مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

در مورد کولر گازی چه می دانید؟ | راهنمای خرید کولر گازی

این کولر مورد استفاده در کشور مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این مطلب از وبلاگ خبری و آموزشی فروشگاه اینترنتی میهن کالا اطلاعات جالبی در مورد این کولر در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. در مقاله زیر می توانید باورهای غلط در مورد این کولر را بخوانید و به مزایای آن پی ببرید. پس از مطالعه این مقاله، می توانید تصمیم نهایی خود را برای خرید بگیرید.

تهویه کننده هوا

با گرم شدن هوا همه به فکر استفاده از کولر می افتند، کولر گازی یکی از کولرهایی است که زیاد استفاده می شود. حتی از کولر گازی در مناطق سرد زمستان در تابستان استفاده می شود. باید بپذیریم که کولر در هر خانه ای لازم است. خنک کردن هوا و جلوگیری از گرما از دلایل استفاده مردم از کولر در فصل گرما است. با توجه به نوع یخچال مصرف برق آن متفاوت است. دو نوع کولر آبی و کولر گازی وجود دارد که هر کدام بسته به منطقه مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا از کولرهای آبی در مناطق گرم و خشک استفاده می شود.

برخی از افراد فکر می کنند کولر گازی از کولر آبی گرانتر است که این اشتباه است. اگر به دنبال خرید کولر آبی 6000 هستید، تقریباً به اندازه هزینه کولر آبی خواهید پرداخت. پس بهتر است تعصب نداشته باشید و با افزایش داده های خود وارد بازار شوید. اگر قطعا قصد خرید کولر گازی را دارید باید به نکاتی توجه کنید. ما می خواهیم نکات اصلی خرید کولر گازی را برجسته کنیم. در مرحله اول کولرهای آبی و گازی را با هم مقایسه می کنیم.

کولر گازی بهتر است یا کولر آبی؟

به دلیل وجود اکوسیستم های مختلف روی زمین، دمای هوا افزایش می یابد. این مشکل باعث شده تا استفاده از کولرهای آبی مانند گذشته پاسخگوی نیاز مردم نباشد. کولرهای آبی در اتاق های خشک و گرم استفاده می شوند زیرا با افزایش سطح رطوبت باعث سرما می شوند. یکی از معایب کولر آبی محدودیت سرمایش محیط است به این معنی که حتی در هوای خشک که دمای هوا بالا می رود کولر آبی نمی تواند محیط را خنک کند.

یکی از مشکلاتی که کشور ما را درگیر کرده کمبود آب است. در 10 تا 20 سال آینده با کمبود شدید آب مواجه هستیم. این مشکل یکی از سخت ترین مسائل زندگی در ایران است زیرا هزینه تصفیه آب بالاست.

هر کولر بسته به ظرفیت خود به طور متوسط ​​بین 30 تا 45 لیتر آب در ساعت مصرف می کند. این آمار به صورت میانگین وارد شده و آب مصرفی بالا به نظر می رسد. علاوه بر مصرف آب، مصرف برق نیز باید در نظر گرفته شود. میانگین مصرف انرژی یک کولر آبی بسته به ظرفیت آن حدود 500 تا 900 وات در ساعت است. در حال حاضر یک کولر گازی 24000 که از کلاس A+ استفاده می کند می تواند فضای زندگی 75 متری را خنک کند که حدود 2000 وات برق مصرف می کند. در ساعات کم مصرف این عدد به 300 وات کاهش می یابد.

زمانی که کولر آبی در دفتر کار یا اتاق نشیمن با قطعات مختلف استفاده می شود، در دست مصرف کننده بررسی نمی شود، به این معنی که نمی توان فهمید که کدام قسمت سرد خواهد بود، در حالی که از کولر آبی استفاده می شود در صورت وجود طبیعی است، برای هر ناحیه ای که نیاز به تهویه دارد، یک دریچه متفاوت گرفته می شود. می توانید مقادیر هر بخش را جداگانه بررسی کنید. میزان برق مصرفی در یخچال گازی به دلیل جداسازی های مختلف کمتر از کولر آبی است. به طور کلی، مقدار انرژی مصرفی در ژنراتور الکتریکی بسته به طراحی، سرویس و موقعیت مکانی آن می تواند متفاوت باشد.

اگر بخواهیم به یک مشکل دیگر کولر آبی اشاره کنیم باید بگوییم که کولر آبی از هوای بیرون برای سرمایش استفاده می کند. این امر باعث آلودگی زیادی در خانه می شود. این آلاینده ها شامل انواع ویروس ها، باکتری ها، ذرات آلرژی زا و ... می شود. کولرگازی ها معمولا این مشکل را ندارند. کولرگازی های تجاری دارای فیلترهای هوای مختلفی هستند که از آلودگی های شهری محافظت می کنند.

یکی از تفاوت های بزرگ کولر گازی و آبی عدم وجود ترموستات در سیستم کنترل کولر آبی است. دستگاه های تهویه مطبوع نمی توانند زمان روشن بودن دمای محیط را کنترل کنند. از آنجایی که کولر آبی باید دائما روشن باشد و به طور خودکار خاموش نمی شود، باعث بروز بیماری های مختلفی مانند سرماخوردگی می شود. حالا پس از مطالعه این مطالب، این شما هستید که بهتر است از کولر گازی استفاده کنید یا یخچال.

امروزه انواع مختلفی از کولر گازی ها در بازار وجود دارد که هر کدام دارای تکنولوژی خاص خود هستند، بنابراین از ویژگی های آن شگفت زده خواهید شد. فناوری های نوآورانه در برخی از یخچال ها مانند ال جی می تواند مصرف برق را تا 60 درصد کاهش دهد. یکی دیگر از ویژگی های این کولرها اسکن هوشمند با استفاده از فناوری سنسور هوشمند است. این باعث کاهش انرژی تا حدود 13 درصد می شود. هنگامی که سیستم دستگاه تشخیص می دهد که اتاق خالی است، به طور هوشمند و کاملاً خودکار خنک کننده داخلی را کاهش می دهد و دمای داخلی را حدود 20 درجه سانتیگراد افزایش می دهد. این امر مصرف انرژی را کنترل می کند. برای تعمیر کولر گازی با سرویس کار کولر گازی تهران سرویس کاران تماس بگیرید.


تمامی امکانات به کار رفته در این کولرها برای آن است که شما از زندگی راحت تری برخوردار شوید. ال جی در ساخت کولرهای گازی خود از فناوری های جدید استفاده کرده است. این شرکت با تولید سه میلیون یون پلاسماستر، تولید یون های مثبت و منفی، محیط را ضد عفونی می کند و دارای سیستم خوشبو کننده است که بوی نامطبوع را کاهش می دهد. فیلتر به کار رفته در کولر گازی ال جی حساسیت ذرات هوا را کاهش داده و ویروس ها را از بین می برد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی های مورد استفاده در کولرهای گازی، استفاده از این نوع کولرها برای پاکیزگی محیط و مقرون به صرفه بودن مناسب تر است.

باید بحران کم آبی و آلودگی هوا را جدی بگیریم. در صورت عدم توجه به این موضوع در آینده نزدیک با بحران کم آبی و خشکسالی مواجه خواهیم شد. این وظیفه همه اقشار جامعه است که نسبت به این موضوع حساس باشند.

انواع کولر گازی

کولرگازی ها انواع مختلفی دارند، هر کدام ممکن است فاکتورهای متفاوتی داشته باشند، اگر قصد خرید دارید، بهتر است فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

زمان استفاده از کولر - استفاده افراد ساکن در منطقه از کولر - استفاده از فضا - تعداد پنجره ها - اندازه منطقه

در ایران 5 مدل زیر دارای کولر می باشد که عبارتند از:

کولر گازی اسپلیت تک پنل - کولر گازی اسپلیت چند پنل - کولر گازی اسپلیت کلیدی - کولر گازی پرتابل - کولر گازی پنجره ای - کولر گازی کفی - کولر گازی اسپلیت کنسول، سقف کف - کولر گازی اسپلیت سقفی کانالی - کولرگازی اسپلیت کانالی - تهویه مطبوع اسپلیت کانال سیستم

آنچه باید در مورد تهویه مطبوع بدانید:

شناسایی قدرت گرمایش و سرمایش هر پانل - نوع کمپرسور مورد استفاده در کولر گازی (سیلندر پیستونی هوای گرم - سیلندر پیستونی برای هوای گرمسیری - چرخشی برای هوای گرمسیری - روتاری برای هوای گرمسیری)

به عنوان مثال برای شهر مشهد استفاده از تهویه مطبوع در هوای خوب ضروری است، زیرا هوای مشهد در دماهای بالا از 45 درجه بیشتر نمی شود و مصرف انرژی کمپرسور تهویه هوا در هوای سرد کمتر است. نسبت به هوای گرم کمپرسورهای حرارتی تا دمای بالای 67 درجه به خوبی کار می کنند و برای شهرهای جنوب کشور مناسب هستند. کمپرسورهای کولر گازی پیستونی به دلیل مصرف انرژی بالا توصیه نمی شوند. مقاومت و قدرت این کمپرسور در برابر حرارت از مزایای آن است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد