مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

مجله خزر

مجله برای ایرانیان به وسعت خزر

معرفی دستگاه قهوه ساز


دستگاه قهوه ساز چیست؟ این قهوه ساز به قهوه ساز فیلتر اتوماتیک معروف است. اما چرا خودکار؟ در روش دستی با راندن کتری آب داخل قهوه ریخته می شود اما در این روش دستگاه کار قابلمه را به صورت خودکار انجام می دهد.

در این زمان ها که مصرف قهوه و فرهنگ نوشیدن قهوه به شدت رو به افزایش است، این نوع قهوه آرام آرام پای خود را در خانه ها باز کرده است، شاید یکی از دلایل آن سهولت استفاده از این دستگاه و کارایی دستگاه قهوه ساز باشد. .

نوشیدنی نهایی این قهوه در ایران گاهی قهوه فرانسوی نامیده می شود، اما نام بهتر و صحیح تری قهوه دمی یا قهوه فیلتر شده است. اگر در مورد غلظت قهوه ای که این دستگاه ارائه می کند صحبت کنیم، می توان گفت که این قهوه از قهوه ترک و اسپرسو رقیق تر است. کمی آبکی، آب ریز و کاملا تلخ!

قطعات مختلف قهوه ساز:

مخزن آب:

در این قسمت آبی که باید همراه قهوه باشد ریخته می شود و دما برای تهیه قهوه بالا می رود.

مخزن قهوه:

شکلی شبیه قیف که معمولا دارای توری پلاستیکی یا فلزی است و برای جداسازی پودر قهوه از نوشیدنی استفاده می شود. البته برخی از افراد از فیلترهای کاغذی نیز استفاده می کنند. این فیلترها یکبار مصرف هستند، شاید به دلیل طعم کاغذی مورد پسند عموم مردم قرار نگیرد، اما با روشی ساده می توانید بوی کاغذ را از بین ببرید:

قبل از افزودن پودر قهوه به فیلتر کاغذی، آب داغ را از فیلتر بریزید، بوی کاغذ را از بین می برد و در انتها آب را دور بریزید. می توانید از این آب برای گرم کردن چای یا یک فنجان نیز استفاده کنید

قوری:

نوشیدنی نهایی در این قاشق چای خوری جمع آوری می شود.

البته جریان قهوه سازها به همین جا ختم نمی شود، تولیدکنندگان خوش طعم امکانات زیادی را در این دستگاه ها تعبیه می کنند که تهیه نوشیدنی و قهوه را راحت تر و دلپذیرتر می کند. به عنوان مثال، برخی از قهوه سازها دارای صفحه گرمایی برای گرم نگه داشتن قهوه برای ساعت ها هستند، در حالی که برخی دیگر دارای پایه، آسیاب قهوه، وان حمام، تنظیم میزان و غلظت دم، قابلیت برنامه ریزی، سختی آب و غیره هستند. تابع.

ویژگی های قهوه ساز:

تنوع این دستگاه در طراحی بسیار گسترده است، اگر به بازار بروید سلیقه و خلاقیت طراحان این قهوه ساز اتوماتیک را خواهید دید. اما روش و استفاده از قهوه ساز برای همه این دستگاه ها یکسان است. در این روش آب داغ از طریق پمپ روی تفاله های قهوه ریخته می شود.

اما وقتی صحبت از نوع دیگر قهوه ساز می شود، گزینه اسپرسو روی میز است، یعنی دستگاهی که هم قهوه فیلتر و هم اسپرسو تهیه می کند، اما این دستگاه معمولاً توسط افراد حرفه ای توصیه نمی شود. به نظر شما دلیل این امر چیست؟

مراجعه به منبع: https://www.entekhabcenter.com/coffee-maker-price

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد