مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

موسیقی ایندی راک چیست

 واژه Indie Rock به کلمه Indie Rock خلاصه شده و به نوعی از موسیقی اطلاق می شود که شرکت خاص و معروفی، گروه و خواننده مورد نظر را ندارد. برخی از گروه‌های راک مستقل مانند Death Cab for Cutie اکنون با لیبل‌های اصلی قرارداد امضا کرده‌اند، اما همچنان راک مستقل محسوب می‌شوند. واژه Indie Rock به نوعی معنای مبهم و مبهم دارد و می تواند شامل گروه بزرگی از گروه ها و نوازندگان مختلف باشد. اما به طور کلی، گروه‌های راک مستقل یک اصل دارند و آن این است که «همه کارها را خودتان انجام دهید» و موسیقی خود را به گونه‌ای تغییر نمی‌دهند که سلیقه موسیقایی مردم را برآورده کند، آنها برای منافع خود کار می‌کنند، نسخه موسیقی خود را به فروش نمی‌رسانند. دانلود آهنگ خارجی از سایت موزیک باران

نمایش های مستقل اغلب در ایستگاه های رادیویی کالج پخش می شود. از این رو به این سبک «کالج راک» نیز می گویند.

اولین گروه‌های راک مستقل که به شهرت رسیدند REM و Maniacs بودند، چندین گروه راک انگلیسی مانند The Smiths، The Cure و Stone Roses. این گروه‌ها به ندرت در نمودارهای رسمی بیلبورد ظاهر می‌شدند، اما ایستگاه‌های رادیویی کالج فهرست‌ها و نمودارهای خاص خود را داشتند که این هنرمندان را در آن فهرست‌ها نشان می‌دادند. گروه‌های راک مستقل ممکن است درآمد زیادی نداشته باشند زیرا موسیقی در ایستگاه‌های کالج پخش می‌شود. آنها معمولاً طرفداران قوی در بین نسل جوان دارند.

امروزه سبک های مختلفی از ایندی راک وجود دارد، از جمله سبک کم فیزیک، صداهای آشفته، خام و غیر متراکم که توسط گروه هایی مانند Sonic Youth و Pavement اجرا می شود.

هنرمندانی مانند Devendra Bernhardt و Joanna Newsom کسانی هستند که نوع مردم معروف به "Freak Folk" را تشکیل می دهند. ژانرهای جدید راک مستقل همیشه در حال ظهور هستند.

ایندی راک سبک زندگی خاصی است که با زندگی طرفداران ایندی راک ادغام می شود. بسیاری از این افراد سبک پوشش خاص خود را دارند و به آنها "هیپستر" می گویند، به خصوص در نیویورک، لس آنجلس و سانفرانسیسکو، در این شهرها گروه های راک مستقل طرفداران زیادی دارند و حمایت آنها به آنها رونق داده است.

در حالی که برخی از گروه‌های راک مستقل مانند Shins و Death Cab for Cutie بسیار موفق شده‌اند، اکثر این گروه‌ها هنوز در تلاش هستند تا از طریق موسیقی امرار معاش کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد