مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

بدنسازی برای ورزشکاران


اگر یک ورزشکار حرفه ای هستید، احتمالا شنیده اید که مکمل های بدنسازی می توانند به شما کمک کنند تا از تمرینات شدید و رژیم های غذایی سخت خود بیشترین بهره را ببرید. اما چه مکمل هایی می توانند به شما کمک کنند؟ بازار پر از محصولات مختلف است، ممکن است وسوسه انگیز باشد که به دنیای وبلاگ های تناسب اندام و وب سایت های مربیان شخصی سر بزنید، اما متاسفانه این مکان ها اغلب مملو از اطلاعات نادرست هستند.

خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا حقایق را مشخص کنیم. دانستن اینکه چه چیزی مصرف کنید، چه مقدار مصرف کنید و چه زمانی مصرف کنید، به شما کمک می کند تا از تلاش های خود بیشترین بهره را ببرید.

مکمل های بدنسازی برای اهداف مختلفی از جمله عضله سازی، چربی سوزی، مکمل های پروتئینی و غیره تولید و به بازار عرضه می شوند. بدنسازان اغلب ترجیح می دهند از مکمل های بدنسازی همراه با ورزش استفاده کنند تا نتایج بهتر و سریع تری بگیرند. پس اگر بدنساز هستید و به دنبال مکمل بدنسازی مناسب هستید ابتدا باید انواع مکمل های بدنسازی را بشناسید.

در نهایت، مکمل مناسب را با توجه به نیاز خود خریداری کنید. در ادامه به انواع مکمل های بدنسازی و نکات مهم آن می پردازیم، پس برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع مکمل های پروتئین ساز

مکمل های پروتئینی نوعی مکمل بدنسازی هستند که به بدنسازان و ورزشکاران کمک می کنند تا عضله سازی کنند. در زیر چندین مکمل پروتئینی را ارائه می دهیم که دسترسی به آنها آسان است. به طور کلی مقرون به صرفه ترین و بهترین پودرهای پروتئینی به شرح زیر خواهد بود.

1. کلاژن

یکی از بهترین انواع پروتئین ها پروتئین کلاژن است. این به این دلیل است که مقادیر مختلفی از فیبرهای پروتئین کلاژن در خارج از سلول های بدن وجود دارد. 30 درصد پروتئین بدن شما کلاژن است، بنابراین مصرف این پروتئین نه مضر است و نه مفید. با مصرف این مکمل از مزایای زیر بهره مند خواهید شد:

پوست را سالم نگه می دارد و تاثیر بسزایی در کاهش چین و چروک دارد.

به تسکین درد مفاصل کمک می کند.

به پیشگیری از پوکی استخوان کمک خواهد کرد.

برای تقویت بافت ماهیچه ای موثر است.

به حفظ مفاصل کمک می کند

سلامت قلب را بهبود می بخشد.

2. پروتئین آب پنیر

این مکمل به عنوان یکی از محبوب ترین مکمل ها در سال های اخیر شناخته شده است. این مکمل ها از شیر می آیند. این نوع پروتئین در طعم های مختلف مانند شکلاتی، توت فرنگی و وانیلی در بازار موجود است و هضم آن بسیار آسان است. مصرف این پروتئین باعث افزایش استقامت و استقامت، افزایش توده عضلانی و کمک به کاهش وزن می شود. بدنسازان همچنین می توانند این پروتئین را در حین برش خوردن مصرف کنند. از طرفی با تاثیر پروتئین بر روی لنفوسیت های T تاثیر قوی بر روی سیستم ایمنی بدن خواهد داشت. برای اطلاع از قیمت پودر ریل گینز یونیورسال نوتریشن کلیک کنید.


3. کازئین

این مکمل های بدنسازی به جای پروتئین آب پنیر از شیر تولید می شوند، اما اثرات مکمل های آب پنیر عالی است. بنابراین توصیه می کنیم از این پودر استفاده نکنید. اگر نیاز به خوردن هر روز پروتئین دارید، استفاده از کازئین که پروتئین قابل هضم و پایداری است ممکن است برای شما مفید باشد، اما اگر هدف شما تقویت عضلات یا بهبود عملکرد بدنی است، سایر پروتئین ها مانند پروتئین He مفیدتر هستند. برای آن

انواع مکمل های چربی سوز بدنسازی

مکمل های بدنسازی چربی سوز با سرکوب و کاهش اشتها و سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن، کاهش وزن را تسریع می کنند. برای این کار ابتدا باید برنامه غذایی سالمی داشته باشید و روی فعالیت های ورزشی خود تمرکز کنید، در نهایت می توانید سراغ مکمل های چربی سوز بروید. بنابراین، اگر از یک برنامه غذایی مناسب پیروی کنید، می توانید با استفاده از مکمل های بدنسازی چربی سوز، کاهش وزن خود را سرعت بخشید.

به عبارت دیگر مصرف مکمل های چربی سوز تاثیر بسزایی در سوزاندن چربی های پهلو و شکم دارد. از جمله این نوع چربی سوزها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. کافئین

کافئین را می توان از موادی مانند کاکائو، شکلات یا نوشیدنی هایی مانند چای، قهوه و غیره به دست آورد. کافئین به دلیل توانایی آن در افزایش متابولیسم، محرک است و به عنوان چربی سوز شناخته می شود. مطالعات نشان می دهد که مصرف کافئین باعث می شود افراد لاغر حدود سه برابر بیشتر از افراد چاق چربی بسوزانند. توجه داشته باشید که مغز و بدن می توانند در برابر مصرف کافئین مقاوم شوند.

بنابراین این تصور که می توانید با مصرف کافئین بیشتر وزن کم کنید اشتباه است. از طرف دیگر، کافئین بیش از حد می تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد و خواب کافی نمی تواند بر سلامت و مدیریت وزن شما تأثیر بگذارد. لازم به یادآوری است که افزودن کمی شکر به قهوه نه تنها چربی می سوزاند، بلکه باعث افزایش وزن نیز می شود.

2. چوگان سبز

چای سبز حاوی مقادیر کمی کافئین و آنتی اکسیدان هایی به نام کاتچین است. به عبارت دیگر چای سبز به ویژه چربی سوزی می کند و متابولیسم را در بدن افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد افرادی که چای سبز را به برنامه کاهش وزن خود اضافه می کنند 2 کیلوگرم بیشتر از دیگران وزن کم می کنند. از سوی دیگر، نوشیدن کافئین و چای سبز با هم از طریق ترموژنز و اکسیداسیون چربی سوز، حفظ وزن را بهبود می بخشد.

3. ال کارنیتین

ال کارنیتین یک اسید آمینه مانند کراتین است و به طور طبیعی در غذاهای حیوانی مانند ماهی، گوشت و تخم مرغ یافت می شود. به طور طبیعی بدن می تواند مقداری از این ماده را از اسیدهای آمینه مانند متیونین و لیزین بسازد. نیازی به گفتن نیست که تا زمانی که ویتامین C کافی وجود داشته باشد، به عنوان یک چربی سوز به طور گسترده معرفی شده است. اعتقاد بر این است که ال کارنیتین اسیدهای چرب را برای استفاده به عنوان انرژی به سلول ها منتقل می کند. به همین دلیل مصرف این مکمل های بدنسازی می تواند تاثیر بسزایی در چربی سوزی داشته باشد.

علاوه بر این، ال کارنیتین به بهبود سلامت قلب و کاهش مشکلات مربوط به نارسایی قلبی و آنژین کمک می کند.

انواع مکمل های ورزشی عضله سازی

عضله سازی یکی از آن اهدافی است که کمی دشوار به نظر می رسد. به همین دلیل اکثر افراد برای این کار به مکمل های بدنسازی و عضله سازی روی می آورند. برخی از این مکمل ها موثرتر و برخی کمتر موثر هستند. پس قبل از خرید این مکمل ها باید نیاز بدن خود را مشخص کنید و مکمل ها را همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش مصرف کنید.

ابتدا قبل از مصرف مکمل های بدنسازی باید با کارشناسان و مربیان مشورت کنید و در نهایت اقدام کنید. به طور کلی، بهترین مکمل های عضله سازی عبارتند از:

1. پودر پروتئین برای عضلات

یکی از ساده ترین و راحت ترین، اما گران ترین راه ها برای افزایش پروتئین، نوشیدن پودر پروتئین است. به عبارت دیگر، برای رشد و ترمیم عضلات باید پروتئین کافی دریافت کنید. گاهی اوقات پروتئین کافی برای عضله سازی از طریق رژیم غذایی و مصرف غذا تامین نمی شود و برای عضله سازی نیاز به مصرف مکمل های پروتئینی دارید.

به طور کلی انواع مختلفی از پودرهای پروتئینی مانند کازئین و پروتئین آب پنیر در بازار وجود دارد که از لبنیات تهیه می شوند. این میله های پروتئینی سرشار از تمام اسیدهای آمینه ضروری برای بدن هستند. از طرفی استفاده از پودرهای پروتئینی گیاهی برای گیاهخواران بسیار مفید است. تحقیقات نشان می دهد که این پودرهای پروتئینی گیاهی به اندازه پودرهای پروتئین حیوانی موثر خواهند بود. از آن جمله هنوز می توان به پودر پروتئین و پودر پروتئین برنج اشاره کرد.

2. مکمل های هورمونی برای رشد عضلات

این نوع مکمل های بدن از موارد ممنوعه در مسابقات و ورزش هستند. از طرفی ممکن است پس از مصرف این مکمل ها با عوارض و مشکلاتی در سلامت خود مواجه شوید. هیدرواپی آندروسترون (DHEA) یکی از این مکمل ها است و یک استروئید است. به طور کلی مطالعات انجام شده در مورد تاثیرات واقعی این مکمل بر عضله سازی متناقض بوده و با توجه به اثرات احتمالی آن، بهتر است از آن استفاده نشود.

مکمل بدنسازی برای مبتدیان و آماتورها

معمولاً مبتدیان هنگام انتخاب مکمل های ورزشی گیج می شوند. در ابتدا ممکن است دقیقاً ندانید کدام مکمل برای شما مناسب است. استفاده از انواع مکمل‌های ورزشی می‌تواند کمک زیادی به کاهش خستگی، تامین انرژی روزانه و ارتقای عضله‌سازی برای بدنسازانی کند که برای اولین بار در بدنسازی فعالیت می‌کنند.

شناسایی انواع بدن

هنگام استفاده از مکمل های بدنسازی، ابتدا باید نوع بدن خود را بشناسید. هر فردی با توجه به عواملی مانند ژنتیک و عوامل دیگر، ترکیب و ساختار بدن خود را دارد. به طور کلی تیپ بدنی افراد به سه دسته تقسیم می شود:

اکتومورفو

در این نوع بدن انسان لاغر است و به سختی چاق می شود. این افراد برای افزایش وزن باید بیشتر غذا بخورند و مکمل هایی برای کمک به جذب مواد مغذی و اضافه کردن کالری مصرف کنند.

اندومورف

این افراد به طور طبیعی چاق هستند و وزن آنها به سرعت افزایش می یابد. لازم به ذکر است که این افراد چربی بیشتری نسبت به ماهیچه دارند و کاهش وزن دشوار است. افراد باید با افزایش متابولیسم بدن و کاهش مصرف کربوهیدرات ها از مصرف مقدار مورد نیاز غذا و کاهش وزن مطمئن شوند.

میسومورف

این افراد بدنی عضلانی و متراکم دارند. به زبان ساده، نه لاغر هستند و نه چاق. از آنجایی که این افراد فرم بدنی ایده آلی دارند، مشکلی برای کاهش وزن یا افزایش وزن ندارند. این افراد ممکن است بخواهند برای حفظ و ساخت عضله، پروتئین بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

مکمل های بدنسازی از مبتدی تا بدنساز

بدنسازی اساساً به فرآیند عضله سازی و بهبود آن اشاره دارد. با تمرکز بر تمرینات پیچیده، افراد رشد می کنند و سپس عضلات خود را تقویت می کنند. افرادی که دارای تیپ بدنی اکتومورف هستند باید قبل از رسیدن به تناسب اندام عضله بسازند. برای این منظور باید کالری زیادی با متابولیسم بالا مصرف کنند و مصرف پروتئین را افزایش دهند.

خوشبختانه این افراد توزیع بهتری از مواد مغذی دارند و به جای ذخیره چربی به عضله سازی می پردازند. به طور کلی انواع مکمل های بدنسازی برای مبتدیان و آماتورها عبارتند از:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد