مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

بوفه و ویترین چیست؟


میز بوفه غرفه ای برای نمایش و نگهداری ظروف و لوازم تزئینی است، اما چگونه مناسب ترین طرح و مدل را برای فضای داخلی منزل خود انتخاب کنیم و چگونه از آن نگهداری کنیم؟

کمدهای چوبی که پنجره بود را مردم به یاد می آورند تا اینکه ترکیب چوب و شیشه به ویترین و بوفه تغییر نام داد و زیبایی ترکیب هر روز بیشتر نمایان می شود. در سال های اخیر بوفه ها و ویترین ها جزء لاینفک خانه های ایرانی به شمار می رفتند اما با افزایش جمعیت و کاهش فضاهای مسکونی جای خود را به قفسه های دیواری دادند.

میز و کمد وسایل مهمی هستند که اغلب در خانه اکثر ایرانیان یافت می شوند. از مدل های بوفه و کابینت برای نمایش ظروف کریستالی زیبا، شیک و گران قیمت در دکوراسیون اتاق نشیمن یا پذیرایی خانه استفاده می شود. مانند هر مبلمان دیگری برای دکوراسیون منزل، انواع چوب و قفسه در بازار وجود دارد، اما در نهایت شکل این وسیله با نحوه استفاده شما و نیاز به بوفه یا نمایشگر مشخص می شود.

پس از خرید مدل مناسب، باید تصمیم بگیرید که آنها را در کجای خانه خود قرار دهید. از آنجایی که بوفه ها فضای زیادی از خانه را اشغال می کنند، بهتر است آنها را در مکان های آرام اطراف خود قرار دهید. ایده خوبی است که بوفه ها را در جایی که به فضای ذخیره سازی نیاز دارید قرار دهید. در برخی موارد قرار دادن بوفه در آشپزخانه می تواند زیبایی دکوراسیون فضا را دو چندان کند و از طرفی دسترسی آسان به بشقاب ها را فراهم می کند.

ظروف سرامیکی و کریستالی شیک خود را در بوفه خود به نمایش بگذارید و اگر به مکانی برای نگهداری قاشق، چنگال و ظروف استیل نیاز دارید، باید به دنبال مدل هایی باشید که درب شیشه ای در بالا و کشوها و کشوهای انباری در زیر قرار دارند. از طرفی اگر به دنبال یک بوفه برای نگهداری وسایل خود در اتاق نشیمن و پذیرایی هستید، انتخاب مدل های کوتاه و بلند تنها با فضای ذخیره سازی گزینه مناسب تری خواهد بود.

بوفه چیست، چه تفاوتی با نمایش دارد؟

بوفه و استند نوعی ویترین است که زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل می بخشد. این دو وسیله کاربردی نیستند بلکه تزئینی هستند، بوفه ابعاد بزرگتری نسبت به پایه دارد و اغلب بشقاب های تزئینی بزرگتری در آن قرار می گیرد. از آنجایی که کمدها بسته و دارای درب هستند، گرد و غبار کمتری روی اشیاء داخل آن وجود دارد و این برای خانم های خوش سلیقه بسیار مهم است. استند برخلاف بوفه در ابعاد کوچکتر تولید می شود. بنابراین بیشتر برای افرادی مناسب است که محیط کوچکتر و محدودتری دارند.

تفاوت بین بوفه و نمایش یا استند

تفاوت بین بوفه و استند در دو مورد مهم است:

ابتدا کابینت ها درب دارند و بعد از اینکه ظروف را داخل آن گذاشتید، درها را می توان قفل کرد که بهترین گزینه برای خانه ای با بچه های کوچک است، اما کابینت ها درب ندارند و وسایل داخل آن به راحتی قابل دسترسی است.

تفاوت دوم این است که بوفه ها تقریباً مانند کابینت های زیبا هستند، مکانی عالی برای نگهداری وسایل. در نتیجه، آنها عمق بیشتری برای نگهداری اشیا دارند، در حالی که نیمکت عمق کمتری دارد، بنابراین فقط از یک زیور می توان در هر بخش استفاده کرد.

به هر حال، از آنجایی که استندها با استفاده های تزئینی ساخته می شوند، به نظر می رسد که زیبایی بیشتری نسبت به بوفه ها به خانه می بخشند. در زیر روش های نظافت، چوب مورد استفاده در ساخت بوفه و استند و ... آورده شده است. ما مطالب مفیدی را جمع آوری کرده ایم

مدل بوفه

میزهای بوفه در مدل های مختلف در بازار موجود است. با توجه به سبک دکوراسیون و تجهیزات پذیرایی می توانید طرح بوفه مناسب را انتخاب کنید. امروزه بوفه ها در طرح های مختلف کاربردی و زیبا تولید می شوند. بوفه و ویترین چوبی کوتاه تانیل چوب بوفه های چوبی و ام دی اف از پرطرفدارترین طرح های بوفه هستند اما به طور کلی طرح های بوفه به دو نوع کلاسیک (رویال) و مدرن تقسیم می شوند.


صندلی بوفه سلطنتی (کلاسیک)

بوفه کلاسیک دارای چوب های کنده کاری شده و انواع تزئینات منحنی منحنی است که ظرافت و وقار را به دکوراسیون پذیرایی و اتاق غذاخوری خانه شما می بخشد. اگر از بوفه های سبک کلاسیک استفاده می کنید، حتماً سبک خانه خود را در نظر بگیرید. اگر این نوع بوفه را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید، به راحتی می توانید از عهده بسیاری از چیزهای قدیمی و مهم بر بیایید. برخی از وسایلی را که می توان در ویترین قرار داد و به نمایش گذاشت به رستوران ببرید. علاوه بر این، بر اساس لوازم و وسایل تزیینی منزل خود می توانید تصمیم بگیرید که چه وسایلی باید در بوفه و ویترین گنجانده شوند.

برای زیباتر و کاربردی تر شدن آن سه کشو جادار با دسته های طلایی زیبا برای میز تلویزیون در نظر گرفته شده است که برای قرار دادن وسایل دم دستی بسیار کاربردی است و همچنین در زیر میز جایی برای قرار دادن پخش کننده یا لوازم دیگر تعبیه شده است.

مشخصات چشمی کنسول Royal Style

این کنسول مانند میز خود از ام دی اف با خلاء بالا ساخته شده و بسیار جذاب، زیبا و کاربردی است.

شبوفا مدرن

برای رنگ آمیزی سبک مدرن باید از نوع کناره و ویترین آن استفاده کرد که ساده است و تزیینات زیادی هم ندارد. خطوط ساده و طبیعی سبک مدرن را مشخص می کند. یک بوفه مدرن فقط می تواند بشقاب های ساده ای برای نمایش ظروف غذاخوری یا وسایل تزئینی شما داشته باشد و به جای تزئین بوفه و نمایش آن، بیشتر روی نمایش محتویات بوفه تمرکز کند.

بوفه و ویترین متناسب با دکوراسیون منزل.

هماهنگی سبک مهم است.

قبل از بررسی قرارگیری مناسب کابینت‌ها و بوفه‌ها، مهم است که در نظر بگیرید که چه نوع کابینت‌هایی باید با سایر وسایل شما مطابقت داشته باشد. به خاطر داشته باشید که اگر از ویترین های سبک کلاسیک استفاده می کنید، باید با مبلمان کلاسیک هماهنگی داشته باشند تا به خوبی در دکوراسیون شما بدرخشند و برعکس، برای مبلمان مدرن، نمایشگری به سبک معاصر را در نظر بگیرید.

اندازه خانه را فراموش نکنید

بوفه های کوتاه یک سبک نمایش جدیدتر در طراحی داخلی هستند و به دلیل فضای کوچکتری که اشغال می کنند به راحتی در خانه های کوچک استفاده می شوند. بوفه کوتاه را می توان زیر یک میز زیبا و منحصر به فرد قرار داد تا دکوراسیون پذیرایی را تکمیل کند.تانیل چوب . در فضای کوچک خانه از ویترین و بوفه های سایز بزرگ استفاده نکنید. زیرا در این صورت نه تنها می توانید اشیای قیمتی خود را به نمایش بگذارید، بلکه به نظر می رسد بوفه چیز جذابی در داخل خانه باشد.

بهترین مکان برای بوفه در خانه

بهتر است بوفه ها را در نزدیکی اتاق غذاخوری قرار دهید تا برای استفاده به راحتی در دسترس باشند. اگر خانه کوچکی دارید، می توانید با ویترین شیشه ای فضای داخلی خود را دو برابر کنید، فقط مراقب باشید که فضای داخلی ویترین خود را با کریستال های زیاد پر نکنید، زیرا این کار باعث می شود فضای شما شلوغ و در نتیجه شلوغ تر به نظر برسد. می توانید به راحتی تم بوفه یا بوفه خود را با ست ناهارخوری هماهنگ کنید تا جلوه خاصی به فضای ناهارخوری خود ببخشید و به راحتی یک ترکیب رنگی خاص برای هماهنگی بهتر بوفه و میز ناهارخوری ایجاد کنید.

یک گوشه دنج از دیوار معمولا بهترین گزینه برای قرار دادن نمایشگر در نظر گرفته می شود، از نمایشگرهای خود به گونه ای دیگر استفاده کنید، فقط کمی خلاقیت به خرج دهید و به جای ظروف تزئینی برای قرار دادن ویترین از گلدان استفاده کنید.

ویترین های امروزی را می توان با کمی تغییر در هر قسمتی از فضای داخلی خانه قرار داد، اما بهترین مکان برای قرار دادن آنها بین مثلث اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و آشپزخانه است. حتی آن کابینت که با هنر دکوپاژ طراحی کرده اید را می توان با دستان خود ساخت. پس دست به کار شوید، خودتان یکی بسازید و از طرح های خود با قیمتی مقرون به صرفه لذت ببرید.

اگر قصد دارید ویترین و بوفه را در اتاق نشیمن خود قرار دهید، به یاد داشته باشید که فضای مد نظر شما باید در گوشه و کنار و نمای نسبی داشته باشد، مبلمان شما مرکز طراحی داخلی باشد و ویترین های زیبا در فضای پشتی آنها قرار گیرد. ویترین ها حتی می توانند بخشی از دیوار اتاق نشیمن یا غذاخوری شما را اشغال کنند، لازم نیست گوشه ای از فضای شما را اشغال کنند، اگر بخواهید حتی می توانید در قسمت بزرگی از کتابخانه از آن استفاده کنید، هیچ قانون و قانونی شما را منع نمی کند.

بوفه و وسایل چوبی تمیز.

ابتدا مطمئن شوید که مبلمان چوبی خانه شما (مبلمان، کمد، بوفه و...) از نور خورشید، گرما و رطوبت دور باشد. این عوامل منجر به خشک شدن یا خشک شدن و کم رنگ شدن چوب می شود، بنابراین اولین قدم قبل از روشن کردن برق، نگهداری صحیح چوب است. اولین مرحله گردگیری است. اولین قدم در تمیز کردن و صیقل دادن مبلمان چوبی گردگیری است. از یک پارچه بدون پرز یا پاک کننده ماهوت استفاده کنید تا گرد و غبار جمع شده روی سطح چوب را پاک کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از پارچه های خشن باعث خراشیدگی سطح چوب مورد نظر می شود، بنابراین از آنها صرف نظر کنید.

قدم بعدی در تمیز کردن و صیقل دادن چوب، کیفیت خود چوب و یافتن راه مناسب برای تمیز کردن آن است. به عنوان مثال، هر روز چوب را با یک پارچه نرم پاک کنید تا از گرد و غبار محافظت شود.  Buffet and short wooden showcase اگر مقداری ماده سفید روی چوب دیدید، آنها را با قسمت کوچکی از مسواک جدا کنید.


برای این کنسول جدید دو در در نظر گرفته شده است که با دستگیره های طلایی زیبا تزئین شده است، به راحتی باز و بسته می شود، علاوه بر این کنسول دارای دو طبقه در داخل است که فضای کافی را برای لوازم جانبی شما فراهم می کند و به راحتی می توانید آن را با لوازم جانبی دیگر مانند قفسه، کفش، کابینت و سایر لوازم تلفیق کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد