مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

ضخامت آن چقدر است و چه کاربردهایی در صنعت دارد؟


در این مقاله در مورد قوام دهنده و کاربرد آن در صنعت صحبت خواهیم کرد. بیایید انواع قوام دهنده ها و مزایا و معایب آنها را دریابیم. نحوه تعیین مقدار قوام دهنده را یاد بگیرید. اما قبل از ادامه مقاله توصیه می کنیم مقاله الکتنو را مطالعه کنید.

در واقع شما که این مقاله را مطالعه می کنید می توانید در این زمینه فعالیت کنید و ممکن است بخواهید برای تولید کوله پشتی سفارش دهید. شرکت Asusanat در زمینه فیلترهای کیسه ای نیز پیشرو است.

مانند محفظه فلوتاسیون، ضخیم کننده نیز می تواند برای حذف فلزات سنگین استفاده شود. Tickner یک سیستم بزرگ است که توسط گرانش کار می کند. با استفاده از این سیستم می توانند مصرف آب صنعت را تا حد زیادی کاهش دهند و با استفاده از خاصیت جاذبه با سرعت بیشتری محموله را از مایع جدا کنند.

ضخامت در یک مخزن بزرگ، محیط قطر آن را می توان بین 2 تا 200 متر در نظر گرفت، همچنین ارتفاع این استوانه را می توان بین 1 تا 7 متر در نظر گرفت.

استفاده از یک لایه نازک برای تصفیه آب

آب اساس هر صنعتی است. صنعت فولاد، کاشی و سرامیک، فلزات سنگین، تولید کاغذ، صنایع لبنی، صنایع غذایی و سایر صنایع بدون استثنا برای تولید محصولات به آب نیاز دارند. به نظر می رسد کشور ما با مشکل کم آبی مواجه است و حتی کشورهای دیگر نیز مشکل کم آبی ندارند، اما به دلیل ارزش و اهمیت آب باید راه هایی برای مصرف کمتر آب در صنعت پیدا کنند. حتی در این منطقه استفاده از مخازن صنعتی نیز برای ذخیره و صرفه جویی آب در نظر گرفته شده است. البته این ظروف کاربردهای بسیار دیگری نیز دارند.
برای خرید تیکنر و خرید قطعات صنعتی با ما تماس بگیرید.

سیستم ذخیره آب بسته

مدار بسته به این معنی است که مقدار آب مصرفی در سیستم به طور مداوم بازیافت می شود. البته در برخی موارد خود این آب در واکنش دخالت دارد و نمی توان از آن استفاده کرد. با این حال، در بیشتر موارد، آب یک رسانا یا کاتالیزور است. راه های خاصی برای پس دادن به هر یک از این حجم های آبی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از قوام دهنده است.

روش د تیکنر

بنابراین خمیر حاوی آب و خاک (خاک ممکن است حاوی خاک صنایع موزاییک و کاشی یا خاک صنایع فلزات سنگین باشد) وارد قوام دهنده می شود. در داخل غلیظ کننده همزن ها یا پاروهایی وجود دارد که به آرامی تفاله را به هم می زنند تا از ته نشین شدن خمیر جلوگیری شود. هم زدن باید به آرامی انجام شود تا فرم ها در داخل قوام دهنده جریان نداشته باشد.

آبی که همراه با پالپ وارد خمیر می شود دارای ذرات ریز و درشت است. اساساً یک غلیظ کننده مانند کیسه فیلتر عمل می کند، اما برای مایعات.

ذرات متراکمی که به سرعت ته نشین می شوند بر اساس چگالی و محتوای درون چگالی به دو فاز آب و جامد تقسیم می شوند. اما هنوز ذراتی در آب وجود دارد که نمی توان آنها را دوباره در این فرآیند وارد کرد بنابراین به این آب ماده ای به نام فلوکولانت اضافه می کنند Folloculant یک مفهوم کل است و می تواند دانه های کوچک را جمع کند

دانه سنگین و ته نشین می شود. در این زمان آب تقریباً شفاف است. بنابراین به مرحله جدایی می رسیم. تینر دارای شیارهایی است که می تواند این آب را سرریز کند. از طرفی خمیر کاغذ تعریف شده توسط یک پمپ قدرتمند به انبار یا قبل از آن به واحد فیلتر پرس (فیلترپرس چیست) هدایت می شود و پس از حذف کامل آب وارد انبار یا مرحله بعدی فرآیند می شود. .

انواع قوام دهنده

ضخیم کننده ها انواع مختلفی دارند که هر کدام در صنایع مختلف قابل استفاده هستند. برای خرید دستگاه از چین کلیک کنید.


1. روکش

2. عادی

3. مخروطی و عمیق

4. چند بخش

مزایا و معایب آسیاب های مخروطی و عمیق

ضخیم و متراکم شکل است و ارتفاع آن از قطر آن بیشتر است. کندانسورها از مزیت جریان آب سریعتر و نرخ ته نشینی بالاتر نسبت به ضخیم کننده های معمولی برخوردار هستند. از آنجایی که این متمرکز کننده عمودی است، فضای کمتری را نسبت به سایر متمرکز کننده ها اشغال می کند. اما عیب اصلی کنترل عملیات ضخیم سازی است که نسبت به انواع دیگر مشکل تر است. همچنین به دلیل کوچکتر بودن سطح، مایع بیشتری مورد نیاز است.

مزایا و معایب ضخیم کننده های لاملا

در چنین مجموعه ای از روش جالبی استفاده کردند که می تواند میزان بهبود را بسیار افزایش دهد. بنابراین ضخیم با سایز 11*7.4*10.4 تفکیک برابر با عرض نرمال و عرض 34 متر خواهد بود که نشان می دهد از نظر مساحت اشغال شده، ضخیم کننده لاملا در مکانی کمتر از حد معمول قرار دارد. ضخامت همچنین مزیت بزرگ دیگر این است که به دلیل شیب هایش نیازی به پارو ندارد.

مزایا و معایب ضخامت چند قسمتی

یک ضخیم کننده چند جزئی در واقع از چند ضخیم کننده کوچک تشکیل شده است که روی هم نصب شده اند، بنابراین مصالح ساختمانی آنها کوچکتر است و همچنین در هنگام استفاده از گرما مصرف انرژی کمتری دارند. قسمت پایینی همه این سیگنال ها به هم متصل هستند و یک خروجی واحد ارائه می دهند. زوایای این ضخیم کننده به یک پایه مرکزی متصل می شوند. مساحت و فضای اشغال شده توسط این ضخیم کننده نیز کم است. عیب اصلی قوام دهنده چند جزئی غلظت کم محصول و همچنین کنترل عملیاتی دشوارتر نسبت به انواع دیگر است.

مزایا و معایب نازک معمولی

یک قوام دهنده ساده به روش های مختلفی طراحی شده است. شامل پل، فونداسیون و راه آهن است.

ضخامت آب بندی: در این نوع ضخامت یک پل در سیلندر ساخته می شود که امکان دسترسی آسان به تمام قسمت های سیلندر را فراهم می کند. پاروها به این پل متصل هستند. اندازه ایده آل این سازه ها 40 متر قطر است که می تواند تبعات اقتصادی داشته باشد.

تیر اصلی: در این نوع ضخامت، پایه ای در وسط ضخامت برای نگه داشتن آوندها وجود دارد. این سیلر با قطر بیشتر از 40 متر نتیجه مطلوب تری خواهد داشت.

اندازه ضخامت را تعیین کنید

برای گرفتن بهترین نتیجه از یک نرم کننده، باید از نوع و اندازه مناسب استفاده کنیم. برای تعیین اندازه ضخامت از محاسبات و روابط ریاضی و صنعتی استفاده می شود که تا حدودی پیچیده است. اما به طور کلی دو عنصری که در تعیین اندازه آن موثر است شامل عناصر زیر می شود.

1. اندازه مورد نیاز برای جلوگیری از تشکیل یک نقطه تمرکز بحرانی

2. عمق پایین مناسب برای رسیدن به پایین بهینه.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد