همین طور شما می توانید چترسواری را نیز امتحان کنید. برای رزرو هتل هم جای نگرانی نیست، زیرا در همین سایت میتوانید رزرو هتل خارجی خود را نیز با بهترین قیمت انجام دهید. برای یک ساعت جدید، ساعت سازان مشهور جهان مانند پتک فیلیپ را بررسی کنید. اگر به ورزشهای گروهی مانند فوتبال یا والیبال ساحلی علاقه دارید ساحل کایت بهترنی گزینهای ست که میتوانید بخشی از ساعات سفر به دبی را در آن سپری کنید. نام ساحل جمیرا یا مارینا را بارها و بارها شنیدهایم اما ساحل لامر را میتوان در لیست جدیدترین سواحل دبی قرار داد. بخش ترسناک و هیجانانگیز این غواصی، Predator Dive نام دارد که برای افراد شجاعی که از غواصی کنار چهاردهکوسه مختلف در تالاب Ambassador نمیترسند، طراحی شده است. در نظر داشته باشید که برای بازدید از بخشهای مختلف آکواریوم به سه تا چهار ساعت زمان احتیاج خواهید داشت. البته گفته می شود که برای بدست آوردن مروارید هم به این ساحل مراجعه می شده است. با اینکه دبی خودش را در سراسر جهان به عنوان شهر طلا مشهور کرده اما اینجا تاریخچه بسیار طولانی در زمینه صید مروارید داشته است. به راحتی می توانید به صورت آنلاین مدارک خود را به یکی از آژانس های هواپیمایی و یا شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند بفرستین.

یا گردشگران حق چادر زدن یا روشن کردن آتش در سواحل را ندارد. شهربازی موشن گیت یک شهربازی متفاوتی می باشد که گردشگران و ماجراجویان بیشتر از اینکه به هیجان برسند با حرکت های بدنی خود بازیگر نقش اول فیلم خود می شوند . هر چند که این سواحل همچنان لوکس و مدرن هستند اما اگر میخواهید تفریحات آبی و فضای متفاوتی را در دبی تجربه کنید پیشنهاد میکنیم به ساحل الممرز یا لامر بروید. میتوانید هدایت یک هواپیما را برعهده گرفته، قایق سواری کنید، یک ساختمان در حال آتش گرفتن را نجات دهید و یا حتی کسب درآمد کنید. برخی از آنها دارای برجهای نجات غریق و امکانات رفاهی برای خانوادهها هستند. دبی یک دبی یک مقصد گردشگری پرطرفدار است با تفریحات متنوع از جمله، جزیره نخل جمیرا، پارکهای تفریحی، صحراگردی، ساحلها و در کل با مجموعهای از فرهنگ، تاریخ، تجارت، تفریحات و هنر، دبی یک شهر جذاب و پررونق برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان است. منطقه سرگرمی همانطور که از نامش پیداست مجموعه ای از انتخاب ها برای تفریح و هیجان را پیش روی شما می گذارد از جمله، پارک آبی لاگونا دبی(Laguna Water Park)، سینما چندبعدی، ترامپولین، سالن بدنسازی و البته تعداد زیادی کافه و رستوران متنوع. خانوادهها به همراه کودکان میتوانند از تفریحات متنوع در پارک برفی لذت ببرند. در روزهای تعطیل رسمی و پنجشنبه و جمعه، یک ساعت به ساعات فعالیت اضافه شده و مسافران میتوانند تا 1 بامداد از شهرک دیدن کنند.

موج سواری، سقوط آزاد، استخر و سرسره های مارپیچ، مسابقه مهیج سرسره سواری از فعالیت های هیجان انگیزی است که در این پارک تجربه خواهید کرد. علاوه بر موارد ذکر شده، یک آبشار و پارک آبی به نام لاگونا، با موج های مصنوعی در ساحل لامر برای کودکان و خانواده ها قرار دارد. معماری برج پارک بر طبق گیاهی به نام هایمنوکالیس صورت گرفته است. از جاذبه های بسیار شگفت انگیز دیگر این ساحل، مسجدی به همین نام است که نه تنهای افراد مسلمان می توانند در آن حضور داشته باشند، بلکه افراد غیرمسلمان هم می توانند به این مسجد سر بزنند. منتها الیه جنوبی ساحل بهخاطر حضور گردشگرهایی که بههمراه تور به آنجا سفر کردهاند تا با برج العرب (Burj Al Arab) عکس بگیرند، شلوغتر است. حضور غریق نجاتها، رختکن مخصوص تعویض لباس، اینترنت وای فای رایگان، سایه بان، چترهای آفتابی و امکانات مخصوص دوش بعد از شنا از خدمات ساحل سان ست دبی هستند. اتاق رختکن وجود ندارد، اما صندلی هایی برای آفتاب گرفتن در دسترس هستند. از امکانات اولیه مانند: دوش و رختکن و سایه بان و … چادرهای مخصوص با کولر گازی، غریق نجاتها، برجهای مراقبت و سایه بان برای استراح در کنار دریا از دیگر امکانات ساحل الممزار هستند. اکثر مسافران دبی بعد از ساعتها خرید و گشت و گذار در مراکز خرید برای استراحت به ساحل جمیرا میآیند. این بالگرد برای انتقال مسافران بسیار مهم از فرودگاه به هتل کاربرد دارد. مرکز خرید ابن بطوطه از 275 مغازه و فروشگاه تشکیل شده است و از امکانات تفریحی زیادی برای مسافران تور دبی برخرودار است مانند داشتن پنجاه رستوان، سینمای بزرگ با 21 پرده که ان را تبدیل یکی از جاذبه های گردشگری دبی کرده است. اگر بخواهیم امکانات این مجموعهی بسیار بزرگ را بشماریم، اول از همه باید سراغ فروشگاههای برند و باکیفیت آن برویم، بعد از بازدید از این فروشگاههای رنگارنگ میتوانید به سینمای مجموعه، آکواریوم یا پیست اسکی بروید.

درواقع گردشگران میتوانند در سواحل از لباس شنا یا هر پوشش دیگر استفاده کنند. گردشگران اجازه دارند از صبح تا زمان طلوع خورشید در دریا شنا کنند اما با تاریک شدن هوا و به دلیل حفظ امنیت شنا ممنوع شده و شما میتوانید از دیگر امکانات ساحل لامر مانند قدم زدن در کنار دریا یا سرو غذاهای لذیذ لذت ببرید. پنج هتل، پنج یا چهار ستاره، وجود دارند که سه تا از این هتل ها، برای مقاصد ساخت و ساز هستند، در حالی که دو تای دیگر به برج های مسکونی تبدیل شده اند. این دو از جدیدترین سواحل دبی به شمار رفته و بهترین امکانات ورزشی و تفریحی را دارند. این برتر بودن به این معناست که علاوه بر فضاهای بازی بسیار فوق العاده و هیجان انگیز، امنیت خودتان و کودکانتان هم تضمین شده است و اگر نگران هستید که با مراجعه به پارک آبی، ممکن است خطری کودکان را تهدید کند، باید بگوییم که غریق نجات های این مکان، در دو سال متوالی، در مسابقات غریق نجات امارات قهرمان شده اند. در طول روز نجات غریق مشغول خدمت هستند. همچنین محلهایی که با علامت مشخص شده و نجات غریق دارند برای شنا کردن انتخاب کنید. با بررسی این نکات میتوانید بهترین مرکز خرید را برای تجربهای خاطرهانگیز در خرید از دبی انتخاب کنید. در این چرخ و فلک از 36 کپسول برای سوار کردن افراد استفاده خواهد شد که هر یک ظرفیت 40 نفر را خواهد داشت . در بخش بیرونی ساختمان از آلومینیوم و فولاد ضد زنگ به همراه شیشه های رفلکتیو استفاده شده است. این مسجد با تلفیقی از معماری شرقی و غربی ساخته شده و نمای بیرونی بسیار جذابی دارد. این ساحل در حاشیه بیرونی جزیره نخل جمیرا واقع شده است.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با اجاره ماشین در دبی وب سایت خود باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد