مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

از صفر تا صد انتخاب رشته


پس از شرکت در هر نوبت کنکور سراسری، کلیه داوطلبان باید با در نظر گرفتن عواملی مانند شهریه، سطح دانشگاه، محل و محل دانشگاه، علاقه، مسافت و ... سازمان و ثبت نام رشته 1402 خود را بسنجند. دوهفته دوم اوت 1402، وب سایت Sanjesh.org را جستجو کنید.

امروزه انتخاب رشته حرفه ای برای همه کسانی که به دنبال آموزش حرفه ای هستند یک چالش مهم محسوب می شود. با ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، مراحل ثبت نام، اداره آزمون و اعلام دو نتیجه اول و مرحله انتخاب رشته و اعلام دومین نتیجه نهایی با هم تلفیق می شود. دو دانشگاه مختلف و به ترتیب توسط مراکز سنجش و دانشگاه آزاد

دانستن معیارهای انتخاب رشته سراسری و آزاد می تواند در موفقیت نهایی و قبولی داوطلب در رشته مورد نظر کمک زیادی کند. بنابراین داوطلب برای اخذ پذیرش نهایی باید با انتخاب رشته مناسب و با توجه به شرایط و الزامات لازم شروع به کار کند.

این دستورالعمل ها و توصیه ها شامل چه مواردی است؟ آیا این شرایط برای همه نامزدها یکسان است؟ چه تفاوتی بین انتخاب کشور و فضای موجود باید وجود داشته باشد؟ در ادامه این مقاله به تمامی این سوالات در مورد انتخاب زمین پاسخ می دهیم و از صفر تا صد انتخاب اصلی زمین را با ملاحظاتی که باید به آنها توجه شود توضیح می دهیم.



نحوه بررسی کارنامه کنکور سراسری 1402

هر کپی از کارنامه کنکور حاوی اطلاعات مهمی مانند شخصیت هر داوطلب، معدل، تاثیر سوابق تحصیلی، نمره خام و نمره آزمون ویژه (نمره کل) است. پس از انتشار نتایج موقت کنکور سراسری، داوطلبان برای دریافت کارنامه خود به سایت Sanjesh.org مراجعه کنند.

اولین نکته برای بررسی کارنامه اولیه کنکور سراسری این است که داوطلب باید اطلاعات شخصی خود را در شناسنامه خود بررسی کند و سپس کارت ورود به جلسه ملی را بررسی کرده و نمرات ثبت شده در کارت را با ترازهای مورد انتظار مطابقت دهد. آزمون ورودی. در صورت وجود خطا در محاسبه هر یک از این جزئیات، داوطلب می تواند نتیجه آزمون کنکور سراسری را مورد اعتراض قرار دهد.


مهمترین قسمت کارنامه به نمرات خام و نمرات امتحانی خاص داوطلب اختصاص دارد. این قسمت از کارنامه که نتایج اولیه کنکور سراسری را توضیح می دهد، به داوطب می گوید که چه نمره ای گرفته و مجموع نمره یا موجودی او چقدر است.

با توجه به تغییرات کنکور سراسری 1402 یکی از مهم ترین این تغییرات حذف زیرگروه ها می باشد، تمامی داوطلبان باید در هر پیش کارنامه کنکور سراسری 1402 مراقب نمرات خام و نمرات آزمون ویژه خود باشند. . این دو اصل را انجام دهید و دپارتمان خود را بر اساس آن انتخاب کنید.

یکی از نکات مهم کارنامه به غیر از رتبه، قبولی یا عدم قبولی داوطلب در دوره های حضوری و غیر حضوری می باشد. در رابطه با ادغام دانشگاه آزاد و ثبت نام سراسری، در این گزارش داوطلبان واجد شرایط انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هستند. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند در انتهای کارنامه کد دسترسی جهت انتخاب را مشاهده خواهند کرد.

علاقه مندان به انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند در مقاله زیر با انتخاب رشته دانشگاه آزاد بیشتر آشنا شوند.


نحوه درخواست برای انتخاب آزمون ورودی سراسری 1402

دانش آموزان در هر موضوع امتحانی از بین داوطلبان انتخاب شده انتخاب می شوند. لذا کلیه افرادی که مجاز به انتخاب رشته خود هستند می توانند با مراجعه به سایت Sanjesh.org رشته مورد نظر خود را بصورت رایگان انتخاب نمایند.

روش انتخاب رشته برای کنکور به این صورت است که هر داوطلب مجاز است حداکثر 150 شماره رشته را از رشته های گروه کتبی خود انتخاب کند. البته داوطلبانی که جزو تیم تحقیقاتی هستند باید بدانند که انتخاب رشته برای چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی از طریق سایت اینترنتی انجام می شود. بنابراین متقاضیان دانشگاه آزاد باید در مرحله انتخاب رشته آزمون پذیرش، کد رشته محل های مذکور را وارد کنند اما در هنگام انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت این دانشگاه، سایر کد رشته ها را وارد کنند.



لازم به ذکر است کسانی که قصد ورود بدون کنکور به رشته های دانشگاهی جمهوری خواه را دارند باید در این 150 انتخاب وارد رشته مورد علاقه خود با کنکور جمهوری شوند. برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطالعه نمایید.

حق انتخاب 150 رشته محل در انتخاب رشته سراسری به هر داوطلبی آزادی زیادی در انتخاب رشته می دهد. بنابراین، هنگام انتخاب فیلدها، تنها ترتیبی که اهمیت دارد، ترتیب علاقه است و باید بر اساس ترجیحات شما باشد. سازمان سنجش به فرم گزینش رشته داوطلب می رسد، اگر آخرین گزینش را نخواند به صفحه نفر بعدی نمی رود مگر اینکه در گزینش پذیرفته شود و در آنجا اعلامیه قبولی صادر کند و گزینش بعدی باشد. بررسی نشده.

مثلا در فرم انتخاب رشته خود کد محلی 100 را وارد می کنید، سازمان سنجش از بالا انتخاب شما را بررسی می کند، مثلاً اگر 59 گزینه به شما داده شود، همانجا متوقف می شود و قبولی را اعلام می کند.

از 150 گزینه داوطلب، حدود 20 تا 30 درصد به حوزه هایی اختصاص می یابد که داوطلب شانس پذیرش در آنها کم است و به این نوع گزینه ها، امید می گویند. به عنوان مثال انتخاب حرفه پزشکی روزانه در دانشگاه تهران برای فردی که رتبه 1200 در منطقه اول را دارد امیدوار کننده محسوب می شود.

حدود 50 تا 60 درصد از انتخاب های نامزد باید به انتخاب های منطقی اختصاص یابد. انتخابی منطقی برای داوطلبان با رتبه 1200 که در محل قبولی ایشان در سال گذشته با رتبه حدود 1000 تا 1401 انتخاب مهمی می باشد و داوطلبان می توانند سخت ترین و آسان ترین دروس را نیز در این مسیر رعایت کنند. مهم را انتخاب کنید

تمام گزینه های دیگر داوطلب به گزینه ای اختصاص می یابد که ذهن داوطلب را پذیراتر می کند. به ندرت فردی با رتبه 1200 در جایی قرار می گیرد که رتبه 1600 معمولاً در سال قبل نتوانسته باشد. بنابراین انتخاب رشته پذیرفته شده با رتبه بالاتر از ما ضمانت قبولی برای داوطلب می باشد.


تاثیر سهمیه در انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

سهمیه های کنکور سراسری شامل سهمیه مناطق، سهمیه رزمندگان، سهمیه ایثارگران و خیرین، خانواده شهدا و ... می باشد. از این سهمیه ها، سهمیه منطقه ای هر داوطلب محاسبه می شود، یعنی همه داوطلبان دارای سهمیه منطقه ای و سهمیه جداگانه برای داوطلبانی که دارای سهمیه مناطق مختلف هستند، می باشد. ، هر نامزدی هم می تواند. می تواند سهمیه منطقه ای و سهمیه ای غیر از مناطق داشته باشد.

در صورتی که داوطلبی فقط در کنکور مشمول سهمیه مناطق باشد، فقط در همان سهمیه انتخاب می شود و گزینش وی بررسی می شود، اما در صورت داشتن دو سهمیه در پرونده اصلی، یک رتبه در سهمیه غیرمناطق و یک رتبه در سهمیه مناطق اما در قبولی نهایی سهمیه برای داوطلبی اعمال می شود که به احتمال زیاد در آن سهمیه تایید می شود بنابراین برای هر داوطلب در کنکور فقط یک سهمیه در نظر گرفته می شود.

تاثیر سهمیه ها در انتخاب آزمون ورودی سراسری قابل توجه و مهم است. نکته مهم این است که برای تمامی رشته های ریاضی، عملی، علوم انسانی، هنر و زبان، رتبه بندی سهمیه ای بر رتبه کشوری در انتخاب سایت کنکور سراسری اولویت دارد. داوطلبان آزمون احراز صلاحیت مشمول سهمیه منطقه 1، منطقه 2 و یا منطقه 3 می باشند.


تاثیر بومی سازی در انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

در هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری، روش انتخاب، انتخاب محلی کنکور سراسری است. مکان به این معناست که در برخی مناطق اولویت با داوطلبان مستقر در آن منطقه است. سهمیه بومی در انتخاب داوطلبان تمامی رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان به ویژه در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402 تاثیر بسزایی دارد.

برخی مناطق دارای سهمیه گزینش منطقه ای، برخی منطقه ای، برخی منطقه ای و برخی ملی هستند. در همه موارد، به استثنای سهمیه ملی، فردی که از هزینه اقامت در منطقه محلی استفاده می کند، شانس بیشتری برای پذیرش دارد تا فردی که برای همان محل در ایالت دیگر درخواست می دهد.

مثلاً در نظر بگیرید که یک نفر از کرمان با مدرک 12000 منطقه 3 و 45000 در کشور در رشته پرستاری دانشگاه کرمان پذیرفته شد اما داوطلب بوشهری با مدرک 10000 در منطقه 3 نمی تواند. پذیرفته شده در منطقه 3. همان دانشگاه و در همان منطقه. دلیل آن را می توان در تاثیر سهمیه انتخاب رشته کنکور سراسری جست و جو کرد. لذا به داوطلبان توصیه می کنیم به نوع انتخاب رشته محل که در قسمت دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 آمده است توجه کنند.

مراجعه به سایت:  https://pourdastmalchi.net/services/انتخاب-رشته-سراسری/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد