مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

آبپاش هانتر


آبپاش هانتر آبپاشی است که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به دلایل مختلفی از جمله کاربردهای کشاورزی زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، استفاده از این تجهیزات به زمین های کشاورزی محدود نمی شود. اما از این دستگاه همه کاره برای آبیاری باغ ها، چمن ها و مناطق سبز نیز استفاده می شود با پیشرفت تکنولوژی این دستگاه ها روز به روز به روز شدند و امروزه آبپاش های شکاری مخفی قابل تنظیم ساخته و وارد بازار شده اند.

از دیگر کاربردهای این دستگاه می توان به نقش آن در حفظ آب اشاره کرد. زیرا در کشور ما بیشترین درصد خسارت آب در بخش کشاورزی است و با کمک این ابزارها می توان از آن جلوگیری کرد. اگر مزارع کشاورزی طبق روال معمول آبیاری شود قطعا با مشکل کم آبی مواجه خواهیم شد. پس داشتن این ابزار ضروری است. برای بررسی کامل این ابزار و نحوه عملکرد آن تا پایان مقاله با ما همراه باشید. https://biahamedantrip.ir/%d8%a2%d8%a8%d9%be%d8%a7%d8%b4-%d9%87%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b1.trip5614

کار آبپاش شکارچی

آبپاش مانند باران عمل می کند. به بیان ساده، یک آبپاش از یک سیستم پمپاژ برای خارج کردن آب به شکل قطرات ریز آب استفاده می کند. بسیاری از کشاورزان از این ابزار در فضای باز و حتی زیر نور خورشید استفاده می کنند. ممکن است تعجب کنید که این شکارچی اسپرینکلر چگونه کار می کند؟ موتور الکتریکی این سیستم به پمپی متصل است که آب را فشرده می کند.

آبپاش پس از فشرده سازی آب را از طریق شیلنگ به نازل می رساند و سپس عملیات آبیاری آغاز می شود. این ذرات کوچک که ابعادی در حدود 5 تا 10 میکرون دارند باعث آبیاری کل فضای در نظر گرفته می شوند. به طوری که آبرسانی با یکنواختی زیاد انجام می شود. لازم به ذکر است که هنگام استفاده از سیستم آبیاری باید برنامه ریزی دقیقی را رعایت کرد تا میزان نفوذ آب بیشتر و درصد دبی آن کمتر باشد.

اهمیت هیدراتاسیون

اهمیت آبیاری برای محصولات مختلف، به همین دلیل است که در بسیاری از مناطق و باغات از آبپاش هانتر استفاده زیادی می کنیم و این مهم است. برای این کار باید به نوع زمین کشاورزی، نوع محصول و اندازه یا سطح آن توجه شود. اگر کشاورز بخواهد باغ را به طور کامل آبیاری کند باید از روغن هایی استفاده کند که جت قوی دارند و برای حمله به تنه درخت و برگ درخت ساخته شده اند.

نمونه دیگری از آبپاش هانتر وجود دارد که برای آبیاری ریشه گیاهان طراحی شده است، با این حال جای خشکی باقی نمی ماند و در نتیجه آب و مواد مغذی به بهترین شکل در اختیار گیاه قرار می گیرد.

انواع آبپاش های کشاورزی شکارچی هستند

اسپرینکلرها با توجه به عملکردشان به انواع مختلفی تقسیم می شوند. برخی از این ها برای مصارف خانگی، برخی در باغ ها و گلخانه ها و برخی در مناطق بزرگ کشاورزی استفاده می شود. انواع آبپاش هانتر در منطقه سبز پنهان شده است:

اصابت

کتابچه راهنمای

خط

آبیاری قطره ای

فواید سمپاشی شکارچیان پنهان

امروزه با پیشرفت علم و فناوری از این دستگاه برای آبیاری بدون آب استفاده می شود. آب پاشی نیز به دلیل مزایایی که دارد در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و از مزایای اصلی آن می توان به بهره وری آب و مصرف انرژی اشاره کرد. برخی از قوی ترین خروس ها را می توان در بسیاری از نقاط ایران که وسعت زیادی دارد، یافت. این دستگاه به دلیل داشتن پمپ قدرتمندتر ذرات آب بیشتری تولید می کند که به سرعت در محیط اطراف پخش می شود.

برخی از مزایای مهم این نوع اتومایزر عبارتند از:

کنترل آفات

تلفات زباله در محل کشت

ارزان

مناسب برای شن و ماسه

بهبود مصرف آب

عملکرد بالا

مناسب برای انواع خاک

حتی یک اسپری آب

آب پاش را پس از پاشش آب مخفی می کند و دستگاه را از هر گونه آسیب ایمن می کند

امکان تغییر شعاع و تغییر زاویه پاشش.

پرتاب کردن

آبپاش ها دستگاه های کنترل آبیاری اراضی کشاورزی هستند که در بسیاری از فصول به خصوص تابستان در شرایط دمایی بالا مورد استفاده قرار می گیرند و با ایجاد رطوبت و کاهش شدت آبیاری برای بهبود کیفیت محیطی استفاده می شوند. گرما از این دستگاه در بسیاری از مکان ها در مزارع، باغ ها، سالن های پرورش قارچ، تپه ها و در نهایت در خانه استفاده می شود.

با این ابزار کاربردی می توانید به تمامی نقاط آب دسترسی داشته باشید و در این صورت نیازی به تعداد زیاد کارگر نیست. بازرگانی پمپ ایران سیستم های آبیاری تحت فشار و سیستم های آبیاری هوشمند را ارائه می دهد. علاوه بر این، استفاده از آبپاش از آسیب به برخی گیاهان حساس جلوگیری می کند. پس با توجه به این مزایا و قیمت مناسب از استفاده از آنها غافل نشوید. در این مقاله سعی کرده ایم این ابزار خوش دست و انواع آبخوری هانتر را معرفی کنیم تا هر زمان که نیاز داشتید بتوانید از این ابزار مفید استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد