مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

دستگاه اندازه گیری فشار سنج

گیج فشار یکی از انواع تجهیزات صنعتی است که در صنایع و کارخانجات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات صنعتی بسیار متنوع هستند و در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، اما استفاده از همه آنها با سهولت انجام کار، افزایش سرعت کار و حذف خطرات در یک محیط صنعتی مطابقت دارد. گیج فشار یکی از کوچکترین تجهیزات صنعتی است که اکثر صنایع به آن نیاز دارند و دارند. هدف از استفاده از این دستگاه جلوگیری از خطرات در محیط صنعتی و کنترل عملکرد دستگاه های مختلف می باشد. در قسمت های بعدی به بررسی این ابزار از زوایای مختلف خواهیم پرداخت.

گیج فشار چیست؟

گیج فشار که با نام‌های فشارسنج، مانومتر یا مانومتر نیز شناخته می‌شود، دستگاه بسیار کوچکی است که برای اندازه‌گیری میزان فشار آب و گاز در صنایع استفاده می‌شود و یکی از انواعی است که به‌ویژه برای تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه انواع مختلفی دارد و در طرح ها و انواع مختلف برای صنایع قابل عرضه است و برای ایجاد بهترین شرایط باید برای هر صنعتی از سطح فشار مناسب استفاده کرد. . به طور کلی گیج فشار به 4 گروه خشک، روغنی، دستی و دیجیتال تقسیم می شود و هدف ما از تهیه این مقاله بررسی انواع فشار سنج خشک و روغن می باشد.

مانومتر خشک چیست؟

گیج فشار خشک نوعی فشارسنج است که داخل آن خالی است و هیچ ماده یا مایعی برای اندازه گیری فشار ندارد. این نوع گیج فشار در صنعت و تاسیسات کاربرد فراوانی دارد.

گیج فشار روغن چیست؟

گیج های فشار روغن مشابه گیج های خشک هستند، با این تفاوت که با مایعی معمولاً گلیسیرین یا سیلیکون پر می شوند. استفاده از این سیالات در داخل گیج فشار روغن باعث ایجاد شرایط متفاوتی در اندازه گیری فشار با این دو مدل فشارسنج می شود.

دستگاه اندازه گیری فشار سنج

تفاوت فشار سنج روغن با گیج خشک چیست؟

نکات زیر را می توان مهمترین تفاوت مانومتر روغنی و خشک دانست:

دقت اندازه گیری فشار

یکی از تفاوت های اصلی این دو نوع گیج تفاوت در اندازه گیری فشار است. مانومتر خشک فشار را با دقت کمتری نسبت به مانومتر روغن اندازه گیری می کند و نمی تواند فشار دستگاه را با دقت نشان دهد. اندازه گیری فشار روغن یکنواخت و نمایش با دقت بیشتر.

لرزش سوزن مانومتر

تفاوت دیگر بین اندازه گیری فشار خشک و روغن، لرزش بازوی مانومتر است. گیج فشار خشک بدون مایع در آن لرزش دست بیشتری دارد و بنابراین خوانش دقیق تری دارد. دقت اندازه گیری بیشتر است زیرا مایع موجود در مانومتر در برابر لرزش مقاومت می کند.

رطوبت و گرد و غبار را کاهش دهید

مانومترهای خشک و روغنی در کاهش رطوبت و گرد و غبار نیز با هم تفاوت دارند زیرا مانومترهای روغنی در صورت استفاده در مناطق مرطوب و گرد و غبار می توانند رطوبت و گرد و غبار روی صفحه نمایش را به دلیل وجود روغن در آنها کاهش دهند در حالی که مانومترهای خشک نمی توانند این کار را انجام دهند و از آنها استفاده می کنند. در شرایط مرطوب و گرد و غبار به سرعت خراب می شود.

قیمت مانومتر

گیج های روغنی و خشک نیز از نظر قیمت متفاوت هستند و هزینه خرید آنها یکسان نیست. با توجه به اینکه گیج روغن دقت بیشتری دارد و می توان از آن به صورت حرفه ای تری استفاده کرد، معمولا هزینه آن بیشتر است و باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنید.

استقامت و تحمل

یکی دیگر از تفاوت های این دو نوع فشارسنج که باید به آن اشاره کنیم تفاوت سختی آن است. از آنجایی که گیج‌های فشار روغن می‌توانند اصطکاک جریان سوزن را در داخل منطقه کاهش دهند، عمر مفید و دوام آنها در مقایسه با فشارسنج‌های خشک طولانی است و می‌توانند برای مدت طولانی در صنایع سخت استفاده شوند. با این حال، هزینه های طولانی مدت را می توان با ارائه فشار سنج روغن کاهش داد.


مانومتر بهتر است یا خشک؟

با توجه به تفاوت گیج فشار روغن و خشک که در قسمت بالا به آن پرداخته شد، می توان گفت که مانومترهای روغن گزینه ای عالی و مناسب برای صنایع مختلف هستند. در صورت تهیه مانومتر روغن، هزینه کاهش یافته و شرایط بهتر می شود. ایجاد خواهد شد. البته لازم به ذکر است که هر یک از انواع گیج های ذکر شده کاربرد خاص خود را دارد و ممکن است استفاده از هر کدام در شرایط مختلف مناسب و مفید باشد. به همین دلیل با وجود وجود گیج های هیدرولیک در بازار، فشار سنج خشک همچنان در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آن ها از مد نرفته است.

آنچوی چاق و خشک چقدر است؟

در واقع، مورچه های روغنی عملکرد بهتری نسبت به انواع خشک دارند، بنابراین قیمت آن بالاتر است و برای خرید آنها باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. با این حال، برای اینکه بتوانیم قیمت دقیق هر یک از این فشارسنج ها را تعیین کنیم، باید به مسائلی که بر قیمت گذاری تأثیر می گذارد، بپردازیم، مانند:

فروشگاهی که گیج فشار را از آن خریده اید

نوع گیج فشار، گیج دیجیتال یا دستی

گیج فشار روغن یا خشک

محدوده فشار نشان داده شده توسط فشارسنج

کار یکپارچه در سوئیچ فشار

مدل و مدل مانومتر

... در ...

هر یک از این مسائل می تواند هزینه گیج فشار را افزایش یا کاهش دهد و مستقیماً بر قیمت آن تأثیر بگذارد.

روغن و فشار سنج خشک بخرید

شما می توانید روغن و گیج خشک را از طریق فروشگاه های مختلفی که در این زمینه فعالیت می کنند خریداری کنید. امروزه فروشگاه های اینترنتی زیادی در کشور ما وجود دارند که انواع خاصی از فشارسنج ها را ارائه می دهند و می توانید به صورت آنلاین از آنها خرید کنید. اما شما می توانید به راحتی از هر شهر و استانی یک گیج فشار را خریداری کرده و به آدرس مورد نظر خود تحویل بگیرید. ذکر این نکته ضروری است که هنگام خرید گیج فشار خشک و روغن، در صورت تعیین نوع روغن مورد نظر، فروشنده می تواند مخزن فشار سنج را با روغن مورد نیاز پر کرده و در اختیار شما قرار دهد.

آخرین قطعه

گروه بازرگانی آریا گیج یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی خرید گیج روغنی و خشک می باشد. این گروه یکی از قدیمی ترین واردکنندگان و توزیع کنندگان تجهیزات صنعتی در کشور است و بیش از 20 سال تجربه در این زمینه دارد. با این حال می توانید با خیالی آسوده گیج های فشار را از این کیت خریداری کنید. برای این منظور به وب سایت گروه تجاری آریا مترز به آدرس co-asa.com مراجعه کنید.


مراجعه به ادامه مطلب:

https://www.asriran.com/fa/news/892299/%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4


https://www.aftabir.com/reportages/view/4621/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد